ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
אז זה עניין של עיקרון...
כי אין לזה הצדקה כלכלית.
השרייד שלך בכיף יכולה לאכול שמן חצי סינטטי איכותי בהחלפה כל 10. העלות תהיה ~100 שקל לגאלון.
זה מספיק כדי שהשמן ישמור על התכונות שלו במשך כל תקופת העבודה שלו, ואורך חיי המנוע לא יפגע.
הסיבה היחידה להתקין פלאגים אירידיום ברכב ישן - זה אם אתה רוצה לקבל מהם אורך חיים של 100 אלף ק"מ, וגם זה לא מוצדק כלכלית.
פלאגים רגילים מתמודדים בלי בעיה עם 30-45 אלף ק"מ. ועולים 100 שקל לסט.
באותה נשימה אפשר להזכיר את נושא הצמיגים. הדרישות לאיכות ברכב "פשוט" נמוכות בהרבה, וסט צמיגים בעלות של 1200-1400 שקל משרת אותך 60-90 אלף ק"מ. בעוד שבאופנוע כבד סט צמיגים ראוי עולה לכל הפחות 1800 שקל, ומשרת 25-30 אלף ק"מ אצל רוכב רגוע.
בעצם, מה שאתה עושה ברכב זה Overkill מטורף. זכותך כמובן, אבל זה מעוות לך את הסטטיסטיקה של העלויות, שהופכת להיות לא משקפת.

המספרים שיקבל משתמש "ממוצע" יהיו שונים דרסטית משלך, ולא לטובת האופנוע.
טיפול של 500-800 שקל כל 6-12 אלף, טיפול של 2K+ שקל כל 24-40 (תלוי בדגם). תוסיף צמיגים, שרשרת גלגל"ש (ואל תגיד ב.מ.וו F800 - זה מקרה בודד ויוצא דופן, וגם שם העלות אצל היבואן שונה מאוד מהמספרים שלך).
והמסמר האחרון - מי שנוסע הרבה. לך, תנסה למכור אופנוע בן 4-5 עם 120 אלף קילומטר ומעלה. יצחקו לך בפנים, גם אם תבקש 30 אחוז מתחת למחירון. כי לשאר הכלים בשוק יש חצי מהיקולמטראז' שלך - ואתה יכול עד מחרתיים לספר ללקוח הפוטנציאלי שהשקעת בשמן סינטטי מלא.
כמו שרשמתי בידיוק על אותו ההגיון האופנוע שלנו יכול לאכול שמן מנראלי וצמיגי נאנקאנג ב1400 לסט לכל 40-50 אלף.

גם פלאגים אפשר בכיף לשים נחושת רגילה גם באופנוע ולשלם כ15 שקל ליחיד.

אני לא מבין איזה עיווט סטטיסטיקה יש כאן, אם כבר דווקא העיווט ממך, באחד אתה שם רכיבי קצה ובשני רכיבים הכי זולים בשוק.

מן הסתם בסוף רכיבים זולים עולים פחות וזה באמת מעווט סטטיסטיקה, אגב גם ברכב אני לא שם צמיגים פשוטים אני סם דאנלופ או קונטיננטל דגם הספורטיבי שקיים באותו רגע בארץ. וזה מחזיק לי כ40אלף ק"מ ועולה לי כ1600 סט.
אגב אם אני עובר לשמן מנראלי באופנוע הוא עדיין זול פי כמה וכמה מהאוטו מהסיבה שיש בהרבה פחות והעלות לליטר זהה.

אגב הטיפולים לאוטו הם גם לא זולים ועולים די קרוב במוסך חברה


Sent from my m3 note using Tapatalk