מכל הנושא הזה לא ברור מדוע נתפסתם על אחד הפרטים הכי תפלים שזה אמינות הכלים. אתם מודאגים שלא יניע להם בבוקר?
אין שום קשר.
גם אין לי מספיק ידע כדי לחוות דעה על הנושא של מכרזי משטרה.
פשוט התגובה של הבחור על סדרת הדיוק הזכירה לי את סיפורי הבדיחות/אימה (תלוי באיזה צד של הדלפק אתה נמצא) שאני שמעתי עליהם.
מכל הנושא הזה לא ברור מדוע נתפסתם על אחד הפרטים הכי תפלים שזה אמינות הכלים. אתם מודאגים שלא יניע להם בבוקר?
סתם כדי להפסיק פה את חרושת השמועות, המכרז לא נקבע על פי שווי ״הכלי״ הוא נקבע על פי עלויות הטיפולים וגובה ההנחה
וכמובן שיש בתוך זה את העדפות הרוכבים ועוד שיקולים, אבל מה שנותן את הטון הסופי או לצורך העניין מה שהכריע בין הBMW ל KTM
היה שעלויות האחזקה יהיו קטנות יותר, צריך לזכור שמלבד זה שהכלים האלה נרכבים המון (מה שמצריך יותר טיפולים), הם כבר משתתפים בתאונות כ׳ו
ומכאן שהעלויות היותר משמעותיות הן עלויות האחזקה ולא הרכישה.
תנו להם טימקסים וזהו.
לשטח ממילא הם לא נכנסים.
מצד אחד חוסר הבנה בסיסי, מצד שני שיפוטיות מכלילה ומרגיזה, בלי לדעת נתונים בלי להבין ובלי לחשוב קצת אחרת.
האם אנחנו צריכים משטרת תנועה חזקה ועוצמתית, חד משמעית כן, האם ה-KTM יהפוך אותה לכזו, לא בהכרח.
כל מה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים לגבי מחירים, מחירי טיפולים, מהות ההחזקה והצרכים האמתיים, לא תופס.
כי הכללים במכרז משטרתי אחרים.
רכישה בסדר גודל כזה מביאה הרבה מאד משתנים החשבון והיא אכן שכלול של יתרונות מול חסרונות מול מחיר.
כי אם באותו סדר גודל של תקציב אני יכול להוסיף עוד עשרה אופנועים ומבחנה מבצעית לא אפגע בביצועים,
אני אקח את ההצעה הטובה יותר בכמות.
למחיר ההחזקה אכן יש משקל, אבל גם תחום האחריות של היבואן בשנים הראשונות הוא לא בדיוק מה שמוצע
לקונה הרגיל, כך גם מחיר הטיפולים והחלפים.
גם לשיקולים כמו העדפת הרוכבים והתרשמותם מכלים שנתנו לניסיון, וגם להתאמה לדרישות, לאגף התנועה
כמות גדולה של דו"ג מסוגים שונים, בדיוק כמו המגוון בניידות לצרכים כאלה ואחרים. וכן לניסיון מצטבר עם כלי
ממחזור קודם יש מקום בחלטה. ההחלטה לא מתבססת על כלי יחיד אלה על כל הכלים מסוג זה בפרק זמן,
היינו הממוצע, גם אם כלי אחד הבריק ושאר הכלים היו בינוניים ההחלטה תהיה על סמך הכל ולא על דוגמה
יחידנית.
בתחום הרכש המקצועי יושבים מומחים (תמחקו רגע את החיוך) כאלה שלא מתביישים להתייעץ עם אנשים
שאתם מכירים באופן אישי מהתחום, עם משטרות דומות בחו"ל, מומחים למו"מ ומחזיקים בעצמת קנייה
גדולה.
שימו לב לשינויים שעברו כלי הרכב ממכרז אחד לשני (בערך כל ארבע שנים) כך שבפועל כל הידע שנצבר
על הכלי הקודם כבר לא רלוונטי, ומידע מדיוק על כלים חדשים חסר בכל העולם.
למי שחושב שהוא משלם על הכלים האלה "מכיסו" שיחשוב שוב ויבדוק את תקציב מנהל הרכב הממשלתי
בהתאמה לתקציב המדולל של המשטרה.
בקיצור רק בעוד כמה שנים נדע אם הכלים האלה מתאימים או לא, עד אז אפשר רק לנחש או להמר
וברגע שיהיה לנו את המידע הזה, הוא כבר לא יהיה תקף...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אם נוחות הייתה עד כדי כך חשובה, הם היו כולם על בורגמן 650.
על כל אופנוע כזה, תקנה זוג 650 ותחליף ביניהם כשצריך לטפל בו.
קשה לי לדמיין מצב מציאותי שבו באמת האדוונצ׳ר יהיה מסוגל לעשות עבודה הרבה יותר טובה מאשר הבורגמן.
העלות למדינה ברכישת אופנוע שונה באופן מהותי מעלות רכישה של אזרח מהשורה.
ההבדל המהותי הוא שהמדינה לא "משלמת" מע"מ ומס קניה. ההבדל השני הוא שהם לקוח גדול וחשוב ולכן מקבלים הנחה ממחיר המחירון.
מחיר הרכישה של האופנוע למדינה לאחר כל השיקולים שהוזכרו לעיל הוא בטווח של 60-70 אלף ש"ח.
בתור טמבל אנטי משטרתי ומוסדי טיפוסי, אני יכול לומר לך שהייתי מאוד רוצה משטרת תנועה עוצמתית וחזקה, אך אחת כזאת שתתמקד בעיקר ולא בטפל (כנראה לא במדינתנו). הייתי רוצה אופנועי מתנ"ע שיחפשו נהגים שמדברים בטלפון/מתאפרים/מתגלחים ובכלל ויענישו בחומרה כל מי שלא מתעסק בנהיגה/רכיבה נטו, כן גם שליחים/קטנוענים שרוכבים עם יד אחת, והשניה בטלפון, או שהטלפון תקוע בקסדה. עוד הייתי רוצה (מפנטז) שביריונות כביש בכלל, וכזו של נהגים מקצועיים בפרט תטופל ביד קשה מיהלום וללא רחמים. נהג שגונב אדום/נדחף לנתיב/עוקף בפס לבן, יקבל, אחר כבוד, שלילה מנהלתית לחודש, מיד ובלי משפט.
אבל אם מתנ"ע תמשיך לנהוג בדרך הממשלתית הנפוצה והיא לחפש את הקל והמרוויח על גבו של האזרח הפשוט ושומר החוק- מהירות, חגורות בטיחות, אי איתות בפניה ימינה מנתיב שיכול לפנות רק ימינה, מחסור במחזיר אור במספר וכו' אז מצידי שהתקציב שלהם יהיה אפסי ושכולם ירכבו על פרדות.
ואותו נהג רכב שמדבר בטלפון/מתגלח כשהוא תקוע בפקק, גם היה רוצה שמשטרת התנועה לא תתעסק בטפל אלא בעיקר.
שתפסיק לחפש אותו על הטלפון, ותתחיל להוריד מהכביש את האופנוענים הפרועים האלה, שמגיעים לו משום מקום, נדחפים לפניו בפקק, ונוסעים במהירויות "מטורפות" בין רכבים.
תסגרו את זה ביניכם. אני אשב בצד ואעשן סיגריה בינתיים...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
^^^
ביריונות כביש או התעסקות במה שאינו חלק מנהיגה מפריעים לי גם כשאני בפחית.