אני רואה 3 אופציות הגיוניות:
1. לתקן את הטייפון הקיים אם הוא בסיס טוב. אם לא - לקנות טייפון אחר ב-3-4K, ולשמור את שלך לתרומת איברים. להמשיך לחסוך 1200 ש"ח בשנה על הביטוח, אם כבר 50 סמ"ק מתאים לך. מה גם, שמבחינת התנהגות כביש וביצועים, המיו כנראה לא הולך להפתיע אותך לטובה אחרי הטייפון.
2. להשקיע יותר ולקנות 125 זול חדש מהניילונים. לטווח הארוך, זה לא ייצא יקר יותר מלקנות משומש - שעת עבודה של מכונאי עולה אותו דבר, בין אם הוא מטפל באופנוע כבד או בקטנוע. רק שבאופנוע כבד קניית כלי משומש חוסכת עשרות אלפי שקלים, ומצדיקה יישור קו בשווי כמה אלפי שקלים. במקרה של קטנוע זול - אין לזה שום הצדקה. אתה תוציא חלק ניכר מההפרש במחיר הקניה במוסכים בשנתיים הראשונות, וזה לפני שמדברים על הזמן שזה מבזבז.
3. לקנות 125 משומש, אבל אחד שהוא עליית מדרגה רצינית - כמו ה- XEVO/X-CITY/MAX ודומיהם. שם כבר תקבל יותר כוח והתנהגות כביש טובה, וזה מצדיק את העליה במחירי הרכישה והתחזוקה.
קניה של מיו עתיק לא נכנסת תחת אף אחת מהאופציות ההגיוניות.
עכשיו, כשנכנסתי לך בשיקולים, למרות שלא ביקשת... ככל הידוע לי, המיו לא סובל מבעיות מיוחדות. בדוק את הדברים הסטנדרטיים - צמיגים (בלאי, יובש ותאריך ייצור), ודא שיש טסט, שכל החשמל עובד, בדוק שיש בו שמן, קח סיבוב תראה שיש ברקסים ושהקטנוע מגיב סביר לגז. דבר עם המוכר, תוודא שיש תיעוד לטיפולים שנעשו, ובדוק מתי פעם אחרונה בוצע טיפול גדול.
אם כל זה בסדר, קח אותו למכונאי שאתה סומך עליו, שייעשה בדיקה מקיפה יותר.