ציטוט נכתב במקור על ידי OmerMoses צפיה בהודעה
שלום לכולם ותודה מראש לעוזרים,
לפני כמה ימים אבא שלי ואני התווכחנו על אישור להוציא רישיון לאופנוע, ואחרי שכל אחד צעק קצת והוכיח למה הוא צודק,
אבא שלי הציע לקנות אופנוע שטח, וביקש ממני לבדוק אם מותר לנסוע בשטח, בלי רישיון נהיגה, אבל עם רישיון רכב, טסט, ביטוח וכו'

תודה רבה לעוזרים
החוק בישראל מוגדר בצורה כזאת, שחוקי הדרך חלים על כל מקום שיכול לשמש למעבר כלי רכב.
או, בעברית פשוטה - בכל מקום.
במידה ותיתפס רוכב ללא רישיון, אתה צפוי להיענש בחומרה - שלילת רישיונות קיימים (לרכב וכו'), וחוסר יכולת להוציא רישיון למשך כמה שנים.
הסיכויים שתיעצר לביקורת בזמן רכיבת שטח תלויים באיזור שבו אתה רוכב, אך יהיו נמוכים ככל שיהיו - הם לא 0.
כמובן, שאין לך גם אפשרות לעשות ביטוח לרוכב ללא רישיון.

בהנחה ואתה גר במרכז הארץ - כדאי שתדאג להיות "חוקי" ככל הניתן (רישיון, טסט בתוקף, עדיף שיהיה ביטוח למקרה שתפגע בטעות במטייל ביער בן-שמן).
אם אתה גר באיזור נידח (צפון רחוק, נגב, שומרון, בקעת הירדן) - אז כדאי לעשות את ההיפך הגמור ממה שאתה מתכוון.
זאת אומרת:
1. להוציא רישיון נהיגה לאופנוע - A1. זה לא עד כדי כך יקר ומסובך.
2. לקנות אופנוע ברישוי צהוב, רק כדי שיהיה רשום על שמך - גם אם הוא ללא טסט, ניתן להעביר בעלות במשרד הרישוי לאחר תשלום האגרה.
3. לא לעשות ביטוח ולא לגשת לטסטים... כי אין לך מה לעשות עם הנייר הזה, וטסט לאופנוע שטח טהור זאת בעיה (איתותים, מראות, מידות צמיגים וכו').
במקרה הזה, אם לרוע מזלך וכנגד כל הסיכויים עצרו אותך - המקסימום שתקבל זה קנס על נסיעה ללא טסט (אלא אם החמירו את הענישה בלי שאני יודע).
כמובן, שעליך להיות מודע לעובדה שאם אתה מעורב בתאונה, אין ביטוח חובה שישלם פיצויים, ושאסור לך להיות מעורב בתאונה עם אדם נוסף, בכל מחיר. קח את זה בחשבון כשאתה מתכנן את מסלולי הרכיבה שלך.