3-4 חודשים שימוש בשנה זה סביר.. יש הרבה מקומות בעולם שרוב האנשים רוכבים ככה בגלל חורפים קשים מאוד.
כמובן צריך לאפסן אותו בצורה טובה לפני כל שנת חורף.
אהלן.
אני בן 22 ומתגורר בבירה אירופאית לא רחוקה מדי בתקווה לקבל תואר MD יום אחד ולהתחיל את הטחינות האינסופיות בביה"ח (או משהו).
בכל מקרה, אני שוקל לקנות אופנוע לשימוש בארץ הקודש בלבד, היות ושם אין צורך בכלי רכב (תחבורה ציבורית טובה מדי). המשמעות תהיה להשתמש בכלי למשך כשבוע וקצת בזמן חופשת הקריסמס ועוד כחודשיים-שלושה בחודשי הקיץ. בשאר הזמן האופנוע צפוי להיות מכוסה בחצר הבית. עכשיו שאלתי היא, כמה לא סימפטי זה עבור כלי שישתמשו בו כ"כ מעט, וכמה עבודת תחזוקה מצפה לי? אני מאוד רוצה וי סטורם עם ABS שהוא נוח ואמין, אבל יהיה מבאס להחזיק בכלי אם הוא צפוי להירקב.
מה דעתכם?
3-4 חודשים שימוש בשנה זה סביר.. יש הרבה מקומות בעולם שרוב האנשים רוכבים ככה בגלל חורפים קשים מאוד.
כמובן צריך לאפסן אותו בצורה טובה לפני כל שנת חורף.
מנסיון אישי אין שום בעיה, בנוסף יש לי חבר שקנה וי סטרום חדש בגרמניה ב2002 ועד היום יש עליו משהוא כמו 30000 ק"מ והאופנוע מתפקד ללא בעיה, חוץ מהטיפולים הרגילים הוא לא ממש מטפל בו.
איך שהוא מאפסן אותו זה לא בריא בלשון המעטה אבל עובדתית האופנוע מתפקד.
הכי חשוב זה מקום החניה, מקום יבש מוצל וטמפרטורות יציבות יעזור הרבה בשמירת האופנוע.
התמונה שמציירים לך קצת ורודה.
מעבר לניתוק מצבר (שגם כשהוא מנותק צריך להטעין כל כמה חודשים), תצטרך גם להרים אותו מהקרקע כדי למנוע נזק לצמיגים והבולמים ובאופן כללי אם אתה לא מתכנן לשפוך שמן לאחסנה לצילינדר תצטרך שמישהו יניע לך אותו כל כמה זמן ויזיז גם את המכלולים המשניים (כל מה שאמור לזוז או להסתובב, כולל ידיות תפעול).
אחרת אתה עלול להתעסק בכל מיני תקלות מעצבנות בזמן הקצר שבו אתה מתכנן לרכב.
ודבר נוסף, תדאג שאין עכברים במקום בו אתה מאחסן. אין דבר יותר מעצבן מלהשתגע על איזו תקלה רק בשביל לגלות שמישהו כרסם לך איזה חוט או בנה קן באירבוקס.
הכנסת שמן דרך הפלאגים היא להעמדה ארוכה יותר מחצי שנה ויש ספרי רכב שמציינים 8 חודשים.
לגבי מצבר, העמדתי את שלי בארון במטבח למשך 5 חודשים והוא איבד 0.1 וולט לחודש, כמובן שהוא קיבל הטענה לפני אחסנה ואחרי אחסנה אך לא במשך האחסנה.
אתה צודק לגבי הצמיגים אבל בשנים הראשונות לא היה לי מקום איחסון פרטי לאופנוע אז הוא שהוא היה יושב אצל הדילר או בחניה תת קרקעית ובשניהם על רגלית צד, שום נזק לא נצפה אבל כמובן שהיום הוא על ליפט פ.
על איזה אופנוע מדובר ולאיזה שימוש? אם אתה מחפש טוסטוס להתניידות עירונית שווה לשקול אופניים חשמליות.
אישית הייתי מחפש קטנוע משומש הכי זול ופשוט שיש.
ניתן למצוא כל מני קטנועים במחירי זנות ובמצב תקין.
לכל היותר זורקים וקונים אחר.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ולא קרבורטור!
חצי מהנסיעות בינעירוניות ולכן אופנוע גדול נוח וטוב לב בלבד (ותודה על ההמלצות אבל, לא מדובר בשרשור המלצה לכלי)
בכל מקרה, איך אפשר לשמור אופנוע שלא על שני הגלגלים שלו? מתקן מסויים..? מה סדר הגודל הכספי?
אני מבין שהפעולה השנייה החשובה היא ניתוק המצבר. האם נדרשת הוצאתו ממקומו? או שאפשר פשוט לחבר אותו למעין מכשיר ששומר על רמת הטעינה ולחשמל?
מה עם קטנוע גדול זול?
מג'סטי?
סילוור?
בורגמן?
מאחד שטעם הרבה סוגי אופנועים הכי נוח זה לשייט עם קטנוע גדול.
שלא לדבר על התודה שאני אומר כל יום כשאני עובר על שלוליות ענק ולא נרטב בסולייה אפילו.
באופנוע הייתי עובר שלוליות על 10 קמ"ש ועדיין מקבל עיטורי מים.
יש היום מטעני מצברים חכמים שעובדים רק בעת הצורך(טעינה) המחיר לא בשמיים.
שווה לך אולי להוציא שקע טעינה למצבר בצד האופנוע (לא צריך להיות משהוא יקר).
לגבי העמדה לתקופה ארוכה
יש לאופנוע גק אמצע? אם אין בנמצא. צריך למצוא שרפרף בגובה מתאים וחזק מספיק כדי ולהניח את האופנוע.(יש כאלו במחירים של 300-400 ש"ח)https://www.aliexpress.com/promotion...promotion.html
כדאי למלא דלק עד סוף המיכל.
לשמן שרשרת
והכי חשוב סביבה יבשה
תהנה...