רכשתי אופנוע חדש ממטרו, לכל תקופת האחריות שלי, אני מחויב לטפל אצלם?(כדי שלא תתבטל האחריות כמובן)
לדוגמה אני רוצה לרכוש אגזוז, לא קניתי אצלם- אין אחריות כתוצאה מכך?
רכשתי אופנוע חדש ממטרו, לכל תקופת האחריות שלי, אני מחויב לטפל אצלם?(כדי שלא תתבטל האחריות כמובן)
לדוגמה אני רוצה לרכוש אגזוז, לא קניתי אצלם- אין אחריות כתוצאה מכך?
מבחינת טיפולים מספיק לטפל במוסך מורשה, לא חובה במוסך של מטרו.
Tracer 900
תקנה את האגזוז איפה שבא לך.
אם תתקין במקום אחר שאינו מורשה יבואן - תאבד את האחריות...
ממש לא נכון.
יש "מוסך מורשה" = מורשה משרד התחבורה, בשונה ממוסך מדרכה או חאפר שפתח "מוסך" מתחת לאיזו סככה. בקיצור עם רישיון.
ויש מוסך "מורשה יבואן" = טיפול שם מוכר ע"י היבואן כשירות מטעמו ובאחריותו.
גם זה לא נכון.
"במסגרת האחריות, ההמלצה היא לטפל ברכב במוסכים המורשים על-ידי היבואן. הם מעודכנים, מצוידים באופן ייעודי ועובדים על הדגם שלכם באופן יום-יומי. עם זאת, חשוב לדעת כי טיפולים שנעשו בזמן ולפי המלצת היצרן גם במוסך מורשה משרד התחבורה (שאינו מורשה יבואן) שומרים על האחריות."
http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D...%A1%D7%9A.aspx
מתוך אתר משרד התחבורה (בקישור שצירפתי):
אם אני צריך להסתמך על האתר של "אוטו" מול האתר של משרד התחבורה, אני הולך עם השני.מוסך מורשה יבואן: מוסך מורשה, אשר בנוסף לכך הוסמך ע"י היבואן לטפל בדגמי הרכב שהוא מייבא בתקופת האחריות
בנוסף, היום לרוב הרכבים יש מחשב ניהול מנוע. גם ללא מעט אופנועים.
אם אתה תגע במחשב של הרכב מחוץ למוסך מורשה יבואן ותהיה לך בעיה אחר כך, הדרך משם ועד להתנערות של היבואן ממתן אחריות קצרה מאוד.
במקרה של החלפת אגזוז/סעפת וכו', זה כמעט ודאי.
תשים לב שזה לא מצוין במפורש.
הדרך להתנערות של היבואן ממתן אחריות קצרה מאוד בלי קשר לכתוב.
יהיה יותר פשוט לתבוע כאשר תטפל במורשה יבואן זה בטוח,אם כי אין הבדל מפורש בציטוט של משרד התחבורה.
במקרה שירצו להתנער וטיפול נעשה לא במוסך יבואן עלייך להוכיח שהמוסך עבד על פי תקנות מעודכנות של יצרן הרכב, את ההדרכה לזה חייב לבצע היבואן שיכול בקלות להוכיח שזה לא בוצע במדויק כמו שצריך ולך תחפש.
אם טיפלתי במוסך יבואן אז הטיעון לעבודה לא מקצועית יורד מהפרק אוטומטית ונשאר רק טיעון של שימוש לא סביר שזה קל יותר להוכיח שנעשה שימוש סביר
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
לא מדוייק, על היבואן להוכיח כי המוסך השני עבד לא ע"פ הוראות יצרן וזה מה שגרם ספציפית לנזק עליו אתה רוצה לקבל אחריות, כלומר אם המנוע לדוגמא נתפס ובטיפול השתמשו בפילטר או בשמן לא מתאים...זה לא מספיק להגיד שהם לא עברו הכשרה, אלה כיצד הנזק נגרם כתוצאה מחוסר הדרכה.
וכמובן שאסור ליבואן להתנער מאחריות לדוגמא מסדק בשלדה כי הטיפולים שוטפים בוצעו במוסך "לא מורשה"
תסכים איתי שיש משהו רקוב בלא לספק לשום מוסך הדרכות ולא לתת אחריות לאופנועים שטופלו במוסך ללא הדרכה.
משרד התחבורה שנים נלחם בעניין המונפול של היבואנים ..
לא מזמן יצאו תקנות חדשות שאמורות להסדיר את העניין..נחייה ונראה
חלק מהתקנות היותר מעניינות הם יבואן זעיר - כ20 רכבים בשנה
מוסך מומחה - בעצם סוג של מוסך מורשה יבואן רק מטעם משרד התחבורה, ספציפית ליצרן מסויים של רכבים, והיבואן מחוייב למוסך מומחה כמו שהוא מחוייב למוסך מורשה מטעמו
ובנוסף הסדרה של העניין של התנאים בהם מוסך יכול לקבל מוסך מורשה..ולא רק אם זה בא בטוב למושך בחוטים אצל היבואן..
נערך לאחרונה על ידי bkhunter; 29-03-2017 בשעה 20:04.
כולכם בלבלתם אותי, אני אתן סיטואציה כדי שאוכל לקבל תשובה יותר חד משמעית,
רכשתי מערכת פול סיסטם של אקרפוביץ לצורך העניין באיביי, מכאן-
אני הולך למטרו ומבקש שיתקינו לי, תופס?
הולך למוסך מורשה יבואן ומבקש שיתקינו לי תופס?
או שפשוט מאוד בסופו של יום אם התקנתי אגזוז שלא רכשתי אצל מטרו- נדפקתי
פתרון ג, כי מטרו לא יתקינו,
תנצל פתרון ב' ומוסך אחר יתקין וכל תקלה במנוע לא מכוסה כי החלפתה לחלק מנוע לא מקורי ולא מאושר.
Bkhunter
הלך מנוע זה כללי מאוד, לדוגמא הולכת בוכנה? נפגע שסתום? אומר לא כיוונו שסתומים טוב.
פילטר לא מקורי
שמן לא מתאים
לא התחברו למחשב לקרוא תקלות, ועוד מיליון סיבות שלך תוכיח שאין לך אחות זה חתיכת פירצה העסק הזה להתנער ממך
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
יתנערו אם זה אגזוז "אקרפוביץ" מאליאקספרס, אם זה מקורי בדיוק כמו שהם מוכרים , וההתקנה בוצעה במוסך מורשה משרד תחבורה, אין להם עילה להתנער.
אלה אם כן הם יכולים להוכיח לך קשר ישיר בין ההתקנה או החלק לבין הנזק שהוא גרם
לפחות אל תטעה את הבן אדם...
מקורי הכוונה למקורי יצרן עם מקט יצרן מוטבע עליו(יעני הונדה על הונדה ויאמהה על יאמהה וכו...) , מקורי אקרפוביץ זה שינוי במנוע עם חלק לא מקורי ולך תדבר למי שאתה רוצה כל תקלה במנוע יספרו לך שבגלל האגזוז זה קרה כי טכנית זה יכול לקרות.
למה מטרו יכולים למכור לך במחיר מופקע? ולהשאיר אחריות? כי הם יכולים הם אלה שקובעים מתי לתת אחריות ומתי לא.
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
מטרו לא קובעים מתי לתת אחריות ומתי לא, את זה היצרן קובע.
כשתגיע לבית משפט ותוכיח שמטרו מוכרים את האופנועים שלהם עםאקרפוביץ, ואתה התקנת על האופנוע שלך (בחצי מחיר) את אותו הדגם שהם מוכרים במעמד רכישת האופנוע מהם, אני יותר ממאמין שאתה תקבל אחריות בעזרת בית משפט.
זה נכון גם לטיפול שוטף, ברגע שאתה משתמש בטיפול בחלפים מקוריים שבהם משתמשים במטרו, והמוסך בו בוצע הטיפול הוא מורשה משרד התחבורה, מטרו (או כל יבואן אחר) לא יכול להתנער מאחריות על פי החוק אלא אם יוכיח שאתה ביצעת משהו לא לפי הספר (למשל כמות שמן קטנה מהדרוש ואו פילטר שמן לא מקורי).
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
ישראל 2017, חובת ההוכחה היא על הלקוח ולא על היבואן.
וישהיה בהצלחה בבית המשפט.
Sent from my T5 using Tapatalk