הדוקאטי המשומש, ק״מ?
יש הבדל בעתיד הטיפולים בהתאם לקילומטראז׳
20,000 - ריאלי, מצד שמי מי יקנה ממך דוקאטי שטיפלו בו בבית, טוב ככל שיהיה.
60,000 - זה כבר מיטה חולה לדעתי, הבלאי מתחיל לשחק תפקיד, והוא ישחק.
קצת סדר בדברים
1. יש פה משתמש שמכפיש את דוקאטי (Adirt). הוא רק שוכח לשים גילוי נאות קטן. אז לפני שנמשיך, תשמע את הסיפור שלו
קנה מולטי יד 8 מבן אדם שנחשב "מגהץ" מנועים. חיכה חודשיים לטיפול מנוע חדש ומכר את האופנוע. לא ברור למה לא ניגש לסוכנות המרכזית במסגר והתעקש לטפל במוסך בבר יוחאי. אבל כל מה שהוא יכתוב פה, תתעלם. הבנאדם מלא מרמור על המותג, על היבואן, על החיים עצמם. הוא חשב שבמקום לקנות אופנוע ב170,000ש"ח, הוא ידפוק את המערכת בכך שיקנה יד שניה במחיר מצחיק ואז מתפלא שנדפק לו האופנוע.
בכל מקרה, זה על זה.
2. 696 הוא אופנוע מעולה. חוסר האלקטרוניקה באופנוע עומדת לזכותו בכך שהוא אמין. היה לי 696 במשך שנה וקצת, עשיתי עליו 24,000 ק"מ ללא אף תקלה. ב23 אלף ק"מ החלפתי שרשרת, טיפולים כל 12K, לא יקרים.
3. האופנוע מצוייד במערכת ABS שלטעמי היא חובה בכל דו"ג
4. לטפל אך ורק אצל ליגל במסגר 58. אלי ברדה הוא מכונאי על.
5. אתה קונה מותג שנחשב מותג "על". אז אל תצפה להוצאות כמו של יפני. אבל מצד שני זאת לא שחיטה כמו שכולם פה חושבים. ה696 לא יקר לאחזקה.
6. הוא קטן, עם טונות של מומנט, סאונד מטריף (קירור אוויר של פעם, לדעתי אין לו מתחרים). שים טרמיניוני ותהנה, תצטרך שפכטל להוריד את החיוך מפנים שלך.
הנה הסיפור הקטן שלי...
לפני חצי שנה פלוס חיפשנו לאחי כלי, המונסטר 696 היה כבר במחיר סביר וטוב ועמד בתקציב... אחד האנשים שהלכנו אליהם גר במושב, הראה לנו את המונסטר הלבן שלו, זרוק מתחת לעץ מכוסה בסדין ואמר שהאופנוע הזה כבר עומד אצלו חצי שנה בלי רכיבה (פה ושם התניע כשבאו אנשים לראות).
נהייה לי כאב ראש מלחשוב שיש סכום מסויים שנצטרך להשקיע כי הוא היה מבחינה קוסמטית לא טוב וגם מבחינה מכנית נדרש להחליף לא מעט (היישור 80% זה היה בבלאי הטבעי).
אז התמקחנו עם הקונה וקנינו במחיר כמעט רצפה (לאותם ימים כמובן).
אחי השקיע בו סביב ה-12 אלף שקל, אולי קצת יותר על יישור קו רציני.
אבל עכשיו הוא נוסע פיקס ונראה פיקס.
רק לשים דלק, לרכוב ולהנות מצליל טרמיניוני (כן כן, הכלי נקנה כולל מערכת טרמיניוני!).
נכון לרגע זה קניתי את האופנוע מאחי ואחי השתדרג ל-MT07 TRACER.
היה לי לפני זה MT10 אבל קניתי מאחי את הדוקאטי מטעמי חיסכון כשמצד שני גם אוכל להינות מכלי ספורטיבי קליל וזריז.
מבחינת תחזוקה - טיפולים במחירים סבירים, חלפים יקרים מעט מיפנים (בואו לא נהייה מופתעים כן?), המנוע עצמו אמין מאוד.
מדובר בסך הכל במנוע קירור אוויר ובלי ים של אלקטרוניקה.
בלי טרמיניוני - עושה בערך 22 ק"מ לליטר.
עם טרמיניוני - עושה בערך 17 ק"מ לליטר.
מי שהחליט לקנות את הגירסא בלי ה-ABS מומלץ שישים צמיגים טובים, במיוחד לימי גשם.
הגירסא בלי ה-ABS דורשת קצת אימונים והסתגלות לפני ש"מתנפלים" על הבלמים (ליטופי ידית על גבול סחטנות רכה בהחלט יספיקו ברוב המקרים).
נכון לרגע זה מטפל במוסך דינמיקה, לדעתי מחיר מאוד הוגן בייחס לשירות הגבוה והמסור שנותנים שם.
טוב, בא נעשה באמת קצת סדר בדברים.
1) אביחי, זה שתסתתר מאחרי שם משתמש לא מזוהה לא מוסיף לאמינות שלך. אני לא מסתתר בניגוד אלייך. אגב, מציע שתכתוב התנצלות או שאתה עלול לקבל תביעה על הוצאת דיבה.
יש הבדל בין לספר עובדות שקרו לבין להכפיש אדם באופן אישי כפי שעשית פה ובDOC.
2) האופנוע שרכשתי היה יד שישית אכן. שלושה מהידיים היו של תמיר בראשי. איש ישר והגון שידוע בכל השוק כאדם שמשקיע מאד בכלים שלו ולכן כולם רצים לקנות ממנו יד שניה.
3) הלך באופנוע מיסב אחד בקראנק אחרי 22000 ק"מ כשהאופנוע בן שנה וחצי. היבואן טען שמדובר בחוסר שמן שבגללה הלך המנוע. כל מי שמבין במנועים יודע שאם חסר שמן הסממנים צריכים להיות אחרים. לא אכנס לעובדות כי יתכן ואצטרך להן בבית משפט.
4) זכותי לטפל איפה שאני רוצה! בכל מוסך מורשה מטעם היבואן!
5) הלכתי לטפל אצל ניסים ברדה מיום הקניה כי קיבלתי המלצות עליו. זו הסיבה שלא הלכתי למוסך הראשי ולא משום סיבה אחרת. יתרה מכך, במוסך המרכזי נאמר לי שאצלם יקח יותר מחודש וחצי לטפל באופנוע כי הם עמוסים יותר מניסים.
את האופנוע מכרתי במהירות כי אני לא מוכן לתת עוד שקל אחד ליבואן הזה לא במישרין ולא בעקיפין.
אופנוע ברמה של מולטיסטראדה לא אמור להתקלקל גם אם עושים עליו 100 אלף ק"מ. לך תראה כלים אחרים של יצרניות אמינות יותר שעושים מאות אלפי ק"מ בלי לפתוח מנוע אבל רק בדוקאטי יתגאו על אופנועים שעשו 50 אלף ק"מ.
אביחי, מה שלא ברורה לי זו ההגנה המשיחית כמעט שלך על יבואן שלא ידע לתת שירות כמו שצריך.
עם עובדות אתה לא יכול להתווכח. חודשיים לטפל במנוע ולא משנה מה הסיבה לטיפול זה לא פחות מבזיון. חודשיים לעכב לקוח עם אופנוע באחריות יצרן זה שערוריה. זה ששולחים אנשים כמוך להגן על היבואן ולהכפיש באופן בוטה את הלקוח מעיד רק על המצוקה של היבואן.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
ועוד משהו, ביום הקניה נכנסתי עם האופנוע לניסים ליישור קו מלא. השקעתי למעלה מ5000₪ על האופנוע אצל ניסים (יש קבלות על הכל). יומיים לפני שהלך מנוע הייתי במוסך ומילאו שם 400 גרם שמן שהיה חסר. השתתפתי בשלושה טיולים של דוקאטי עם האופנוע ואישית עשיתי עליו 2000 ק"מ מהקניה. אז לאמר שקניתי ואז חיכיתי חודשיים לעשות מנוע כדי למכור זה לא פחות משקר. האמת היא שקניתי אופנוע יד שישית כי חשבתי שאשאר איתו כמה שנים עד שלאף אחד לא יהיה איכפת מהידיים. בפועל הבנתי מהר מאד עם מה יש לי עסק והעדפתי להפסיד כסף מאשר להשאר במקום שלא מכבד את הלקוחות שלו ולא יודע מה המשמעות של שירות ראוי.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
תיקון: אביעד לא אביחי
אני חייב לשאול פה, ידוע לי כמו להרבה אנשים שהיה סכסוך עבודה מסיום בין ניסים לאלי.
אבל הדבר שהכי מוזר לי, מזה משנה איפה הלקוח מטפל, האם המוסך בבר יוחאי נחשב פחות אמין? הרי עד לפני שנתיים שלוש הוא היה נחשב המוסך המרכזי שצמוד היה לסוכנות בהר ציון לפני המעבר שלה לרחוב המסגר, אז מזה משנה איפה הלקוח בוחר לטפל כל עוד זה במסגרת האחריות ויותר מכך שמדובר באחד מהיבואנים בעבר שהוכיח את הידע שלו בכלים.
לגבי שאר ההאשמות לא יכול להגיב כי פחות מעורב, אולי רק לגבי הטענה לבראשי, שזה תמיד תענוג לקנות ממנו כלי כי הוא אכן שומר עליהם ולרוב הקנייה של הכלי תהיה במחיר נמוך יותר.
