אתה רוכב על הקרם דל הקרם, חדש עם אחריות.
למה שתרצה לרדת 6 שנים אחורה בשביל דגם יחסית ישן שהוא כולו סימן שאלה וכל זה בידיעה שאין לך יחסים משהו עם היבואן.
אם בכל זאת אתה חם על המולטיסטראדה לך על ה 950 החדש (105 אלף ש"ח).
רוכב על אופנוע פסיכי לגמרי שנת 2015 עם 14,000 ק"מ שאני יד ראשונה עליו, בא לי לנסות קצת סגנון אדוונצ'ר ושוקל לעשות החלפה על מולטיסטראדה S שנת 2010.
די מפחד לרדת כל כך הרבה שנים אחורה למרות שהדוקאטי עם רק 32000 ק"מ.
ההחלפה היא מחירון מול מחירון, הדוקאטי יקר כך שהפרש המחירונים הוא די זניח.
השאלה האם כדאי לרדת 5 שנים אחורה?, בעיה נוספת שיש לי התלבטות לגביה זה היבואן, נכוותי כבר מהיבואן של דוקאטי ובמידה ואני עושה את ההחלפה, את כל הטיפולים אבצע במוסך מורשה אבל את כל החלקים אקנה בחו"ל מכיוון שלא מוכן לשלם ליבואן הזה אפילו שקל אחד.
ברור לי שיש עוד אופנועי אדוונצ'ר זולים יותר אבל הם לא באים בחשבון, כיום רוכב על אקזוטיקה איטלקית ואין לי שום כוונה לחזור למשהו שהוא פחות מאקזוטי זה.
בנוסף, למרות שרוצה סגנון אדוונצ'ר לא מוכן לוותר על כוח ויכולות כביש.
אשמח לתגובות.
אתה רוכב על הקרם דל הקרם, חדש עם אחריות.
למה שתרצה לרדת 6 שנים אחורה בשביל דגם יחסית ישן שהוא כולו סימן שאלה וכל זה בידיעה שאין לך יחסים משהו עם היבואן.
אם בכל זאת אתה חם על המולטיסטראדה לך על ה 950 החדש (105 אלף ש"ח).
Honda Forza 750
בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'
התשובה שלי לא כלכלית בעליל ... קניתי ER6 מהניילון שנת 2016 .. רכבתי עליו שבוע, ובסביבות 700 ק"מ . החלטתי שזה לא זה .. ירדתי משנת 2016 לשנת 2009 (!) ל GTR עם משהו בסביבות ה 65K ק"מ . האם אני מרוצה מהאופנוע ? כן בהחלט!
האם הצעד היה נכון? תלוי באיזה מישור : הכלכלי - לא. הפסדתי בטרייד אין לא מעט ... אני לוקח על עצמי סיכון בעניין אמינות הכלי. הכלי לא זול מבחינת אחזקה...
אבל, אם הכלי שאתה רוצה נראה טוב, טופל בזמן (מתועד) , ואתה נמשך לכלי הספציפי , אז אולי שווה לחשוב בכיוון...
אצלי ההחלטה היתה מיידית על המקום .. 2000 ק"מ אחרי ההחלטה ואני עדיין מרוצה...
מקווה שהאופנוע יגלה אמינות וישרת אותי נאמנה עוד כמה שנים.
GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.
דעתי האישית היא תלך עם הלב. אופנוע ישן יותר ושמור יכול לתפקד בדיוק כמו אופנוע חדש יותר, ולתת לא מעט הנאה.
באופנוענות אין צורך לחפש הגיון, לך עם מה שהלב רוצה.
