לא נפל לך שום דבר, זו נזילה ישנה ומחזיר השמן שלך נוזל.
תכין בין 600-700 למוסך הוגן עד ל1200 לשוחט עם תעודה להחלפת מחזירי השמן ("שיפוץ") והשמן בשני הבולמים הקדמיים שלך כי עדיף שתעשה את שניהם.
אהלן,
יש לי YBR250 ושלשום איך שחניתי שמתי לב שיש נזילה מהבולם הקדמי (הצד השמאלי, לא של הבלם דיסק). כנראה נפל איזשהו אטם או משהו כזה כשירדתי מדרכה.
האם זה מסוכן או בעייתי לרכב ככה? או שעליי לנסוע בראשון כבר למוסך שיתקנו את זה.
במידה וכן, יש לכם מושג סדר גודל של מחיר?
צירפתי תמונות.
WhatsApp Image 2017-01-26 at 11.05.27.jpgWhatsApp Image 2017-01-26 at 11.05.28.jpg
תודה ושבת שלום
לא נפל לך שום דבר, זו נזילה ישנה ומחזיר השמן שלך נוזל.
תכין בין 600-700 למוסך הוגן עד ל1200 לשוחט עם תעודה להחלפת מחזירי השמן ("שיפוץ") והשמן בשני הבולמים הקדמיים שלך כי עדיף שתעשה את שניהם.
ממליץ לעשות סקר שוק בין מוסכים שונים לגבי המחיר, מדובר פה בפריצת בולם השמן,עקב שחיקה,וילי,מהמורה,נפילה וכיוצא בזה.
המחירים נעים למחזיר אחד בין 400-800 במוסך הוגן ואף יכול להגיע ל1000 במוסך שוחט כמו שאמר חברי מעליי.
לגבי המשך נסיעה במצב הנ"ל, לא מומלץ עקב כך שהשמן יכול להגיע לברקס הקדמי ואז מדובר בסכנה אמתית במקרה כזה. ממליץ עד שתלך למוסך לנגב את הבולם אחרי כל נסיעה.
תודה על התשובות המהירות.
מה זה בדיוק המחזיר שמן? איך קוראים לזה באנגלית? ניסיתי לקרא קצת להבין מה זה ולא בדיוק הבנתי.
זה דיי דומה עד זהה לבולם שאצלך, תראה את כל הסרטון ואני מאמין שתבין איפה המחזיר שמן יושב ומה קורה שם.
מחזיר שמן באנגלית נקרא Oil Seal
https://www.youtube.com/watch?v=0TCYIEcDcts
ואני לא מכיר מישהו שזה נפרץ לו מווילי/מדרכה/באמפ.
אטמים נפרצים מהתיישנות, לכלוך, התקנה לא נכונה, או פגיעות פיזיות בהם או במוט הטלסקופי, או ממיסבים גמורים (פחות במקרה של בולמים, בהם יש מיסבי החלקה, ויותר במקרים של צירים מסתובבים, אבל אם כבר עשינו רשימה...).
לפי מה שאתה מספר אופנוע שטח לא יכול לנסוע.
אני לא יכול להתווכח על מקרים שאני לא מכיר אבל אני מוכן להמר שהפריצה לא היתה מהווילי. תסתכל איך הבולם בנוי ותבין שהעומס לא נופל על מחזיר השמן כלל.
אממ, אני יורד הרבה מדרכות ולא תמיד בעדינות, אבל ווילי ונסיעות עם הרבה קפיצות אין לי, ווילי בכלל לא, ונסיעות "קשוחות" גם לא, מדי פעם אולי בור בכביש אבל נוסע בעיקר בתוך תל אביב או דרכים בינעירוניות טובות ככה שהתנאי כביש די סבבה. וזה תקף לגביי וגם ל2 ידיים שלפניי.
מניח שזה מבלאי או התיישנות.
תקן אותי אם אני טועה, אבל באופנוע שטח שיפוץ הבולמים נעשה בצורה יותר מאסיבית מאשר באופנוע כביש, בגלל השבילים הקשים והקפיצות שאופנוע שטח עושה.
שוב אני מדבר מניסיון אישי ומניסיון של כמה חברים מהתחום שלרוב אחרי 40 שעות היינו צריכים לשפץ את הבולמים.
אולי יש לנו מזל רע אבל זה ניסיון אישי שלי ושל חבריי מהתחום.
בגלל שהמחזיר עובד יותר קשה.
אם בולם של אופנוע כביש לדוגמה עושה 200 תנודות ברכיבה,בולם של אופנוע שטח,באותו זמן רכיבה עושה פי 5 כאשר לכל תנודה מהלך יותר ארוך ברוב הפעמים.
מה שגורם למחזיר להישחק מהר יותר,וכמו כן גם מגיע לשם יותר לכלוך מאשר ברכיבה בכביש.
יש איזשהי מידה סטנדרטית של בולמים? כמו כן, לגבי כמה שמן צריך לשים?
חיפשתי בספר יצרן ולא רשום משהו ספציפי.
איך בדיוק אני יודע איזה חלק צריך, יש OIL SEAL, DUST SEAL וOIL SEAL WASHER
אני מסתכל כאן: https://www.motorcyclespareparts.eu/...rk-359403.aspx
אגב, זה החלק מהספר יצרן שקשור לבולם.
Screen Shot 2017-01-31 at 7.07.26 AM.png
תודה רבה
oil seal - מחזיר שמן.
אין מידה סטנדרטית ויש חשיבות גבוהה שהמחזיר יהיה נכון מבחינת המידות,כנ"ל לגבי צמיגות וכמות השמן.
תשיג ספר מכונאים לאופנוע ותעבוד לפיו.
כל בולם והמחז"ש שלו.
בולם של YBR הוא לא בולם של CBR.
מידת כמות השמן נקבעת ע"י היצרן.
ניתן לחרוג ממנה יותר כדי להשיג הקשחה של פעולת הבולם ולהסתכן בפריצה חוזרת.
סליחה על ההקפצה אבל רק רציתי לתת מילה טובה למאיר (http://fullgaz.co.il/forums/member.p...-%D7%95-%D7%9F) ששיפץ לי את הבולמים במחיר מעולה, במהירות ובמקצועיות. על הדרך גם ניקה לי את האופנוע, וסידר כל מיני דברים קטנים שאני אפילו לא שמתי לב אליהם (למתוח כבל קלאצ, שימון רגלית וכו')
אם יש לכם איזשהי בעיה באופנוע אתם יכולים לפנות אליו בה"פ והוא ישמח לעזור.