דבר ראשון, אני לא אכתוב שום התנצלות. מי אתה בכלל? בוא תתבע אותי בבקשה על הוצאת דיבה. כל מה שכתבתי מגובה עובדתית. רוצה בית משפט? תכין תכיס לכל ההוצאות. אני מוכן ומזומן.
דבר שני, אף אחד לא "שלח" אותי להגן על היבואן. ובטח ובטח שלא היבואן עצמו. זה רק מראה בכמה סרטים אתה חי שאתה חושב שאשכרה שולחים אנשים כדי לכתוב דברים "טובים"...מצוקה של היבואן? ב2016 נמכר מספר שיא של דוקאטי, תאמין לי בלי שום עזרה שלי. ו2017 מסתמנת כשנה שתשבור את השיא הזה...ווואלה...תאמין, לא בגללי או בגלל מה שכתבתי פה.
אני לא מגן על דוקאטי כי יש לי אינטרס, אני מגן עליהם כי אני לקוח מרוצה כבר למעלה מ3 שנים, שמוציא שם בכיף את כספו על מוצרים איכותיים, אני מקבל שירות שבאף מקום בארץ לא תקבל, גם מניסים, גם מאלי, מכל מי שמעורב. רמת השירות שאני מקבל (ויודע שגם אחרים מקבלים) היא מעל ומעבר. אין אף יבואן בארץ שמתנהל ככה,אז במקום להגיד תודה שיש פה סוף סוף יבואן שבאמת דואג ללקוח אתה בא ומכפיש אותו? זיבי חבר...אני אגן עליו כי מגיע לו שאגן עליו.
דבר שלישי, אני לא אביעד ולא אביחי. אבל נסיון יפה. אדון אדיר טרייטל.
אתה בושה של לקוח, ובושה של בנאדם. וזכותי להגיד את זה איפה שבא לי. כפי שאמרתי, אתה מוזמן להגיש תביעה...על ניק בפורום באינטרנט, חחח.
סמרטוט רצפה שמתחבא מאחרי שם בדוי ומעיז להכפיש ולתקוף אדם באופן אישי. בסופו של דבר אתה עוד גיבור מקלדת. אם אתה כזה גבר שלא מפחד מההשלכות של מה שאתה אומר אז בא תחשוף את שמך המלא מר אביעד. אם יש לך עובדות בא בבקשה ותחשוף אותן. לכל ה"עובדות" שמר ברדה מספר לעדת השפוטים שלו יש הוכחות שכנגד.
האמת היא שאתה השופר של היבואן. את המילים שכתבת שמעתי בעקיפין ובמישרין מהיבואן. את הטענות השיקריות את הנסיון להכפיש לקוחות עבר כמו בראשי שעימו הוא מסוכסך. אגב, יש עוד הרבה מאד סיפורים כמו שלי ואפילו גרועים יותר. כולל סיפורים על מקרים של תאונות כתוצאה מכשל ייצור. על דחיה של טיפול במשך שלושה חודשים ויותר ועוד.. מעניין למה יש כל כך הרבה אנשים שלא מוכנים לקנות דוקאטי, שלא מוכנים להכנס לליגל גם אם זו תהיה הסוכנות האחרונה במדינה. אם לאמר את האמת על שירות בזיון ממי שמתיימר לנהל מותג על זה להיות בושה של לקוח אז אין לי בעיה עם זה. אין לי בעיה בכלל וזו אפילו חובה בעיניי להזהיר אנשים מלהכניס את ראשם למיטה החולה הזו ולהזהיר אותם מלסכן את כספם. תמשיך לשפוך כספך אצל אותו יבואן ואולי הליקוקים והסנגוריה שאתה נותן לו עכשיו ימנעו ממך לחוות מקרה כמו שלי. אגב, ספר לבחור כאן כמה שווה המונסטר שלך יום אחרי שהוצאת אותו חדש מהחברה. כמה כסף תאבד על מכירה שלו.. וחס וחלילה שלא תנסה לעשות על דוקאטי טרייד אין מול יבואן אחר..
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
אביעד, זה גלש לפסים לא ראויים ברגע שהחלטת לתקוף אותי אישית ואפילו מבלי שאי פעם החלפנו מילה פנים מול פנים וחבל. מבחינתי רוכבים צריכים להגן אחד על השני, לא על יבואן כזה או אחר. היבואנים חיים בזכותינו וכלקוחות זכותנו לדרוש שירות ברמה סבירה אם לא גבוהה. במיוחד בסכומים שהם דורשים על האופנועים שהם מוכרים.
יחד עם זאת, אני מקבל את ההתנצלות ומאחל לך הנאה רצופה מהמונסטר.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk