תלוי האם אתה רוצה להדק או להרחיב את הקו.
הגוף על האופנוע הוא משקולת, שמשפיעה על מרכז הכובד של מערכת "רוכב-אופנוע".
בהינתן זווית הטיה קבועה:
הוצאה של הגוף החוצה תגרום להרחבה של הקו (האופנוע "יוצא החוצה" מהפניה, מגדיל את רדיוס הסיבוב).
הכנסה של הגוף פנימה תגרום להידוק של הקו (האופנוע "נכנס פנימה" לפניה, מקטין את רדיוס הסיבוב).
לכן, ברכיבה יומיומית, הוצאה/הכנסה של הגוף יעילה לתיקונים קטנים של הקו. בעזרת תזוזות הגוף הרוכב יכול לתקן את קו הפניה ללא פקודת היגוי נוספת (שמהווה ערעור של יציבות האופנוע).
ברכיבת מרוצים, הכנסה קיצונית של הגוף פנימה (ע"ע "ברך באספלט" עם חצי תחת מחוץ למושב) משמשת כדי לאפשר מהירות פניה גדולה יותר, כאשר הרזרבות להגדלת מהירות בעזרת ההיגוי מנוצלות עד תום ע"י הרוכב (האופנוע נמצא בקצה מרווח ההטיה שלו).
את השימוש בגוף כמשקולת מאזנת לומדים מהר ברכיבת שטח, שם תנאי האחיזה משתנים ללא הרף, וגורמים לאופנוע לקפוץ פנימה והחוצה מהקו הנבחר. רוכב שטח נדרש לאזן את האופנוע בעזרת העברות המשקל במשך כל הרכיבה, באינטנסיביות שרוכב כביש "יומיומי" אפילו לא מדמיין.