ציטוט נכתב במקור על ידי אברי צפיה בהודעה
סלד עבודה אופטימלי על ה125 ההוא היה 8 אלף. ו110
קו אדום התחיל ב9.
ב10.5 היה ב130.

אופנוע 250 יכול בכיף לעשות 150 על המנתק ולשייט ב130.
הכל תלוי באופנוע

הנזק שהמנוע חוטף בזעזועים ממהירות גבוהה בסלד נמוך הרבה יותר גרוע ומסוכן מאשר השחיקה שבנסיעה בסלד גבוהה
סל"ד אופטימלי למי?
למכונאי שהולך לעשות לך מנוע, אולי.
או שאני מפספס משהו, ואתה בדקת את הסוגיה לעומק?

נסעת 4 אלף ק"מ בשיוט על 5 אלף סל"ד בהילוך גבוה (נניח, 50 קמ"ש), אחרי זה חזרת על זה ב-7 (נניח, 80), אחרי זה ב-9 (על 110).
אחרי כל סשן ניקזת שמן ושלחת אותו למעבדה ע"מ שיבדקו את הדגרדציה שלו, כמות שבבי המתכת וסוגם.
בנוסף, אחרי כל סשן פירקת את המנוע ושקלת את הבוכנות, הרינגים והמסבים על משקל מדויק ע"מ לראות את כמות החומר שירדה מהם.

עם עשית את כל זה, ואתה טוען ש-8K הוא הסל"ד האופטימאלי למנוע - אני לא אתווכח איתך.
אבל משום שאני בטוח שלא רק שלא עשית את זה, אלא גם לא טרחת לחפש מאמרים של מגזינים בחו"ל שכן עשו את זה. לכן אני אתייחס לדבריך כקשקוש, גיבוב שטויות וזריקת מספרים באוויר.
עכשיו, אתה מוזמן להוכיח (קרי - במספרים) שסל"ד אופטימאלי למנוע בנזין הוא 80% מסל"ד ההספק המירבי. לא יזיק על הדרך להגדיר את המשמעות הסמנטית של ההגדרה "סל"ד אופטימאלי".
בהצלחה.