יונתן,

כתבת שרמת הפיתוח של האופנועים כל כך גבוהה שכל מה שנשאר זה לעשות refinement משנה לשנה. אז המצב ממש לא כך, הרבה יותר קשה להתאים שלדה לצמיגים מאשר צמיגים לשלדה ומכיוון שספק הצמיגים אשר במקרה דנן זוהי ברידג'סטון לא נותן שנה מראש את צמיגיו ליצרנים כדי לתכנן לשנה הבאה אלא היצרנים נפגשים עם הצמיגים החדשים רק במבחני טרום העונה נוצר מצב שלא כולם מאושרים עם הצמיגים החדשים והזמן לפיתוח והתאמת שלדה חדשה לצמיגים החדשים עד לפתיחת העונה הוא לא מספיק. כך היה ב-2012 כאשר הצמיגים החדשים גרמו לרעידות חזקות בפרונט של ההונדות והדבר השפיע לרעה על התוצאות של סטונר ופדרוסה, אותו דבר קרה בשנתיים האחרונות כאשר הצמיגים לא עבדו טוב עם הימאהות והדבר השפיע על התוצאות של לורנזו בעיקר שסגנון רכיבתו מתבסס על מהירות פניה גבוהה ולא עד סטופ&גו כמו מארקז למשל. השנה, הצמיגים רכים יותר משנה שעברה ולכן הם מתאימים יותר לימאהה ולסגנון הרכיבה של לורנצו אשר פחות מעמיס עליהם. סגנון הרכיבה של מארקז עם הבלימה המאוחרת ויציאה מהירה מפניה גורם לעומס רב על הצמיגים ואם תוסיף לכך את התלונות שלו על מנוע אגרסיבי תקבל מתכון לשחיקת צמיגים מוגברת וזו הסיבה מדוע הוא אינו יכול להציג ביצועים כמו בשנה שעברה. מכיוון שאצל מארקז זה הכל או כלום אנו רואים שהוא רוכב על הקצה ולכן גם התוצאות בהתאם, כבר שתי התרסקויות השנה. שים לב שהבעיה השנה היא לא רק אצל מארקז אלא אצל כל רוכבי הונדה, מוג'לו היה המירוץ השני שבו הייתה רק הונדה אחת בעשיריה הראשונה כלומר יש כאן בעיה שהונדות של השנה ולא בעיה אישית של רוכב זה או אחר.