עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 18

אשכול: התעניינות במנועי האופנועים למיניהם.

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    18

    התעניינות במנועי האופנועים למיניהם.

    אהלן, בזמן האחרון גילתי ענייין רב במכונה המדהימה הזאת שנקראת מנוע אשמח לדעת כמה מהנושאים הבאים.

    (כמובן שקראתי את הכתבות הטכניות שבאתר,הבנתי בגדול ורציתי הסבר קצת יותר עממי שיעזור לי להבין עוד)

    מהו מומנט? ואיך הוא משפיע על המנוע (נמוך/גבוה) מה הכוונה מומנט שמתקבלת בסלד נמוך למשל ? איך ארגיש אותו פיזית בנסיעה ?
    מהו הספק ? ואיך הוא משפיע על המנוע (נמוך/גבוה) מה הכוונה הספק שמתקבל בסלד גבוה ? איך ארגיש אותו פיזית בנסיעה ?

    ולמה לא מייצרים למשל (ממה שהבנתי מהכתבות) אופנועי 250/125 עם 4 צילדרים שייצרו הספק גבוה יותר ,ורק במנועים 600 ומעלה קיים הסידור הזה?

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    הספק זה מכפלה של מומנט בסל"ד, עכשיו איך תרגיש את זה? אם מנוע 4 בשורה צריך לסחוב ל15000 סלד כדי לקבל שיא הספק במנוע מומנט יותר מיר להיות ב5-6 אלף סלד ולקבל הספק דומה.

    אגב תבדוק cbr250rr הוא היה 4 בשורה והיה 125 עם 6 בשורה זה מנועים מסובכים, יקרים בתחזוקה, ועם בלאי עצום

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    18
    אז במילים אחרות אופנוע בעל מומנט גדול יותר יאיץ יותר טוב ? כלומר אופנוע 600 מרובע יאיץ פחות טוב מאופנוע 600 טויין ?

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    הפוך מנוע 4 בשורה מאיץ טוב יותר אבל קשה יותר לתפעול ופחות גמיש.
    יעני נניח 600 סופר ספורט אם תכנס לפניה במתחת ל10-12 אלף סלד אל תצפה לתאוצה ביציאה.

    מנוע טוין לדוגמא ימשוך אותך בכיף ובסבבה גם ב4000-6000 אלף סלד עם תאוצה טובה מאוד זה סייג לטוינים של וי או דימוי של כאלה.
    הטוין של 180 הוא גם חובב סלד

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    יש הרבה משחק עם מנועים...
    אתה צריך להבין את עקרון הבוכנה, אחר כך את עקרון ה 2 פעימות מול 4 פעימות.
    ואז עקרון של כמה בוכנות יושבות במנוע (בכל אחד מהפעימות).
    ולבסוף את עקרון הבניה והזוית של המנוע. כל אלו ממש משפיעים על יציאת הכוח, מתי הוא מורגש ואיך זה מועבר מהמנוע עצמו לגלגלים דרך הגיר.

    תוספות קלה:
    יש ביוטיוב וידאו מדהים שמסביר מהו מומנט, כוח סוס, סל"ד, טויירק במנוע - מהם כל המושגים האלו.
    כדאי לך מאוד לראות... באנגלית כמובן.

    נ. ב.
    אל תכלול מנועים חשמליים בשרך כשאתה עוסק בקריאה על הכל כי העולם הזה שונה מאוד ולא עובד בפיזיקה הרגילה של מנועים.

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    18
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    יש הרבה משחק עם מנועים...
    אתה צריך להבין את עקרון הבוכנה, אחר כך את עקרון ה 2 פעימות מול 4 פעימות.
    ואז עקרון של כמה בוכנות יושבות במנוע (בכל אחד מהפעימות).
    ולבסוף את עקרון הבניה והזוית של המנוע. כל אלו ממש משפיעים על יציאת הכוח, מתי הוא מורגש ואיך זה מועבר מהמנוע עצמו לגלגלים דרך הגיר.

    תוספות קלה:
    יש ביוטיוב וידאו מדהים שמסביר מהו מומנט, כוח סוס, סל"ד, טויירק במנוע - מהם כל המושגים האלו.
    כדאי לך מאוד לראות... באנגלית כמובן.

    נ. ב.
    אל תכלול מנועים חשמליים בשרך כשאתה עוסק בקריאה על הכל כי העולם הזה שונה מאוד ולא עובד בפיזיקה הרגילה של מנועים.

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
    תודה רבה אני אחפש

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי matancccc צפיה בהודעה
    ולמה לא מייצרים למשל (ממה שהבנתי מהכתבות) אופנועי 250/125 עם 4 צילדרים שייצרו הספק גבוה יותר ,ורק במנועים 600 ומעלה קיים הסידור הזה?
    ייצרו אבל זה לא החזיק בגלל שהבלאי היה מידיי גבוהה לרכיבה יומית,אני חושב.
    כשהנפח קטן צריך הרבה סל"ד בשביל להגיע להספק גבוהה וסל"ד זה בלאי,אז הגדילו את הנפח בשביל להוריד את הסל"ד.


    לדוגמה
    CBR250RR סקאלת סל"ד עד 20K.
    ימאהה R1 עד 15K.

    https://youtu.be/YN9za4BDVvk?t=78

    https://youtu.be/DIn76LyL4yA?t=65

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    ייצרו אבל זה לא החזיק בגלל שהבלאי היה מידיי גבוהה לרכיבה יומית,אני חושב.
    כשהנפח קטן צריך הרבה סל"ד בשביל להגיע להספק גבוהה וסל"ד זה בלאי,אז הגדילו את הנפח בשביל להוריד את הסל"ד.


    לדוגמה
    CBR250RR סקאלת סל"ד עד 20K.
    ימאהה R1 עד 15K.

    https://youtu.be/YN9za4BDVvk?t=78

    https://youtu.be/DIn76LyL4yA?t=65
    לא ייצרו 4 צילינדרים מעולם של 250.

    כן ייצרו 2 פעימות ב 15 סל"ד והסיקו שאם ייצרו 4 פעימות ב30 סל"ד אז המנועים יגיעו כל שני וחמישי למוסך.

    ישנם פרויקטים סודיים של 4 בכונות 4 פעימות על 250 אבל יש עם זה בעיית משקל ולאו דווקא בלאי. אלו יהיו בוכנות ממש קטנות, למנוע מאוד קטן וזה יוצר מלא בעיות (בנוסף למשקל).

    אם אני לא טועה ה cbr המדובר הוא 2 בוכנות והוא כולו היה זוועה.

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי 2 Strokes; 11-02-2017 בשעה 21:07. סיבה: חן

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    לא ייצרו 4 צילינדרים מעולם של 250.



    ישנם פרויקטים סודיים של 4 בכונות 4 פעימות על 250



    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
    מה?
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    אני אוהב את הביטחון שלך
    GSX R250 4 צילינדר מקורר מים
    בנדיט 250
    נינגה 250
    CBR 250 ועוד עשרות דגמים
    כולם 4 צילנדר מקוררי מים 4 פעימות 250 סמ"ק
    לא הגיעו לארץ ביבוא סדיר
    וסתם בשביל לחדד
    RGV 250 יוצר את אותו ההספק בערך ברצועת כוח צרה יותר..
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    לא ייצרו 4 צילינדרים מעולם של 250.
    כן ייצרו 2 פעימות ב 15 סל"ד והסיקו שאם ייצרו 4 פעימות ב30 סל"ד אז המנועים יגיעו כל שני וחמישי למוסך.
    ישנם פרויקטים סודיים של 4 בכונות 4 פעימות על 250 אבל יש עם זה בעיית משקל ולאו דווקא בלאי. אלו יהיו בוכנות ממש קטנות, למנוע מאוד קטן וזה יוצר מלא בעיות (בנוסף למשקל).
    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
    מי הסיק?
    דבר ראשון המנוע ה 4T ארבע בשורה של ה RR (שהיה ביצור סדרתי והוא לא היחיד,כמו שכבר רשמו לפניי) מגיע ל20K סל"ד בזמן שזה של הRGV נגמר כבר ב15K.
    למוסך הם גם ככה מגיעים,זה לא כלי ללימוד נהיגה או חלוקת עיתונים - יש לו יעוד מאוד ברור,עם אורח חיים מאוד ברור.

    ככל שבוכנה קטנה יותר,היא תשקול פחות וזה דבר שדווקא מטיב עם בעיות בתחום האינרציה והמשקל.
    הבעיה במנועים כאלה זה לא משקל,זה העומס - כמו שלא תיתן סטרואידים לנמלה ותשלח אותה למשוך משאית ככה גם יהיה קשה להוציא הספק גבוהה מנפח כל כך קטן - זה גומר אותו.

    לדעתי הרעיון המרכזי במנועים האלו היה הסאונד שהיה פשוט מדהים ורצה למשוך קהל צעיר או בקיצור מטעמי שיווק.

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    http://m.ebay.com.au/itm/152404530892

    וזה מה זה?
    4 בשורה 250 סמק

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    בוא נסתכל על מה רשמתי: ..."אם אני לא טועה"...
    ומצטער להגיד לך שום דבר לא יצר 70 כוחות סוס כמו ה 2 פעימות של סוזוקי ואפריליה (אותו מנוע)... לא היה כוח שדומה לזה.

    רוצה לדבר על זה ולעשות חישובים פיזיקלים?

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  14. #14
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    בוא נסתכל על מה רשמתי: ..."אם אני לא טועה"...
    ומצטער להגיד לך שום דבר לא יצר 70 כוחות סוס כמו ה 2 פעימות של סוזוקי ואפריליה (אותו מנוע)... לא היה כוח שדומה לזה.

    רוצה לדבר על זה ולעשות חישובים פיזיקלים?
    זה שאתה מסייג "אם אני לא טועה" לא נותן לך זכות לכתוב ככל העולה על רוחך. תתעדכן בבקשה בחוקי הפורום ואם אתה לא יודע אל תרגיש מחוייב להגיב. תודה.



    ואון-טופיק: סיבה נוספת בגללה לא מייצרים מנועים קטנים מרובי צילינדרים היא המחיר. אופנוע 250 במחיר 60000 לא היה זוכה להצלחה גדולה בארצינו... עיקר הצידוק לכל האופנועים שהוזכרו כאן הוא השוק היפני על דרגות הרישוי המגבילות שלו (כן, הסנדלר הלך יחף).
    .



  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    תראה 70 כוח סוס זה 70 כוח סוס מה שהכי חשוב זה גמישות רצועת הכוח ושם הדופים מפסידים בענק
    לא שה 4 בשורה נותן לך גמישות גבוהה אבי היא עדיפה על הדופ




    זה ה4 בשורה


    זה הדופ 250 סוזוקי תראה עד כמה רצועת הכוח שלו צרה וכמעט לא שמישה יחסית ל4 בשורה





    Sent from my m3 note using Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי strelok89; 12-02-2017 בשעה 07:26.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. האם באמת שוק האופנועים נכחד?
    על ידי Guccii800 בפורום כללי
    תגובות: 49
    הודעה אחרונה: 16-02-2017, 14:26
  2. האופנועים של סמילנסקי
    על ידי levil בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 04-12-2016, 22:17
  3. דקאר 2016 - האופנועים
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 01-01-2016, 15:18
  4. עיר האופנועים..נוסטלגיה ולא שלי
    על ידי R86 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 23-12-2015, 23:21
  5. זהה את האופנועים
    על ידי JohnnyDee בפורום כללי
    תגובות: 50
    הודעה אחרונה: 29-11-2015, 21:17

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO