תוצאות 1 עד 9 מ 9

אשכול: זווית הטיה מקסימלית?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251

    זווית הטיה מקסימלית?

    תמיד תהיתי לעצמי מה היא זווית ההטיה המקסימלית שאפשר להגיע אליה עד שמאבדים אחיזה ומחליקים ואיך נמנעים מלהגיע אליה? חלק אומרים "עד שחלקים נוגעים בריצפה" אבל יצא לי לראות המון סרטונים שהרוכב פשוט הטה את האופנוע יותר מידיי והאחורי ברח לו...

    מוכרח לציין שחשבתי שיותר מהירות שווה יותר זווית הטיה, אך הסרטון הזה פשוט הדהים אותי, כביש רטוב, מהירות אפסית, וזווית הטיה מטורפת לחלוטין:


  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    מכיר גימקהנה?


  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    51
    ישנם מספר כוחות הפועלים על האופנוע בסיבוב, אם נחלק לציר X (אורך, התנועה קדימה), Y (רוחב) ו Z (גובה, נגיע בסוף).
    בציר ה Y ההטיה נועדה לאזן הכוח ששואף להמשיך את כיוון התנועה (ישר קדימה) כלומר, לדחוף את האופנוע החוצה מהסיבוב. ככל שהמהירות עולה או שהסיבוב חד יותר יש צורך בהטיה גדולה משום שפועל כוח גדול יותר הדוחף החוצה, ההטיה תמנע התהפכות והחיכוך של הצמיג עם הכביש מונעת את ההחלקה.
    בגדול יש שתי סיבות עיקריות להחלקות: א. מקדם החיכוך שמשתנה - לכן הכניסה לסיבוב צריכה להיות הדרגתית כדי להישאר בטווח החיכוך הסטטי (הגבוה יותר) ב. כוחות התאוצה והתאוטה הפועלים על האופנוע המשפיעים על הכוחות בציר ה Z - בתאוצה החיכוך בצמיג האחורי יעלה כי הכח מצמיד אותו בעוד בתאוטה זה יהיה הפוך, מכיוון שהצמיג האחורי רחב יותר נרצה להאיץ (גם פה, בצורה נכונה, עדינה והדרגתית) כדי להעביר אליו קצת יותר עומס.
    ההסבר הזה יחסית מפושט בעיקר בקשר לחיכוך.

    אחרי כל החפירה - הרוכבים האלה רוכבים לאט יחסית אבל בסיבוב הדוק ולכן ההטיה גדולה יותר, הם משתמשים נכון במצערת ומנצלים את החיכוך שהם יכולים לקבל מהאופנוע

    Sent from my A0001 using Tapatalk

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    ציטוט נכתב במקור על ידי kobiweis צפיה בהודעה
    ישנם מספר כוחות הפועלים על האופנוע בסיבוב, אם נחלק לציר X (אורך, התנועה קדימה), Y (רוחב) ו Z (גובה, נגיע בסוף).
    בציר ה Y ההטיה נועדה לאזן הכוח ששואף להמשיך את כיוון התנועה (ישר קדימה) כלומר, לדחוף את האופנוע החוצה מהסיבוב. ככל שהמהירות עולה או שהסיבוב חד יותר יש צורך בהטיה גדולה משום שפועל כוח גדול יותר הדוחף החוצה, ההטיה תמנע התהפכות והחיכוך של הצמיג עם הכביש מונעת את ההחלקה.
    בגדול יש שתי סיבות עיקריות להחלקות: א. מקדם החיכוך שמשתנה - לכן הכניסה לסיבוב צריכה להיות הדרגתית כדי להישאר בטווח החיכוך הסטטי (הגבוה יותר) ב. כוחות התאוצה והתאוטה הפועלים על האופנוע המשפיעים על הכוחות בציר ה Z - בתאוצה החיכוך בצמיג האחורי יעלה כי הכח מצמיד אותו בעוד בתאוטה זה יהיה הפוך, מכיוון שהצמיג האחורי רחב יותר נרצה להאיץ (גם פה, בצורה נכונה, עדינה והדרגתית) כדי להעביר אליו קצת יותר עומס.
    ההסבר הזה יחסית מפושט בעיקר בקשר לחיכוך.

    אחרי כל החפירה - הרוכבים האלה רוכבים לאט יחסית אבל בסיבוב הדוק ולכן ההטיה גדולה יותר, הם משתמשים נכון במצערת ומנצלים את החיכוך שהם יכולים לקבל מהאופנוע

    Sent from my A0001 using Tapatalk
    מידע שימושי!

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    רואים שלמדת פיזיקה תיכונית אבל...
    תמיד יש פקטור של צמיגים (שוב חיכוך).
    לאחר ניתוח motogp 2015 הם הראו זוויות יומיומיות לניצול קטנוע/אופנוע והראו את המקסימלית של motogp שהיא הייתה (אם אני זוכר נכון) 65 מעלות.
    כל משהו קרוב ל 55 מסוכן ומיותר ביום יום.

    נמצאה האבדה:
    https://youtu.be/J73XRDGPcpE

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    אם לא נוגע עם הידיות והזוית פחות מ 72 מעלות לא נחשב,

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tilbalisti
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    727
    ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
    אם לא נוגע עם הידיות והזוית פחות מ 72 מעלות לא נחשב,
    איך לעדעדל??

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    פשוט מאוד, שום צמיג כביש לא יכול לספק את רמת האחיזה של מסמרי 5 ס"מ הננעצים בקרח.

    בכל מקרה עם זויות כאלו הייתי כבר שוקל תנוחת רכיבה קיצונית אחרת כששתי הרגליים נמצאות בצד החיצוני של האופנוע ביחס לפניה,
    כמו להטוטני הרכיבה על סוס.

  9. #9
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
    פשוט מאוד, שום צמיג כביש לא יכול לספק את רמת האחיזה של מסמרי 5 ס"מ הננעצים בקרח.

    בכל מקרה עם זויות כאלו הייתי כבר שוקל תנוחת רכיבה קיצונית אחרת כששתי הרגליים נמצאות בצד החיצוני של האופנוע ביחס לפניה,
    כמו להטוטני הרכיבה על סוס.
    תתחיל בלרכב על אופנוע..

אשכולות דומים

  1. תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 09-08-2020, 08:28
  2. תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 28-01-2016, 08:49
  3. מהירות מקסימלית נמוכה x-max 250
    על ידי dudybou בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 21-06-2015, 09:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO