מותר לשאול למה דווקא מיו?
מבקש מחילה מראש,
יודע שזה פורום לאופנועים אך צריך חוו"ד ואין מקום אחר שאוכל לשאול.
מתכנן לרכוש כזה כקטנוע לעיר, יש בעיות ספציפיות עם הדגם? שנת 2009.
משהו שאני צריך לבדוק במעמד הקניה?
המון תודה
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
קח אותו למוסך שיעשה בדיקה לפני קניה
הייתי עד כה עם טייפון 50,
שהיה מבחינת תמורה מול תועלת מדהים.
הבעיה שהייתי איתו במוסך ולאחר שהוא ראה כי יש קצת שמן(? נראלי) מהמתלים הקדמיים, שזמנו קצוב ותיקון יעלה כמו הקטנוע.
אם הייתי יכול הייתי נשאר איתו לנצח- אבל מעבר לתיקון הזה הבנתי שהוא נמכר לי שכולו "קומבינות על קומבינות" ואין בכלל מה להשקיע - עפי צפריר, וזה היה עוד לפני הקטע שסיפרתי קודם). לא היה אכפת לי להשקיע תיקון אם הייתי יודע שאני יכול להחזיר אותו למצב דנדש ולשמור עליו, כנראה שזה לא המקרה לדבריו.
אז אמרתי אם לא 50, הבא בתור זה 100. רק למה הוא יקר בקטע אחר אל מול שאר הכלים (שנתון 07-08 30-40k ורוצים 3-4?)
אגב אני לא הייתי מת עליו ככ, לא יודע למה דווקא הוא.
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
שמן מהבולם הקדמי ממש לא מעיד על כך שזמנו של הקטנוע קצוב. זה מעיד אך ורק על זה שצריך להחליף מחזירי שמן ושמן בבולמים.
כשאתה מדבר על טייפון 50, כל תיקון עולה כמו הקטנוע. כמובן, שאם הקטנוע שלך שחוט ומקומבן - עדיף להתקדם במקום להשקיע בתיקון.
לדעתי, אין סיבה לקנות מיו ישן. או שתשקיע 10K בקטנוע חדש (מהדגמים הכי בסיסיים שיש בשוק), או שתשקיע סכום דומה בקטנוע משומש מהדגמים היקרים יותר.
קטנוע 125 בתקציב של 3-4K יהיה בד"כ שחוט ועייף, אלא אם תיפול על מציאה של ממש. סלח לי אם אני טועה, אבל מדבריך נשמע שאין לך מספיק ידע טכני בשביל להעריך נכון את מצב הכלי ללא עזרה של מכונאי.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בקטע של המכונאות אכן אין לי שמץ.
הייתי יותר משמח לפתוח את הטייפון, לתקן מה שצריך וללמוד עליו, לצערי אין לי ממי לשאוב את הידע.
מעבר לזה, התקציב די חנוק, והמיו (14k, רוצה 3 פחות או יותר) די נכנס לי תקציבית.
האומנם לוקחים קטנוע כזה לבדיקה?
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
נסה את זה.
36 תשלומים של 275 ש"ח, בלי ריבית, לכלי חדש.
סביר להניח מיו 100 בן 7-8 יהיה נבלה שתצטרך להשקיע עליה לא מעט.
סליחה שאני מתעקשת, אבל זה חשוב: לקחת אותו לסיבוב, את המיו? כי יש הבדל משמעותי במחיר הביטוח בין 50 ל100, והמיו קטן וחלש בלשון המעטה, וממש ממש לא שווה את ההבדל במחיר. אם כבר מתחשק לך לעלות מדרגה, הייתי בוחרת קטנוע אחר. ארחיק לכת ואומר שהייתי בוחרת כל קטנוע אחר, רק לא מיו.
אם לא שווה לתקן את הטייפון, למה לא פשוט לקנות טייפון אחר?
היי צב, תודה על התשובה.
אינני מחפש כח, יש לי מספיק ממנו בטייפון.
קבעתי איתו למחר לנסיעה, הוא אומר שהקטנוע עמד כמעט חצי שנה בלי שנגעו בו.
הייתי קונה טייפון אחר בשמחה אבל הכלים האלו גמורים/בלי רישיון/מחיר מופקע ולאט לאט נעלמים מהלוח.
שוב אני לא עולה מדרגה בשביל כח, למה את ככ נגדו?
שוב תודה.
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
אתה כנראה הבן אדם הראשון בעולם ששמעתי ממנו שיש לו מספיק כוח ב50 סמ"ק
ב5-6 אפשר למצוא יד2 במצב מאוד טוב (אם מחפשים מספיק) 125ים די טובים כמו VS\מובי וכו'.
