ציטוט נכתב במקור על ידי pret צפיה בהודעה
בהיותי חדש בתחום וסקרן טכני, שואל את עצמי שאלה זו...
שני מנועים של אותו נפח כולל, אחד בוכנה יחידה השני - שתי בוכנות.
מה עדיף ? באיזה מצבי נסיעה ולמה ?

250 סמ"ק למשל, אינזאומה היא 2 בוכנות, CBR250 - בוכנה אחת אם אני לא טועה (או דיוק 200 - הא נניח היה לו 250)...
נניח האופנועים היו במשקל דומה...

אשמח לשמוע דעות מבוססות
במנוע סינגל עבודה מתרחשת אחת ל 720 מעלות בלבד.
במנוע בעל שני צילינדרים או יותר זמן המחזור בין פעימות העבודה מתקצר ומתקבלת רצועת כוח רציפה יותר - ניתן לראות בגרף שהמרחק בין השטחים המתים (ללא הכוכבים) קצר מ 720.


בפוטנציה - כמה שיש יותר צילינדרים המנוע מסובך יותר וכן מתבלה ויהיה יקר יותר - בגלל כפל\פי 4 חלפים ועבודה,עשוי לרעוד יותר בחלק מהמקרים וכמו שכבר רשמו יש גם את עניין המשקל והאינרציה.