מקווה שזה בסדר שאני מקפיץ, לא ראיתי לנכון ליצור טופיק חדש.

ציטוט נכתב במקור על ידי Skity צפיה בהודעה
מבחינת מימון לא חושב שמישהו יסתכל עליך כל עוד אתה חייל.

ממליץ לך לעשות את הדבר הכי פשוט שיש, להיכנס לאתר יד 2, להכניס תקציב, ולראות בעצם את כל הכלים עמודים לרשותך, מצאת משהו שאתה אוהב שנכנס לך בתקציב? יופי, שיעורי בית, לקרוא עליו, יתרונות, חיסרונות, ככה עד שתמצא מה אתה מתחבר אליו.
כן, החלטתי לרדת מזה. במידת הצורך אקח הלוואה ואחזיר לאמא ואבא, אופציה עדיפה.

ציטוט נכתב במקור על ידי YaronNahum צפיה בהודעה
לדעתי , לקחת הלוואה בשלב כזה עבור דוג יהיה חוסר אחריות כלכלי.
יכול להיות שתמצא משהו שיסכים לממן אותך , אבל שיעורי הריבית שתאלץ לשלם יהיו גבוהים, גבוהים מדי.
צריך לקחת בחשבון שקל לקחת הלוואה אבל צריך גם להחזיר אותה. ותחשוב שאחזקה של אופנוע זה לא דבר זול, יש ביטוח שנתי, טיפולים שוטפים , תיקונים(כי בתקציב יכנס רק משומש) דלק ועוד לא דיברנו על מיגונים לאופנוע ולך.
לדעתי תחסוך מעט כל עוד אתה חייל ולאחר שתסיים את השירות גם יהיה לך מספיק כסף להתחלה , וגם ההכנסה שלך תעלה. כך שתוכל לקחת הלוואה קטנה יותר ובתנאים טובים יותר.
מאמין שאין צורך לחכות עד לשחרור, ע"פ חברים שמחזיקים כלים בתור חיילים (חלקם גם מעל 250 סמ"ק, מה שמשפיע להם על הביטוח).
אני עושה יומיות למזלי, ככה שעובד לא קצת, ומכניס חודשי נטו של 3 אלף אחרי הוצאות (מה גם שאין לי יותר מדי הוצאות). מניח שגם כשאוריד קצת את ההילוך במידה ואני אחליט שאפשר ברגע שיהיה כלי, עדיין אחרי הוצאות אכניס לפחות 2.
ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
אני אישית נגד הלוואות, אתה לא באמת הבעלים של הכלי עד שלא שילמת את התשלום האחרון. הרבה אנשים נכנסים להלוואות ואין להם איך לצאת מזה אחרי זה, ומשם נלקחות הלוואות לכיסוי המינוס וכן הלאה וכן הלאה.

15 אלף הם תקציב מכובד לאופנוע ראשון. דע שככל הנראה תצטרך ליישר קו, אז בפועל תשאיר עוד כ-3 אלף ל"יום גשום".
בתקציב כזה :

*ימאהה YBR250, יש אחד לחבר שמאוד מרוצה, זול בדלק וטיפולים, קליל בעיר ומתמודד עם בין עירוני על שיוט של כ-110 קמ"ש. רובם היו אצל מורי נהיגה לכן חשוב לחפש אחד שלא היה שם, מנסיון - לא קונים אופנוע של בית ספר לנהיגה.
*סאן-יאנג וולף 250 - אופנוע נחמד בסך הכל, דיי קטן לטעמי, כבר לא מיובא לארץ לכן אני מאמין שלמצוא חלפים לא תמיד יהיה קל, אבל בסך הכל כלי זול ואמין.
*סוזוקי GS500 - אמנם לא 250 סמ"ק אלא 500, וזה באמת שלדעתי יתן תמורה גדולה יותר מה-250 למיניהם. זול ונוח לטיפולים, אמין מאוד (סוס עבודה לכל דבר), נוח ברכיבות ארוכות ובעל תצרוכת דלק סבירה (1 ל-18/20). רובם הגדול בשוק נבלות, אבל מדיי פעם צצים שמורים שאפשר לחטוף ולהנות לעוד הרבה שנים.
*קוואסאקי ER5- אותו קונספט כמו הסוזוקי, רובם לא רשומים על A1 אבל במידה ואתה מצליח למצוא אחד שכן מצאת לעצמך סוס עבודה פשוט ויעיל.

יש גם את הקוריאנים מבית דיאלים ויוסאנג שמנסיון ממקור ראשון הם לא הכלים הכי אמינים (הן הדיאלים והן היוסאנג) ולדעתי האחרים יתנו לך את מה שאתה מחפש.
אני אולי עדיין קצת באיזה שלב של "ילד", אבל לפחות אני כנה עם עצמי. הכלים שמושכים אותי הם יותר כלים בסגנונות הנינג'ה, ה-CBR, ה-Z, ה-בנלי וכ'ו. אופנועי ספורט ונייקדים משנתונים יחסית גבוהים. השאלה האם זה ריאלי להשיג כלים כאלו מוצלחים בתקציב שלי? במידת הצורך, אהיה מוכן גם להתעכב קצת עם קנייה, לחסוך עוד עד לסכום של 20 נטו לכלי. השאלה האם בסכום כזה אפשרי למצוא כלים כדוגמת הנינג'ה 300 משומשים?