אם באמת אין לך שום צורך ביותר כוח מ50 סמ"ק, אז תחפש כבר 50 סמ"ק בשביל לשמור על הביטוח נמוך.
עלות ביטוח חובה לקטנוע 50 (לפי הפרמטרים שלי) היא 2240 ש"ח לשנה.
ביטוח למיו יעלה לי 3400 ש"ח. שזה סבבה, אם היה איזשהו ערך מוסף למעבר למיו, אבל לדעתי אין. המיו קטן וצפוף, חלש, איטי ומרגיז. מעבר אליו לא יהיה שדרוג, ולא שווה את התוספת בעלות הביטוח. יש לא מעט קטנועים שמתאימים לA2, אני במקומך הייתי מוצאת איזה 125, ובטח לא נסגרת על דגם ספציפי לפני שלקחתי כמה מהם לסיבוב, כדי להרגיש את ההבדלים.
(רק לציין שאני לא נגדו כי אני נגדו, זה פשוט שבשיקולי עלות-תועלת הוא מפסיד בגדול).
אם הכח של הטייפון מספיק לך, אולי שווה לחשוב על אופניים חשמליים?
ראיתי לא מעט כאלה בתל אביב שעוקפים אותי כשאני נוסע על 50.
את העלות הנוספת שעלולה להיות אתה תחסוך בשנה אחת של ביטוח, דלק וטיפולים.
תודה רבה אלכס, אבל לא תודה.
זה בערך הדבר הכי מפחיד בעולם. מעדיף להתנייד כהולך רגל.
מודה לכם מאוד על ההענות, אבל החיפוש התמקד ב50-100 סמק, ללא שיקולים כספיים (רק הצד הטכני והטיפולים- ותו לא).
זה מה שמתאים לצרכים שלי, ולשם אני מכוון. (לא בא חלילה לפגוע במישהו אלא רק להבהיר את כוונתי).
-
קטנוע לעיר, קטן, חמוד, זריז ובטווח מחיר סבבה.
המינוס היחיד נראלי זה שאני 185, וזה לא יהיה אידיאל, מכיריםקטנוע כזה שמתאים גם לגדליות שבנינו?
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
ולצורך העניין, יש לי רישיון כבר 6 שנים, רכבתי על המון 125ים, המון.
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
אני רואה 3 אופציות הגיוניות:
1. לתקן את הטייפון הקיים אם הוא בסיס טוב. אם לא - לקנות טייפון אחר ב-3-4K, ולשמור את שלך לתרומת איברים. להמשיך לחסוך 1200 ש"ח בשנה על הביטוח, אם כבר 50 סמ"ק מתאים לך. מה גם, שמבחינת התנהגות כביש וביצועים, המיו כנראה לא הולך להפתיע אותך לטובה אחרי הטייפון.
2. להשקיע יותר ולקנות 125 זול חדש מהניילונים. לטווח הארוך, זה לא ייצא יקר יותר מלקנות משומש - שעת עבודה של מכונאי עולה אותו דבר, בין אם הוא מטפל באופנוע כבד או בקטנוע. רק שבאופנוע כבד קניית כלי משומש חוסכת עשרות אלפי שקלים, ומצדיקה יישור קו בשווי כמה אלפי שקלים. במקרה של קטנוע זול - אין לזה שום הצדקה. אתה תוציא חלק ניכר מההפרש במחיר הקניה במוסכים בשנתיים הראשונות, וזה לפני שמדברים על הזמן שזה מבזבז.
3. לקנות 125 משומש, אבל אחד שהוא עליית מדרגה רצינית - כמו ה- XEVO/X-CITY/MAX ודומיהם. שם כבר תקבל יותר כוח והתנהגות כביש טובה, וזה מצדיק את העליה במחירי הרכישה והתחזוקה.
קניה של מיו עתיק לא נכנסת תחת אף אחת מהאופציות ההגיוניות.
עכשיו, כשנכנסתי לך בשיקולים, למרות שלא ביקשת... ככל הידוע לי, המיו לא סובל מבעיות מיוחדות. בדוק את הדברים הסטנדרטיים - צמיגים (בלאי, יובש ותאריך ייצור), ודא שיש טסט, שכל החשמל עובד, בדוק שיש בו שמן, קח סיבוב תראה שיש ברקסים ושהקטנוע מגיב סביר לגז. דבר עם המוכר, תוודא שיש תיעוד לטיפולים שנעשו, ובדוק מתי פעם אחרונה בוצע טיפול גדול.
אם כל זה בסדר, קח אותו למכונאי שאתה סומך עליו, שייעשה בדיקה מקיפה יותר.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 01-01-2017 בשעה 22:48.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual