עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 33

אשכול: האם באמת כדאי לעבור מרכב לאופנוע?

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ביטוח לרכב לא עולה 5000 ורכב לא עושה 1:20,אולי רכב היברידי אבל גם אז זה יותר לכיוון ה 1:25.
    רכב קטן ממוצע עושה 1:15 ונכנס לטיפול כל 15 אלף או משהו באזור אבל לא אחת 30.
    לא כל קטנוע נכנס לטיפול אחת 5,יש קטנועים שנכנסים אחת ל 10 ויש שאחת ל 3 או 6.

    נראה לי שמישהו כאן הסתבך קצת עם החישוב הפשוט.

  2. #17
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    רוכב כ70 אלף בשנה על במוו 800
    ביטוח כ 2800 חובה ועוד כ500 צד ג

    טיפול קטן כל 10 בעלות של 150
    טיפול גדול כל 20 בעלות של 200
    כל 40 רצועה 400 שקל
    כל 80 פלאגים

    דלק 1 ל 23 ממוצע.
    צמיגים: כל 20 - 35 אלף אחורי בעלות של 1000-1350
    כל 70-40 קידמי בעלות של 800-1000

    רפידות ברקסים 300 סט קדימה כל 50אלף
    אחורה 150 כל 70-100 אלף
    מחיר לדיסק יחיד כ750 שקל, סט קידמי כ100 אלף מחזיק לי ועולה כ1500 החלפה.
    אחורה כ150 אלף החזיק לי.
    טסט 350 בשנה


    להשוות לרכב?
    דיהאטסו שרייד 98
    החלפת שמן כל 10 שזה כ 350 שקל לשמן ופילטר
    טיפול גדול כ 400 לפלאגים ועוד כ350 לשמן ופילטר ועוד כ50 לאוויר.
    דלק ברגוע סחטתי 1 ל17 בפועל 1ל 14 ממוצע.
    טסט 990
    ביטוח 2600
    אישור בלמים ואלמנטים בטסט שנתי עוד כ400

    עושה כ10 אלף בשנה.


    בקשר לקניות אז חברים 2017 בחוץ ומשלוח עולה 10-20 שקלים בלבד, מונית גם עולה 20-30 שקלים.

    מגיעים לסופר עושים קניות מזמינים משלוח ונוסעים לבית, חופרים בפול גז עד שהקניות מגיעות לבית.

    או לוקחים מונית מעמיסים ואז בבית פורקים ומעלים לבד לבית. אם זה בקטנה אז אין בעיה עם האופנוע

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  3. #18
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    17
    שוב תודה רבה על התגובות ושאנשים באמת מקדישים את זמנם כדאי לתת מענה
    לגביי קניות לא יודע למה נתפסו על זה אבל זה משהו שלא מדאיג אותי, יש לי סופר 5 דק הליכה מהבית חח..
    בכל אופן לגבי הרכב לפחות אצלי זה טיפול כל 15אלף ודלק 1ל14 ממוצע

  4. #19
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    ביטוח לרכב לא עולה 5000 ורכב לא עושה 1:20,אולי רכב היברידי אבל גם אז זה יותר לכיוון ה 1:25.
    רכב קטן ממוצע עושה 1:15 ונכנס לטיפול כל 15 אלף או משהו באזור אבל לא אחת 30.
    לא כל קטנוע נכנס לטיפול אחת 5,יש קטנועים שנכנסים אחת ל 10 ויש שאחת ל 3 או 6.

    נראה לי שמישהו כאן הסתבך קצת עם החישוב הפשוט.
    מאמי אל תבכי.
    לקחתי את הכללי ולא את 2016.

    וכן הקצנתי את זה כי אחרי הכל עומדים פה בפקקים הרבה אז אני לא מחשב מדויק כי... איזה קטע "תנאי מעבדה לא תואמים לתנאי החיים".

    ואם אתה ממש רוצה אני יכול לחשב לך באיזה מהירות משיקית אתה צריך להיכנס לפניה כדי לחסוך בדלק ולהגיע ל-1:30mpg אבל קודם בבקשה תבטל את כוח החיכוך הממוצע, אויר וחום הכביש.


    בלי שום קשר, לפתוח השרשור... תעשה את הבחירה הנכונה לך (זה איפה האושר נמצא).

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  5. #20
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    רוכב כ70 אלף בשנה על במוו 800
    ביטוח כ 2800 חובה ועוד כ500 צד ג

    טיפול קטן כל 10 בעלות של 150
    טיפול גדול כל 20 בעלות של 200
    כל 40 רצועה 400 שקל
    כל 80 פלאגים

    דלק 1 ל 23 ממוצע.
    צמיגים: כל 20 - 35 אלף אחורי בעלות של 1000-1350
    כל 70-40 קידמי בעלות של 800-1000

    רפידות ברקסים 300 סט קדימה כל 50אלף
    אחורה 150 כל 70-100 אלף
    מחיר לדיסק יחיד כ750 שקל, סט קידמי כ100 אלף מחזיק לי ועולה כ1500 החלפה.
    אחורה כ150 אלף החזיק לי.
    טסט 350 בשנה


    להשוות לרכב?
    דיהאטסו שרייד 98
    החלפת שמן כל 10 שזה כ 350 שקל לשמן ופילטר
    טיפול גדול כ 400 לפלאגים ועוד כ350 לשמן ופילטר ועוד כ50 לאוויר.
    דלק ברגוע סחטתי 1 ל17 בפועל 1ל 14 ממוצע.
    טסט 990
    ביטוח 2600
    אישור בלמים ואלמנטים בטסט שנתי עוד כ400

    עושה כ10 אלף בשנה.


    בקשר לקניות אז חברים 2017 בחוץ ומשלוח עולה 10-20 שקלים בלבד, מונית גם עולה 20-30 שקלים.

    מגיעים לסופר עושים קניות מזמינים משלוח ונוסעים לבית, חופרים בפול גז עד שהקניות מגיעות לבית.

    או לוקחים מונית מעמיסים ואז בבית פורקים ומעלים לבד לבית. אם זה בקטנה אז אין בעיה עם האופנוע

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    יש לך את השרייד הכי מושקעת בארץ.
    לא ברור לי איך החלפת שמן+פילטר עצמאית ברכב ישן מביאה אותך ל-350 ש"ח.
    מניסוני - זה בכיוון ה-150. ורבעיית פלאגים אולי 100.
    לגבי ההוצאות של הבימר - זה כנראה כי אתה רוכב בינעירוני רגוע ומחושב.
    כמוני כמוך (אם כי הבלאי בדוקאטי גבוה יותר). אבל לרוכב הממוצע הקילומטראז'ים בין ההחלפות יהיו נמוכים בהרבה (רפידות, דיסקים וכו').
    תוסיף על זה עלויות של עבודת מוסך וחלפים בארץ - ותגיע למספרים שגבוהים הרבה יותר מרכב.
    וקצת אוף-טופיק: מי שרוצה להחליף שמן ברכב (חדש ככל שיהיה) לפי האינטרוואל 30K המונפץ של היצרן, בשימוש ישראלי ממוצע (קרי - פקקים) - שיבושם לו.
    ממולץ במקרה הזה להעיף את הרכב לפני 100K ק"מ, רצוי - הרבה לפני. לא אלי בבקשה, אני לא קונה כזה. אני אקנה ממי שהחליף שמן כל 10-15, גם אם ייקח הרבה זמן למצוא את האחד.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    רכב ואופנוע של אמא שלי:
    טריוס 2010
    1 ל10 בדלק ממוצע,20 אלף קילומטר שנתי,טיפול כל 10 מקיף וחובה 5000,טסט 1100,יותר זול להחזקה מCBR500
    מקיף וחובה 8500 בשנה,החלקה 12000 נזק,טיפול כל 6 ב300ש"ח בערך עושה 6000 קילומטר בשנה,טסט בסביבות 350 אאל"ט
    צמיגים פעם בשנה לאופנוע 1400 ופעם בשנתיים לרכב 1400
    יש הרבה דברים שאי אפשר לצפות שאתה רוכב על אופנוע
    ומצוקת החנייה לפחות בשבילי (אני בלי מקיף) היא יותר גדולה באופנוע מאשר ברכב
    כבר מצאתי את האופנוע שלי על הרצפה כי הוא לא נראה מספיק טוב לעין של מישהו,חתכו לי את המושב בשביל הכיף,התפוצץ לי צמיג באמצע נסיעה והלך הג'אנט כתוצאה מכך וכו וכו
    אם מישהו דופק לך את הרכב בחניון אתה יכול לחזור הביתה גם אם זה במרחק של 200 ק"מ
    אם מפילים לך את האופנוע ושוברים את הקליפאון אתה לא חוזר לשום מקום בלי נגרר (או חבר טוב עם לדרמן ומסורית ברזל)
    לשכנע אותך שאופנוע זה טוב וחסכוני? ממש לא
    לתוך העיר קטנוע 125 אולי ותלוי באיזור,אופנוע 300 סמ"ק לנסיעות בין עירוניות לא יהיה נוח (בטח שלא בהשוואה לרכב) ולא יהיה חסכוני
    ידפקו אותך במוסך,ידפקו אותך בביטוח,ואולי גם ידפקו אותך פיזית ותמצא את עצמך בגבס.
    תעשה את השיקול שלך,בתוך קופסא ממוזגת בפקק עם מוזיקה ואולי כוס קפה או משהו או מזיע עד לתחתונים בתוך מעיל וקסדה מנסה להתחמק ממטומטמים עם פלאפונים שמנסים להוריד אותך.
    אבל אני מחזיק שישה אופנועים וכרגע עושה 1500 ק"מ בחודש על GS500 אז אתה לא ממש צריך להקשיב לי.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  7. #22
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399
    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    אבל אני מחזיק שישה אופנועים וכרגע עושה 1500 ק"מ בחודש על GS500 אז אתה לא ממש צריך להקשיב לי.
    יש כאן מבלי לנקוב בשמם שאומרים שאני משוגע כי אני מחזיק שניים ... משפט המחץ המצוטט מעלי אומר ששנינו (R86 ) ואני בהחלט שפויים...

    לפותח השרשור ...
    מכרתי רכב כדי לקנות אופנוע נוסף לרכיבות יומיומיות. אני לא בוחן את העסקה בעיניים כלכליות בלבד, אלא גם בפן של פאן ופרקטיות. נשברתי בגלל הפקקים - אני רוכב על בינעירוני בלבד... הפקקים גרמו לי להעיף רכב ולרכוש אופנוע.
    שיקול נוסף שאני לא יכול לכמת כלכלית הינו הפסד הזמן בפקקים. יש בידי הרבה הרבה זמן פנוי שאני מנצל להנאתי מאז חסכתי את העמידה בפקקים.
    נכון, שהחלפת צמיגים באופנוע באה בתדירות גבוהה פי כמה מזו של רכב...
    נכון, שהביטוח קורע אותך.
    נכון, שהמוסכים משפדים אותך הן כלכלית והן במקצוענות מפוקפקת (למעט בודדים).
    נכון, שרכיבה על אופנוע מסוכנת, לא בגלל האופנוע אלא בגלל מרווח סלחנות לטעויות צר ומצומצם...
    נכון, שאתה רותח בקיץ, וקופא בחורף ...
    אך מעל כל זאת, יש באופנוע משהו שאין ברכב... ואם אין לך את התשוקה הזו לאופנוע... אז אולי כדאי להשאר ברכב.
    GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.

  8. #23
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ציטוט נכתב במקור על ידי miki צפיה בהודעה
    אך מעל כל זאת, יש באופנוע משהו שאין ברכב... ואם אין לך את התשוקה הזו לאופנוע... אז אולי כדאי להשאר ברכב.


    מסכם הכל במשפט אחד.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  9. #24
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    Kkatkov
    תראה אני מגיע בגישה שווה לרכב ואופנוע.
    האופנוע שלי מקבל שמן סינטטי מלא ופלאגי אירידיום.
    השריד גם 4 פלאגים דנזו אירידיום פאוור עולים לי 400 שקל.
    שמן רק השמן 10/60 קאסטרול אדג עולה 300.

    האופנוע ממש לא נוסע רגוע וממש לא מחושב, אני נוסע כל יום בסביבה הררית, אם הייתי משייט מחוץ לעיר המספרים היו גבוהים יותר.

    אגב אני יכול בקלות לקצץ בעלויות האופנוע לשים לו צמיגים סיניים ושמן מנראלי בגלונים, כנ"ל גם בשרייד אבל אצלי שניהם אוכלים רק סינטטי וחלפים איכותיים בלבד, מה לעשות שהשרייד מבלה המון זמן ב4-6 אלף סל"ד כדי לעלות את העליות לרמת הגולן כשאני איתה.
    גם ברקסים לשרייד אני שם קרמי, כמו שאופנוע מקבל סינטר.

    אבא שלי נוסע נצרת עלית - אלון תבור כל יום ואצלו החלפים של האופנוע מתבלים פחות.

    עכשיו אם הייתי נכנס למוסך עם ה שרייד העלויות לא שונות מלהיכנס עם האופנוע, אפילו יקרות יותר אם משווים את איכות החלפים.

    זה שהרוב שמים שמן מנראלי ברכב וסינטטי באופנוע ואז שואלים למה זה עלה להם פי 2 אז תהיו הגיוניים.
    אם החלפים זהים באיכות רכב עולה יותר בגלל כמות חלפים גבוהה בהרבה

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  10. #25
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    אז זה עניין של עיקרון...
    כי אין לזה הצדקה כלכלית.
    השרייד שלך בכיף יכולה לאכול שמן חצי סינטטי איכותי בהחלפה כל 10. העלות תהיה ~100 שקל לגאלון.
    זה מספיק כדי שהשמן ישמור על התכונות שלו במשך כל תקופת העבודה שלו, ואורך חיי המנוע לא יפגע.
    הסיבה היחידה להתקין פלאגים אירידיום ברכב ישן - זה אם אתה רוצה לקבל מהם אורך חיים של 100 אלף ק"מ, וגם זה לא מוצדק כלכלית.
    פלאגים רגילים מתמודדים בלי בעיה עם 30-45 אלף ק"מ. ועולים 100 שקל לסט.
    באותה נשימה אפשר להזכיר את נושא הצמיגים. הדרישות לאיכות ברכב "פשוט" נמוכות בהרבה, וסט צמיגים בעלות של 1200-1400 שקל משרת אותך 60-90 אלף ק"מ. בעוד שבאופנוע כבד סט צמיגים ראוי עולה לכל הפחות 1800 שקל, ומשרת 25-30 אלף ק"מ אצל רוכב רגוע.
    בעצם, מה שאתה עושה ברכב זה Overkill מטורף. זכותך כמובן, אבל זה מעוות לך את הסטטיסטיקה של העלויות, שהופכת להיות לא משקפת.

    המספרים שיקבל משתמש "ממוצע" יהיו שונים דרסטית משלך, ולא לטובת האופנוע.
    טיפול של 500-800 שקל כל 6-12 אלף, טיפול של 2K+ שקל כל 24-40 (תלוי בדגם). תוסיף צמיגים, שרשרת גלגל"ש (ואל תגיד ב.מ.וו F800 - זה מקרה בודד ויוצא דופן, וגם שם העלות אצל היבואן שונה מאוד מהמספרים שלך).
    והמסמר האחרון - מי שנוסע הרבה. לך, תנסה למכור אופנוע בן 4-5 עם 120 אלף קילומטר ומעלה. יצחקו לך בפנים, גם אם תבקש 30 אחוז מתחת למחירון. כי לשאר הכלים בשוק יש חצי מהיקולמטראז' שלך - ואתה יכול עד מחרתיים לספר ללקוח הפוטנציאלי שהשקעת בשמן סינטטי מלא.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #26
    Member הסמל האישי של Smi1ey
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    202
    נראה לי ש... שקל פה ושקל לשם מתגמד כאשר האופנוע חוסך לך זמן יקר שנשרף סתם על עמידה בפקקים, חיפוש חנייה והחתמת כרטיס בעבודה מאוחר יותר (ועל הדרך להסתכסך עם המעסיק).
    מה גם שכמו רבים מאיתנו תמיד אנחנו צריכים לצאת צ'יק צ'ק לאיזה סידור זריז בהפסקה של העבודה אז האופנוע יעשה את זה הרבה יותר מהר מרכב.

    הייתי מחזיק רכב אם הייתי גר מחוץ לאזור המרכז הגדוש.
    לפי מה שסיפרת אני הייתי הולך על אופנוע... לעשות את הנסיעות האלה עם רכב זה נשמע סיוט לא קטן (ולא סתם פתחת את השירשור הזה!).

  12. #27
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    המספרים שיקבל משתמש "ממוצע" יהיו שונים דרסטית משלך, ולא לטובת האופנוע.
    טיפול של 500-800 שקל כל 6-12 אלף, טיפול של 2K+ שקל כל 24-40 (תלוי בדגם). תוסיף צמיגים, שרשרת גלגל"ש (ואל תגיד ב.מ.וו F800 - זה מקרה בודד ויוצא דופן, וגם שם העלות אצל היבואן שונה מאוד מהמספרים שלך).
    אלה בהחלט מספרים מדוייקים לעלויות באופנועי 600+ יש לזכור שפות"ש מדבר כרגע על נפח של 300 אז העלויות יהיו נמוכות יותר.
    Tracer 900

  13. #28
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אז זה עניין של עיקרון...
    כי אין לזה הצדקה כלכלית.
    השרייד שלך בכיף יכולה לאכול שמן חצי סינטטי איכותי בהחלפה כל 10. העלות תהיה ~100 שקל לגאלון.
    זה מספיק כדי שהשמן ישמור על התכונות שלו במשך כל תקופת העבודה שלו, ואורך חיי המנוע לא יפגע.
    הסיבה היחידה להתקין פלאגים אירידיום ברכב ישן - זה אם אתה רוצה לקבל מהם אורך חיים של 100 אלף ק"מ, וגם זה לא מוצדק כלכלית.
    פלאגים רגילים מתמודדים בלי בעיה עם 30-45 אלף ק"מ. ועולים 100 שקל לסט.
    באותה נשימה אפשר להזכיר את נושא הצמיגים. הדרישות לאיכות ברכב "פשוט" נמוכות בהרבה, וסט צמיגים בעלות של 1200-1400 שקל משרת אותך 60-90 אלף ק"מ. בעוד שבאופנוע כבד סט צמיגים ראוי עולה לכל הפחות 1800 שקל, ומשרת 25-30 אלף ק"מ אצל רוכב רגוע.
    בעצם, מה שאתה עושה ברכב זה Overkill מטורף. זכותך כמובן, אבל זה מעוות לך את הסטטיסטיקה של העלויות, שהופכת להיות לא משקפת.

    המספרים שיקבל משתמש "ממוצע" יהיו שונים דרסטית משלך, ולא לטובת האופנוע.
    טיפול של 500-800 שקל כל 6-12 אלף, טיפול של 2K+ שקל כל 24-40 (תלוי בדגם). תוסיף צמיגים, שרשרת גלגל"ש (ואל תגיד ב.מ.וו F800 - זה מקרה בודד ויוצא דופן, וגם שם העלות אצל היבואן שונה מאוד מהמספרים שלך).
    והמסמר האחרון - מי שנוסע הרבה. לך, תנסה למכור אופנוע בן 4-5 עם 120 אלף קילומטר ומעלה. יצחקו לך בפנים, גם אם תבקש 30 אחוז מתחת למחירון. כי לשאר הכלים בשוק יש חצי מהיקולמטראז' שלך - ואתה יכול עד מחרתיים לספר ללקוח הפוטנציאלי שהשקעת בשמן סינטטי מלא.
    כמו שרשמתי בידיוק על אותו ההגיון האופנוע שלנו יכול לאכול שמן מנראלי וצמיגי נאנקאנג ב1400 לסט לכל 40-50 אלף.

    גם פלאגים אפשר בכיף לשים נחושת רגילה גם באופנוע ולשלם כ15 שקל ליחיד.

    אני לא מבין איזה עיווט סטטיסטיקה יש כאן, אם כבר דווקא העיווט ממך, באחד אתה שם רכיבי קצה ובשני רכיבים הכי זולים בשוק.

    מן הסתם בסוף רכיבים זולים עולים פחות וזה באמת מעווט סטטיסטיקה, אגב גם ברכב אני לא שם צמיגים פשוטים אני סם דאנלופ או קונטיננטל דגם הספורטיבי שקיים באותו רגע בארץ. וזה מחזיק לי כ40אלף ק"מ ועולה לי כ1600 סט.
    אגב אם אני עובר לשמן מנראלי באופנוע הוא עדיין זול פי כמה וכמה מהאוטו מהסיבה שיש בהרבה פחות והעלות לליטר זהה.

    אגב הטיפולים לאוטו הם גם לא זולים ועולים די קרוב במוסך חברה


    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  14. #29
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    כמו שרשמתי בידיוק על אותו ההגיון האופנוע שלנו יכול לאכול שמן מנראלי וצמיגי נאנקאנג ב1400 לסט לכל 40-50 אלף.

    גם פלאגים אפשר בכיף לשים נחושת רגילה גם באופנוע ולשלם כ15 שקל ליחיד.

    אני לא מבין איזה עיווט סטטיסטיקה יש כאן, אם כבר דווקא העיווט ממך, באחד אתה שם רכיבי קצה ובשני רכיבים הכי זולים בשוק.

    מן הסתם בסוף רכיבים זולים עולים פחות וזה באמת מעווט סטטיסטיקה, אגב גם ברכב אני לא שם צמיגים פשוטים אני סם דאנלופ או קונטיננטל דגם הספורטיבי שקיים באותו רגע בארץ. וזה מחזיק לי כ40אלף ק"מ ועולה לי כ1600 סט.
    אגב אם אני עובר לשמן מנראלי באופנוע הוא עדיין זול פי כמה וכמה מהאוטו מהסיבה שיש בהרבה פחות והעלות לליטר זהה.

    אגב הטיפולים לאוטו הם גם לא זולים ועולים די קרוב במוסך חברה


    Sent from my m3 note using Tapatalk
    העיוות שאתה מכניס מאוד פשוט:
    מי שמפעיל היגיון כלכלי בתחזוקת כלי התחבורה שלו, לא בוחר את החלקים לפי "הכי טוב שיש" או "הכי זול", אלא לפי שיקולי עלות-תועלת. או במילים אחרות - מה שצריך, ולא מעבר.
    אתה יכול לשים צמיגים ספורטיביים לדיהטסו שרייד, זה לא יהפוך אותה למאזדה MX-5. תפקידה של השרייד הוא להתנייד במהירות חוקית +/- ובמרווחי בטחון סבירים, ואת זה יספק לך כל גומי באיכות סבירה ומעלה.
    השמן שאתה ממלא - יש לו תפקיד. בעומסים של מנוע פרייבט ישן, שמן חצי סינטטי יעשה את המוטל עליו, כל עוד תחליף אותו כל 10.
    אם בא לך לשפוך כסף שתם - זכותך המלאה. רק אל תציג את זה כ"צדק חברתי" ברכבים, כי אין בזה טיפת היגיון.
    המצב באופנוע כבד שונה. אשאיר על המצפון שלך את ה"40-50 אלף קילומטר" על נאנקאנג. אהיה לארג' איתך, ואחתוך את ההערכה שלך רק בחצי.
    אופנוע כבד משמש לשיוט מהיר. מכאן - דרישות גבוהות בהרבה לאיכות הצמיגים, הבלמים והמתלים.
    מנועו עובד בסל"ד גבוה יותר מפרייבט, מוציא הספק גבוה יותר ליחידת נפח - ומכאן, הדרישה לשמן באיכות גבוהה, כדי לשמור על בריאות המנוע לאורך זמן מבלי לרדת למרווחי טיפולים מגוכחים. הרצון להימנע מהקטנת מרווח הטיפולים הוא גם ההצדקה להתקנת פלאגים אירידיום.

    בקיצור, עלות-תועלת.
    תמלא שמן חצי סיננטי זול בבימר, תחליף אותו כל 10 - ותסתכן בשיפוץ מנוע לפני 100 אלף ק"מ. זה לא מתאים לך, ואתה מעדיף להשקיע בשמן טוב יותר, כדי להכפיל את אורך חיי המנוע. או, דרך לגיטימית אחרת - להחליף את השמן הפשוט יותר כל 5 אלף.
    תעשה אותו דבר בשרייד - והמנוע ייתן את ה-300-350 שאלף שיש לו לתת. כשתגיע לשם, בכל מקרה השווי של הרכב יהיה 2000 שקל, אז תחליף.
    תשים צמיגים בינוניים בבימר - ותסתכן בהחלקה מיותרת על כביש רטוב, שתעלה לך אלפי שקלים בתיקון של האופנוע. על הדרך, סיכנת את החיים שלך ואת הבריאות שלך.
    תשים צמיגים בינוניים בשרייד - וכל עוד לא תחשוב שאתה על אלפא רומיאו, אלא תנהג כמו נהג סביר - לא ייקרה כלום.

    אופנוע כבד מקביל לרכב מנהלים ספורטיבי, דוגמאת אלפא רומיאו 159 או ב.מ.וו סידרה 3. אם מסתכלים על זה כך, אז גם מחירי הטיפולים, החלקים והצמיגים תופסים פרופורציה.
    מי שרוצה לתחזק שרייד שנת 98' כאילו זאת יגואר, זכותו המלאה. אבל מדובר בשריטה עמוקה של הבעלים, ולא בצורך אמיתי.
    וכן סטרלוק, אני אישית יכול להבין את השריטה הזאת
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #30
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    אגב רק תיקון השיוט בבימר זה 3.5-5 סל"ד ועל פי היצרן מותר לשים שמן מנראלי 10/40 של רכב זה מה שרשום בספר רכב.
    בשרייד הסלדים די זהים.
    אגב צמיגים זולים זה סכנת נפשות גם ברכב שוב אני אישית לא מבין למה אתה אומר לי שעלות תועלת של חלפים לרכב אפשר לשים סיני וזה לא סכנה, כשבפירוש מדובר על הפרשים אדירים באורך חיי מנוע ומרחקי בלימה אם דיברנו על ברקסים ועל צמיגים.

    ואופנוע זה כן משנה. אגב באופנוע אני גם לא נוסע מהר, רוב הנסיעה שלי זה 120 קמ"ש.

    שוב אולי זה אני מטומטם אבל אני לא רואה למה צמיג באיכות ירודה יכול לגרום להחלקה באופנוע ולא תשים אבל מאידך יכול לגרום לאותה תאונה בידיוק באוטו אבל זה בסדר בגלל עלות תועלת?

    כנ"ל השמן שאגב בסופו של דבר זה כלכלי כי אני סוחט עוד 1-2 ק"מ לליטר דלק אחרי המעבר לסינטטי, ופלאגי אירידיום.

    בכל מקרה הבאנו לדעתי מספיק מידע לפותח שרשור בנושא.
    אסכם את דעתי כרגע זה שאם משתמשים בחלפים יקרים באיכות מקבילה אופנוע זול יותר, אם משתמשים בחלפים זולים לרכב מול פרמיום לאופנוע אז לא תמיד כי העלויות די קרובות, אופנוע חסכוני יותר בדלק, זמן חניה, טסט.
    רכב חסכוני יותר בביטוח ובחלפים(כי הם באיכות ירודה יותר מראש) וכיוצא בזה גם בטיפולים.

    ירידת ערך לפי קילומטרים באופנוע משפיעה יותר

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. מתלבט אם לעבור מקטנוע לאופנוע
    על ידי talr1 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 16-11-2016, 14:07
  2. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 26-04-2016, 18:25
  3. וריאטור מלוסי לקטנוע j300. כדאי או לא כדאי?
    על ידי guyg בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 31-01-2016, 14:48
  4. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 16-12-2015, 13:22
  5. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 05-12-2015, 21:52

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO