לא לכל הדגמים יש סבל מקורי שאפשר להתקין עליו ארגז, יש מסגרים שמתמחים בלבנות סבלים לאופנועים ואז כמעט תמיד אפשרי לארגן משהו.
לכל אופנוע שאבחר בסוף אני יכול להרכיב ארגז או שזה דגמים ספציפים?
לא לכל הדגמים יש סבל מקורי שאפשר להתקין עליו ארגז, יש מסגרים שמתמחים בלבנות סבלים לאופנועים ואז כמעט תמיד אפשרי לארגן משהו.
Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650
יש איזה שהוא מקום שאתם מכירים שאפשר לקנות מהם אופנועים אבל לא מקום מפוקפק אלה אחד שיתן לעשות גם נסיעת מבחן ושיהיו אמינים?
יבואן
אין דבר כזה לסמוך על מוכר, פרטי או עסק, עם כל הכבוד ל'חובת הגילוי הנאות', חובה לבדוק במוסך שאינו קשור למוכר. רק ככה תוכל לדעת מהמצב האופנוע ולהעריך כמה תהיה מוכן לשלם עבורו.
כמובן שבדיקה עולה כסף לכן כדאי לראות כמה כלים ואז להחליט את מי מהם תיקח לבדיקה.
לגבי רכיבת מבחן -כמו שכבר כתבו לך, רק אצל היבואנים השונים, בתאום מראש. זה מקובל ושגרתי.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
שמע בתור בעלים של בנלי 250 בעל אותם נתונים פיזיים כמו שלך,אני יתן לך את חוות הדעת שלי.
האופנוע נראה קצת קטן אבל מרגיש מאוד נוח גם לבעלי גוף גדול.
מה שכן גם בדגמים של ה250 וגם של ה300,יש אפשרות להזמין מהחברה ארגז+ארגזי צד וזה נראה ממש יפה על האופנוע.
בקשר לזמן נסיעה ממושך על האופנוע התחת לא כואב בסוף ודי נוח לנסיעות,יצא לי איתו לעשות נסיעות 300 קילומטר ומספר שעות.
בקשר ללהיות עם מורכב,לא נוח בעליל,האופנוע קצר.
בקשר למהירות שלו,הוא מספיק לעמוד בנסיעה של הרכבים בארץ ועוד נשאר כוח ספייר,לאופנוע יש 6 הילוכים,עד הילוך 5 מרגישים את הכוח יפה אבל ברגע שמעבירים להילוך 6 עם קצת התנגדות של הרוח ואתה נשאר באותו מהירות של הסוף חמישי רק בסלד קצת יותר נמוך.
אחרי כל החפירה הזאתי לדעתי אם יש אופציה תחסוך עוד קצת ותקנה 300 ומעלה כי ה250 ממש אבל ממש לא יספק אותך אישית ובטח שלא יספיק לצרכים שלך.
אני עד עכשיו מצטער על זה שלא הקשבתי לחכמים ממני.
אם אתה לא חושב שהטנדראק יפה זה בסדר.
אני ממליץ אם ככה לעשות רישיון a ולחפש איזה sv.
בתקציב שלך אתה יכול ריאליסטית ללכת ב-2 כיוונים : 300 סמ"ק חדש (או בן שנה-שנתיים) או 500 ישן (דוגמאת ER5/KLE500/GS500/EN500).
אני הלכתי במסלול השני ורכשתי אופנוע ישן אך שמור, GS500. מכאנית לא עושה בעיות לאחר יישור קו מעמיק (גם לשמורים תשמור 3-4 אש"ח). מאוד נוח בטיולים ארוכים כרוכב יחיד (קצת יותר גבוהה ממך, שוקל כ-20 ק"ג פחות). מבחינת הרכבה - מגבלת משקל של כ-180 ק"ג, אבל למורכבים חסרי נסיון המושב האחורי צפוף ונדרשות הפסקות די תכופות למתיחת רגליים.
חבר שהלך במסלול הראשון מאוד מרוצה מהאופנוע שלו (קוואסאקי Z300). בינתיים חוץ מטיפולים שוטפים לא מבקר במוסך (כמצופה מאופנוע חדש). מבחינת טיולים - עומד בקצב בבין עירוני בקלות עם הרבה מקום לעקיפה, אך בטיולים ארוכים המושב הדק מתחיל להציק בשלב מסויים, אז זה משהו שצריך לקחת בחשבון.
קח בחשבון גם שבמידה ואתה קונה כלי חדש אתה תזכה ליותר "שקט נפשי" מכלי ישן שללא ספק תצטרך ליישר בו קו ולהתעסק בו בין היתר באופן עצמאי, אך הם מאוד קלים לעבודה בהשוואה לכלים חדשים עם הזרקות דלק ומחשבים. כלי ראשון יספוג את הטעויות שלך כרוכב חדש, בין היתר נפילות ולכן לא מומלץ לקחת אחד מלא בפלסטיקה דוגמאת הנינג'ה 300 או ה-R3 ה"ספורטיביים" כביכול (מנסיון אישי ומנסיון של חברים).
כמו כן בשאלת האמינות ניתן לאמר בקלות שאת הכינוי "סוס עבודה" שדבק ל-500 הישנים לא מרוויחים בקלות, ובידיים הנכונות ראיתי כלים שעברו מעל 200 אלף ק"מ עם מנוע מקורי לפני שנעשה אוברול. עם מעט השקעה ביישור קו ותחזוקה מונעת אתה מקבל כלי מאוד אמין שישרת אותך שנים.
אני רוכב על יוסאנג GV250 כבר 4 שנים ומעל 40 אלף קילומטרים.
רוב הנסיעות הן בטווח חצי שעה במרכז אבל כבר יצא לי לרכב איתו לכל חור בארץ בשביל הכיף.
אני שוקל 110 קילו ולרוב רוכב לבד.
מורגש מחסור בכוח שרוכבים לבד ובטח עם מורכבת קלילה כמו אישתי ששוקלת פחות מחצי ממני. אני חי עם זה בסדר כי בסוף רוב הנסיעות הן במרכז וקצרות.
אני בוחר שלא לעלות בנפח בגלל מחירי הביטוח וגם בגלל שהאופנוע שלי שווה גרוש ורבע ואין סיבה להחליף אותו עד שהוא לא ימות.
כשאחליט להחליף אותו אני משער שאקח משהו עם נפח גדול יותר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מישהו יכול להסביר לי בבקשה מה ההבדל בין צילינדר אחד לשני צילינדרים והאם כרוכב מתחיל זה אמור לשנות לי בקניית אופנוע?
לדעתי זה לא אמור לשנות לך כלום
Sent from my iPhone using Tapatalk
בגדול, שני צילינדרים יתנו יותר כוח וסל"ד לאותו נפח
והמנוע ירעד משמעותית פחות מאשר בצילינדר יחיד.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
מישהו יודע ממתי הדיוק 390 חזר ל44 כ"ס ? ועד איזה שנה הוא מוגבל ל33?
לדעתי, רק הכלים שהגיעו ב-2013 מוגבלים. יש סיכוי שחלק מדגמי 2014 הוגבלו גם.
אני כמעט בטוח שבמוסך של היבואן יכולים להסיר לך את ההגבלה ב-10 דקות עבודה.
לגבי ההבדל בתצורת המנוע: כלל האצבע גס מאוד הוא כזה: ככל שנפח המנוע מתחלק על פני יותר צילינדרים, כך פעימות הכוח יהיו קטנות יותר, ועם מרווחי זמן קטנים יותר ביניהן. לכן, מנוע מרובה צילינדרים נוטה להרגיש חלק יותר. מנוע כזה יעלה מהר יותר בסל"ד, ויגיע לסל"ד שיא גבוה יותר - מה שמאפשר לפתח הספק מרבי גבוה יותר.
בפועל - יש עוד המון פרמטרים שמשפיעים על אופי המנוע, ומבחינתך כרוכב מתחיל, אתה יכול להתעלם מהתצורה ולא לקחת אותה כשיקול. עשה נסיעות מבחן על כלים שמעניינים אותך, ומה שיימצא חן בעיניך - תקנה. בשלב הזה, פחות משנה לך אם יש שם צילינדר אחד או שניים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה רבה!