אני אישית נגד הלוואות, אתה לא באמת הבעלים של הכלי עד שלא שילמת את התשלום האחרון. הרבה אנשים נכנסים להלוואות ואין להם איך לצאת מזה אחרי זה, ומשם נלקחות הלוואות לכיסוי המינוס וכן הלאה וכן הלאה.

15 אלף הם תקציב מכובד לאופנוע ראשון. דע שככל הנראה תצטרך ליישר קו, אז בפועל תשאיר עוד כ-3 אלף ל"יום גשום".
בתקציב כזה :

*ימאהה YBR250, יש אחד לחבר שמאוד מרוצה, זול בדלק וטיפולים, קליל בעיר ומתמודד עם בין עירוני על שיוט של כ-110 קמ"ש. רובם היו אצל מורי נהיגה לכן חשוב לחפש אחד שלא היה שם, מנסיון - לא קונים אופנוע של בית ספר לנהיגה.
*סאן-יאנג וולף 250 - אופנוע נחמד בסך הכל, דיי קטן לטעמי, כבר לא מיובא לארץ לכן אני מאמין שלמצוא חלפים לא תמיד יהיה קל, אבל בסך הכל כלי זול ואמין.
*סוזוקי GS500 - אמנם לא 250 סמ"ק אלא 500, וזה באמת שלדעתי יתן תמורה גדולה יותר מה-250 למיניהם. זול ונוח לטיפולים, אמין מאוד (סוס עבודה לכל דבר), נוח ברכיבות ארוכות ובעל תצרוכת דלק סבירה (1 ל-18/20). רובם הגדול בשוק נבלות, אבל מדיי פעם צצים שמורים שאפשר לחטוף ולהנות לעוד הרבה שנים.
*קוואסאקי ER5- אותו קונספט כמו הסוזוקי, רובם לא רשומים על A1 אבל במידה ואתה מצליח למצוא אחד שכן מצאת לעצמך סוס עבודה פשוט ויעיל.

יש גם את הקוריאנים מבית דיאלים ויוסאנג שמנסיון ממקור ראשון הם לא הכלים הכי אמינים (הן הדיאלים והן היוסאנג) ולדעתי האחרים יתנו לך את מה שאתה מחפש.