המולטיסטראדה לא דגם כלכך ישן, כיום רוכב על mv agusta brutale 1090 שהוא אופנוע פסיכי לגמרי, אין מצב למולטיסטראדה הקטן, חייב כוח ומומנט, בדרך כלל השנתון לא מטריד אותי (מחזיק שלוש מכוניות שהחדש בינהם שנת 73 והישן שנת 56 ללא בעיות מיוחדות), במקרה הזה קצת מדאיג אותי שילוב של אופנוע יחסית ישן עם יבואן שאני מעדיף לא לרשום מה אני חושב עליו מהנסיון האישי שלי איתו, המולטיסטראדה זה דוקא דגם מוצלח שמבחינתי הבעיה היחידה איתו זה היבואן.
במקרה הספציפי הזה - לא, לא כדאי, מכמה סיבות.
1. המחירון של המולטי 1200 לא תואם את מצב השוק. אתה יכול לראות את זה לפי כמות האנשים שמבקשים עליו בערך מחירון, והכלים נשארים בלוח חצי שנה ומעלה.
אחרי ירידות המחירים האחרונות, קשה למצוא הצדקה למחירי המשומשים של ה-1200. לשלם מחיר של MT-09 TRACER חדש על אופנוע בן 6?!
עם היו מבקשים 60K על המולטי, היה הרבה היגיון במהלך. אבל ב-80-90, אני לא רואה סיבה ללכת על זה.
2. כל אופנוע ישן עושה יותר בעיות מחדש, זאת אקסיומה. במקרה של דוקאטי, זה נכון כפליים - והתקלות לא צפויות להיות זולות במיוחד. זה לא אומר שהאופנוע לא אמין סה"כ, אבל "ראש שקט" כמו עם אופנוע חדש לא יהיה לך.
3. בעלי הניסיון אומרים, שהדגם של 2013 מרגיש הרבה יותר נעים ו"מלוטש" מ-2010. פער המחירים בינהם לא גדול יחסית - ולאור הכלי שעליו אתה רוכב, אתה כנראה לא שונא אלקטרוניקה מתקדמת כמוני. לכן, עדיף לך לשקול מולטיסטראדה 2013-2014, ולא את הראשונים שיצאו לשוק - שיתרונם (בעיניי) היא שבדגם הרגיל (לא S) אין את כל השיט של האלקטרוניקה במתלים.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 14-01-2017 בשעה 12:10.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מתקדם זה עניין יחסי, זה לא הדגם הראשון, לפניו היה את המולטיסטראדה 1100 ואני לא מכיר שלוש דורות של ה 1200, יודע שבשנת 2015 יצא דור נוסף, לפני שקניתי את ה MV ה S100XR היה על הכוונת אבל זה היה בדיוק לפני שהוא הגיע לארץ ולא ידעו להגיד לי מתי הוא אמור להגיע וכמה יעלה.
היום כבר לא מתלהב מלקנות חדש, מבחינתי כל הירידות ערך הם מיותרות, מעדיף לקנות משומש ובמחיר האופנוע שלי פחות או יותר, כך שהבמוו לא נכנס בתקציב.
גם לדעתי, בכלל עניין המכירה של האופנוע הוחלט בלב כבד ואחרי המון התלבטויות, האופנוע הזה מדהים, חוץ מזה שהוא ממש פסל, איתו הגעתי ליכולות כמו שלו הגעתי עם אף אופנוע אחר, הרצון לעבור לסגנון אדוונצ'ר נובע מסיבה מסויימת ומאוד קשה לי לוותר על אופנוע ספורטיבי (למרות שזה רק לתקופה מסויימת).
בינתיים ממשיך להנות מכל רכיבה על האופנוע שלי, עד שיגיע קונה שידע מה הוא רוצה ויבין שהאופנוע הזה הוא לא עוד אופנוע תקציב יפני בחצי המחיר.
גם אני התעניינתי בברוטלה 1090 אבל לא הצלחתי למצוא שום חוות דעת רציניות עליו (דו"ח באטלקית לא נחשב)
אשמח לשמוע התרשמות אמיתית לגביו ובעיקר בנוגע לחידת האמינות שלו