התובנה שהוצגה בכתבה, גורמת לי לחשוב שרוב הישראלים לוקים בתסמונת סטוקהולם.
אחרת איך אפשר לקבל, את יחס הרשויות ויחס היבואנים מול כל הרעות החולות שמהם
סובל הרוכב הישראלי ועדיין יהיה גידול במכירות.
ככל שיענוהו כן ירבה ויפרוץ....
לגבי המחירים - אני חושב שהבשורה החשובה היא של צמד ה-650 - ה-Z והנינג'ה.
אם במקרה של ה-SV650 חשבנו שמדובר במחיר חד פעמי שובר שוק, הקוואסאקי הופכים את המחיר של אופנוע חדש, מאובזר ומודרני בנפח כזה ב-50K למגמה.
התוצאה שלה תהיה לדעתי דחיפה כלפי מטה של מחירי CB500 למיניהם לכיוון ה-45K (לפני הנחה), מה שיגרור בתורו דחיפה של כלי ה-300 סמ"ק למיניהם אל מתחת ל-40K (שוב - לפני הנחה). במקביל יוזלו גם כלים יד שניה שהפער בינם לבין כלים חדשים חייב להישמר.
ימים יגידו, אבל לדעתי תהיה לזה השפעה חיובית ומשמעותית על גודל השוק.
התובנה שהוצגה בכתבה, גורמת לי לחשוב שרוב הישראלים לוקים בתסמונת סטוקהולם.
אחרת איך אפשר לקבל, את יחס הרשויות ויחס היבואנים מול כל הרעות החולות שמהם
סובל הרוכב הישראלי ועדיין יהיה גידול במכירות.
ככל שיענוהו כן ירבה ויפרוץ....
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ברמת העיקרון, אין לי בעיה לבטל את הביטוח לשבוע ואפילו חודש כדי להלחם במחירים, הבעיה שרוב האנשים לא יעשו זאת. צריך כמות גדולה של אנשים שתעשה זאת.
אז או שמתאגדים - כולם מתלוננים ואף אחד לא עושה באמת וגם אם "רוצים" כולם יחכו למישהו שירים את הכפפה.
אז מישהו יודע איך עושים את זה? איפה הגזר לאנשים להתחיל לבטל את הביטוח שלהם??
כנראה שגם ככה חצי רוכבים באופן קבוע ללא ביטוח!!
Tracer 900
קשה לי להסכים עם הקביעה החד משמעית הזו של החזירות... נכון, יש מקרים שכלים מסויימים מתומחרים גבוה מדי ממה שהם אמורים בפועל להיות וגם מקרים מקומיים של "חזירות", אבל אני חושב שהרוב הדי מוחלט של היבואנים הם לא "חזירים" ולא רק זה, הם פועלים לא מעט לטובת התחום והרוכבים (בעיקר הגדולים שביניהם שיש להם את המשאבים לכך).
אסף ידידי, כמי שמצוי היטב בסצנה בחו"ל וכמי שחווה שירות לקוחות של חברות בחו"ל
אני יכול להגיד לך בוודאות שתמחור המחירים בארץ גובל בשערורייה, מחיר חלקי החילוף
בארץ במיוחד אצל היבואנים הרשמיים הוא שחיטה כשרה, ופער הרווחים שלהם אסטרונומי.
במקום לקצץ בהוצאות, להתייעל להקטין מתחמים אוונגרדיים, הבחירה הפשוטה שלהם
היא לגלגל את העליות של חוסר היעילות והרברבנות שלהם, על קהל הלקוחות השבוי.
דמעות התנין של כל בעלי העסקים על עליות גבוהות הוצאות בשמיים וכד' הם בעיקר
באשמתם. ויש להם את קהל הלקוחות הטובים ביותר בעולם אחרי מכורי הסמים, הפראייר
הישראלי.
גילוי נאות:
אין לי קשר לאף עסק בארץ או בחו"ל!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לצערי העלויות החזקה פה בארץ הקודש גבוהות להחריד.
ייתכן שליבואנים הגדולים יש הוצאות תפעוליות גדולות ובכל זאת נראה לי שההפרשים קצת מוגזמים בין מחירי הארץ למחירי חו"ל.
אני בקרוב אפרסם חלק מההוצאות שלי על הענק (מיקי אתה מוזמן לעדכן אותי גם כי טוב 2 ענקים ביד מאשר אחד שמראש בא עם פרדיגמה) חו"ל מול מטרו ומבטיח לעדכן את זה ותחליטו אתם אם זה הגיוני או לא.
אני חייב לציין שבתחום הזה גם עופר אבניר לא ממש מצטיינים ועלויות טיפול במוסך מורשה וחלקים מקוריים דרך היבואן היו לא ממש זולים (לצערי הקבלות נמסרו לרוכש של הבאנדיט שלי).
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI