ה'פול' שהוא איגוד של חב' הביטוח ומבטח כמעט בלעדית את רוכבי הדו גלגלי מאפשר פריסה לשני תשלומים בלבד.
אם תקנה הביטוח דרך סוכן ולא ישירות מה'פול' ואם תבחר לעשות גם ביטוח צד ג' (מומלץ מאוד לעשות. זול מאוד וחשוב מאוד, בטח לרוכב מתחיל) - תוכל לפרוס ל12 בכרטיס אשראי.
לגבי פוליסה לפחות משנה וביטול - אפשר לקנות לפחות משנה (חצי שנה/חודש/שבוע. אין יומי) כאשר המחיר היחסי ליום עולה ככל שמתקצרת תקופת הביטוח, כלומר לא כלכלי אלא רק למקרה הצורך.
ביטול הביטוח לפני תום התקופה יהיה חינם במקרה גניבה אך במקרה מכירה תצטרך לשלם קנס יציאה כלשהוא ותקבל את יתרת החלק היחסי (אם תעביר יתרת הביטוח לרכב אחר, לא תשלם הקנס).
ולגבי השאלה על ההשתתפות העצמית בביטוח החובה... ובכן הדעות חלוקות, אבל,
כמה נק' למחשבה (ושוב, בעיקר לרוכב מתחיל ולא מנוסה על הכביש):
1. ההנחה אינה משמעותית ומחיר הביטוח ה'מוזל' עדיין גבוה. אבל הכיסוי קטן יותר...
2. כדי לקזז הפסד במקרה תאונה למול ההנחה יש לרכב ללא תאונות 10 שנים.
3. בתאונה קטנה, בה לא נפגע שום איבר בצורה קשה (טפו, טפו,חמסה שום בצל), הפיצוי ל7 ימי עבודה ו12-27K ש"ח זה בדיוק מה שתפסיד בזמן ההחלמה ולא תקבל...
(בתאונות קשות, לא עלינו, ההשתתפות העצמית בטלה בשישים לעומת גודל הפיצוי שיידרש ויינתן. שלא נדע).