עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 35

אשכול: Gas Gas 125 vs 250 vs 300 T2 - רוכב מתחיל

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37

    Question Gas Gas 125 vs 250 vs 300 T2 - רוכב מתחיל

    שלום לכולם,
    אני כיום רוכב טרקטורון (רפטור 700) ואני מעוניין לרכוש אופנוע אינדורו רישוי צהוב כמובן לרכיבת שטח בלבד.
    התקציב שלי הוא עד 32K (כולל הוצאת רישיון A1, טסט, וביטוח לכלי). אני גם מבין שיש אפשרות שאצטרך עם רכישת האופנוע לרכוש גם צמיגים חדשים.
    יש לי לערך 24K לרכישת האופנוע לאחר כל ההוצאות הנ"ל.

    סגנון הרכיבה יהיה 65% סינגלים 35% שבילים.

    אני מעוניין באופנוע 2 פעימות בלבד.
    בתקציב הזה אין יותר מדי אפשרויות שקורצות לי.
    כתומים ואסקים לא נכנסים לי בתקציב (כלים עם כמות שעות מנוע נורמלית ושנתון 2013 ומעלה) למרות שמאוד הייתי רוצה.

    אני כרגע בלבטים בין גאסגאס 125 ל250 ל300 כיוון שהם נכנסים בתקציב שלי ולפי חוות דעת הם כלים לא רעים בכלל (אני מודע לעניין החלפים וכל השאר).

    EC125 - בתור רוכב מתחיל אני יודע שזה לכאורה הכי חכם להתחיל עם אופנוע 125 שהוא "העדין" מבין השלושה ויעזור לי לבנות בסיס טוב. אני מודע לכך שלא מדובר באופנוע חלש בכלל ובידיים של רוכב מיומן הכלי יהיה שרביט קסמים.
    יש לי שתי בעיות איתו:
    1. לפי מה שקראתי אין לו מספיק מומנט בסל"ד נמוך ואת רוכב הסוסים שלו הוא מפיק בסל"ד גבוה גם כן. בתור רוכב מתחיל זה אומר שטיפוסים או מכשולים כאלה ואחרים אני אצטרך לעבור במהירות גבוהה יותר (פחות בטוח לרוכב מתחיל לסוע מהר יחסית בשטח) כדי להיות בpowerband שלו לעומת ה250/300 שאיתם אוכל לטפס במהירות נמוכה יותר.
    מה גם שברכיבת שבילים אני אצטרך לסחוט את הגז לא מעט כדי לעמוד בקצב עם חברים בעלי ה4 פעימות.
    2. כיוון שאני מגיע מטרקטורון 700 שופע מומנט אני מאוד מפחד שהאופנוע ירגיש לי מנוון מהר מאוד ויגרום לי להתבאס ולמכור אותו.

    EC250- זה כמובן הדגם הבא שאני אמור לחשוב עליו וכמובן שאמור לפתור את כל הבעיות הנ"ל. הבעיה היחידה שלי היא - אני לא מצליח למצוא כלי כזה עם רישוי צהוב למכירה.

    EC300- הסיבה לרצון לקנות את הכלי הזה היא שהוא לא כל כך חזק ומתפרץ כמו 300 כתומים ואין הבדל גדול בינו לבין ה250. ההבדל הוא יותר בנמוכים (לפי סיקורים שקראתי). כלומר זה בערך 250 רק עם קצת יותר מומנט בנמוך שזה מאוד נחמד. את הכלי הזה יש רישוי צהוב שנתון 2013 ואם אני ממש אסחוט את עצמי אולי אצליח להניח יד על 2014.
    כמובן שאם לגבי ה250 אני בלבטים האם נכון להתחיל עליו, אז 300 קל וחומר.
    אני יודע להיות עדין על הגז ויש לי לא מעט סבלנות אז ככה שאני לא הולך לפתוח 100% גז בזמן הקרוב, ככה שגם 250/300 זה משהו שאני כן יכול לסוע בהם לאט כמובן. השאלה אם אני לא אמצא את עצמי נלחם איתם כדי להשתלט עליהם במקום להתרכז בטכניקה.

    אני רוצה לבצע את הרכישה כמה שיותר מהר (כמובן בצורה שקולה) כי שקדתי 10 חודשים לפני שקבלתי את האישור מהאישה לקנות אופנוע שטח - אז כדאי להכות בברז כל עוד הוא חם.


    אני יודע שממש חפרתי אני פשוט רוצה לסכם את הכל בהודעה אחת, את כל הלבטים שלי.

    תודה מראש לעוזרים!

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    נתחיל בגילוי נאות - יש לי גאס גאס 125 למכירה. אני חושב שאני עדיין כותב באובייקטיביות, אבל שתדע.

    שאלת הרבה שאלות...
    מניסיוני האישי, 125 הוא אופנוע מעולה להתחלה וגם להמשך. רכבתי שנתיים וחצי על גאסגאס 125 והחלפתי אותו בהוסקווארנה 125 חדש יותר.
    לדעתי 250/300 פחות מומלץ לרוכב מתחיל ואכן אתה עלול להאבק איתו ו/או לסגל הרגלי רכיבה לא נכונים.

    לגבי אופי המנוע של הגאסגאס - בעיקר עכשיו אחרי שאני משווה אותו להסקווארנה, אני בהחלט יכול להגיד שאתה צודק. המנוע של הג"ג (שמובסס על הYZ125) יותר רייסרי באופיו ודורש עבודה בסל"ד גבוה יותר. זה יכול להקשות במקומות מסוימים, אבל זה לא בהכרח אומר שתצטרך לרכב איתו מהר יותר, אלא בעיקר שתצטרך לעבוד יותר עם הקלאץ'. זה לא מאד נורא וכאמור אני מאד נהנתי איתו במשך שנתיים וחצי. בקטעים מסוימים (למשל פטוצ'טואים) המנוע הזה מהנה יותר מהקטמ/הוסקווארנה.

    אני במקומך לא הייתי ממהר לוותר על קטמ. יכול להיות שתקציב הזה תוכל למצוא כלי שמור בשנתון 2011-2013 ולהנות ממנו מאד, אבל גם הג"ג הוא בהחלט אופציה ראויה.
    בתקציבים האלה מנסים למצוא את האופנוע החדש והשמור ביותר שניתן. דרך אגב, מספר שעות הוא לא מדד מספיק - יש אופנועים עם הרבה שעות שטופלו כראוי ועובדים כמו שעון, ואופנועים עם מעט שעות שלא טופלו ויהיו נבלות. זה בעיקר בולט ב125 - יכול להיות אופנוע עם 120 שעות בלבד אבל לא הוחלפה לו בוכנה וכל הצילינדר יהיה שרוט.
    הקטומים יידועים כאופנועים עמידים, כדאי לבדוק כל מקרה לגופו.

    לגבי סינגלים/שבילים - לפי מה הגעת לחלוקה הזו? אני אולי משוחד, אבל לדעתי אחרי שרוכבים בסינגלים פתאום השבילים נראים מיותרים לגמרי ואין שום סיבה לעלות עליהם מלבד להגיע מסינגל לסינגל. אם בכל זאת תמשיך לעשות רכיבת שבילים, כל 125 יעמוד בזה בכבוד. הוא לא יעשה את זה באותה הקלות כמו ה-300, אבל גם לא כל כך בקושי.

    מקווה שעזרתי קצת בבלגן.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    נתחיל בגילוי נאות - יש לי גאס גאס 125 למכירה. אני חושב שאני עדיין כותב באובייקטיביות, אבל שתדע.
    מגניב - במידה ואשתכנע אז אתה מוכר פוטנציאלי

    שאלת הרבה שאלות...
    מניסיוני האישי, 125 הוא אופנוע מעולה להתחלה וגם להמשך. רכבתי שנתיים וחצי על גאסגאס 125 והחלפתי אותו בהוסקווארנה 125 חדש יותר.
    לדעתי 250/300 פחות מומלץ לרוכב מתחיל ואכן אתה עלול להאבק איתו ו/או לסגל הרגלי רכיבה לא נכונים.
    אני בכוונה פירטתי נורא כי אני ממש כבר מתוסכל מזה ואני רוצה לבחור את הכלי הנכון. העדפתי לרשום הכל בפעם אחת מאשר שתצטרכו לסחוט ממני מידע בחלקים.
    אני מאמין שיש לא מעט רוכבים שהתחילו עם 250 וכל עוד מקפידים על טכניקה אז אפשר לרסן הרגלים לא טובים. אני אומר את זה מהיגיון בלבד, לא מניסיון כמובן.

    בקטעים מסוימים (למשל פטוצ'טואים) המנוע הזה מהנה יותר מהקטמ/הוסקווארנה.
    לא הצלחתי להבין את המילה בסוגריים, מה זה אומר?

    אני במקומך לא הייתי ממהר לוותר על קטמ. יכול להיות שתקציב הזה תוכל למצוא כלי שמור בשנתון 2011-2013 ולהנות ממנו מאד, אבל גם הג"ג הוא בהחלט אופציה ראויה.
    בתקציבים האלה מנסים למצוא את האופנוע החדש והשמור ביותר שניתן. דרך אגב, מספר שעות הוא לא מדד מספיק - יש אופנועים עם הרבה שעות שטופלו כראוי ועובדים כמו שעון, ואופנועים עם מעט שעות שלא טופלו ויהיו נבלות. זה בעיקר בולט ב125 - יכול להיות אופנוע עם 120 שעות בלבד אבל לא הוחלפה לו בוכנה וכל הצילינדר יהיה שרוט.
    הקטומים יידועים כאופנועים עמידים, כדאי לבדוק כל מקרה לגופו.
    כל כך עדיף ללכת על 125 כתום שנתון 11' מאשר גג שנתון 2013/14?
    חוץ מבלאי מנוע כשיש לכלי 250/300+ שעות צריך לקחת בחשבון שיש בלאי גם לשאר המכלולים וחלקי האופנוע.
    אם היתה לך האפשרות כיום לרכוש אסקי/כתום 125 או גג 125 מה היתה הבחירה שלך (ואם אפשר גם למה)?

    לגבי סינגלים/שבילים - לפי מה הגעת לחלוקה הזו? אני אולי משוחד, אבל לדעתי אחרי שרוכבים בסינגלים פתאום השבילים נראים מיותרים לגמרי ואין שום סיבה לעלות עליהם מלבד להגיע מסינגל לסינגל. אם בכל זאת תמשיך לעשות רכיבת שבילים, כל 125 יעמוד בזה בכבוד. הוא לא יעשה את זה באותה הקלות כמו ה-300, אבל גם לא כל כך בקושי.

    מקווה שעזרתי קצת בבלגן.
    אני יודע את זה כי אני מכיר את עצמי. אני גם אוהב מהירות וגם טכני. אז השבילים זה קצת בשביל המהירות.

    סיפקת לי לא מעט מידע ותודה לך על כך, מאוד מעריך את זה, אבל אני עדיין לא סגור לגבי ה125

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    מרפטור 700 לדו"פ 125.. תסתכל שוב על המשפט.
    עם כל הכבוד וזה מאחד שרכב ארבע שנים על דו"פ 125, עדיף לך להתחיל עם 250, תרגיש בבית.
    אתה נשמע כמו בחור שקול, קח קטום 250 לדעתי.
    תמצא בשפע יש שוק יש חלקים.
    רק תשמור שלא יגנב.
    שמעתי שעדיף לא לבנות על זמינות חלקים מהירה בארץ מגזגז..
    כרוכב שטח זה חשוב, אתה לא רוצה לשבור רגלית הילוכים ולחכות לאיביי.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDee צפיה בהודעה
    מרפטור 700 לדו"פ 125.. תסתכל שוב על המשפט.
    עם כל הכבוד וזה מאחד שרכב ארבע שנים על דו"פ 125, עדיף לך להתחיל עם 250, תרגיש בבית.
    אתה נשמע כמו בחור שקול, קח קטום 250 לדעתי.
    תמצא בשפע יש שוק יש חלקים.
    רק תשמור שלא יגנב.
    שמעתי שעדיף לא לבנות על זמינות חלקים מהירה בארץ מגזגז..
    כרוכב שטח זה חשוב, אתה לא רוצה לשבור רגלית הילוכים ולחכות לאיביי.
    העלת לי חיוך קטן על הפנים
    קטום 250 לא נכנס לי בתקציב אלא אם כן מדובר על שנתון 08...

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    מצאת EC250 שהוא כן בתקציב?

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDee צפיה בהודעה
    מצאת EC250 שהוא כן בתקציב?
    לא מוצא בכלל EC250 צהוב למכירה (שנתון 2012+)
    אני כן מצאתי EC300 למכירה בתקציב שלי שנתון 13 ולפי מה שקראתי ההבדל בין ה300 ל250 הוא לא גדול בכלל במקרה של גאסגאס. ה300 מסתבר יותר לינארי בכוח שלו עם כמובן יותר כוח ואחיזה בנמוך. ה250 לעומת זאת נכנס לpowerband בmid range ועולה מהר יותר בסל"ד.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    אוקיי, רצית לבטח אבל..
    לקחת בחשבון שהביטוח יקר ב1,500 שקלים לפחות ב300?
    אמרתי לך את דעתי, הקטומים עם יותר שוק וחלפים, הקטע הוא לחפש מציאה.
    חפש משהו ממבוגר, לא משנה EC EXC.
    חפש מוכר אמין ותעשה בדיקה לכלי.
    לפי הדיבור שלך בלבד מרגישים שאתה רוצה 250,300.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    לגבי הביטוח אתה צודק.

    אני לא רואה שום מצב למצוא 250 קטום בתקציב שלי שהוא מעל שנתון 08' ובוא לא נשכח שמדובר בדרך כלל בכלים שעבדו המון.
    הEC300 שמצאתי הוא יד ראשונה עם 130 ש"מ ומטופל היטב. איפה כדאי לעשות בדיקה לכלי באיזור המרכז (חולון, בת ים)?

    איפשהו בחלק האחורי של המוח אני עדיין רוצה 125 אבל אני יודע שיש סיכוי גדול מאוד שאני אתבאס ממנו ואז אני סתם אצטרך "להתקע" איתו עד שאמכור אותו.
    ה250 בטוח יספק אותו מעל ומעבר אבל אני לא מוצא כזה אז מכאן הרצון ל300.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות
    נערך לאחרונה על ידי Razor1991; 01-05-2017 בשעה 10:30.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    פטוצ'אטו - הכוונה היא בדרך כלל למסלול מעגלי על קרקע יחסית שטוחה ורכה שכולל בעיקר הרבה פניות ומעט עליות וירידות. לפעמים נקרא גם "ספיישל".

    אני לא מכיר אף רוכב שהתחיל על 250 דו"פ. זה לא אומר שאין כאלה, אבל זה כנראה אומר שאין הרבה. ברור שלא תמות אם תתחיל על כזה ויש מצב שגם תהנה ממנו מאד ותהפוך לרוכב על, אבל יש מצב שזה יהיה יותר קשה. זה עניין של סטטיסטיקה, אבל בסטטיסטיקה תמיד יש יוצאים מהכלל.

    לא אמרתי שבהכרח עדיף קטמ 11 על גאסגאס 13, כתבתי שלא הייתי פוסל את הקטמ על הסף. אופנוע זה בסך הכל ערמת ברזלים, ככה שגם את המכלולים האחרים שהתבלו אפשר להחליף ואם הם טופלו כראוי יש סיכוי שהם נשמרו במצב טוב. באופנועים ובשנתונים האלה אופי התחזוקה משפיע (לדעתי) הרבה יותר ממספר השעות בשעון (שדרך אגב, קל מאד מאד מאד לנתק אותם באופנועים מהסוג הזה, אז קח בערבון מוגבל אופנועים ישנים עם מספר שעות נמוך בצורה חריגה).
    אני עמדתי בדיוק בפני הבחירה הזו כשקניתי את הגאסגאס. יכולתי לקנות או ג"ג 13 (שאז היה בן כשנתיים) או קטמ בשנתיים - שלוש יותר ישן. באותו הזמן העדפתי להתחיל עם אופנוע כמה שיותר חדש. אתה עומד במצב קצת אחר, כי אצלך בכל מקרה מדובר באופנוע בן לפחות 4 שנים, וכאן ההבדל בין אופנוע בן 4 לאופנוע בן 6 יכול להצטמצם כתלות באיך האופנוע "מזדקן" ואיך טיפלו בו.

    ג'וני - המשפט שכתבת מייצג את הבורות של הרבה אנשים שבאים בעיקר מתחום הכביש לתחום השטח - מה, לעבור מCBR1000RRRRRRRRR ל250? אין מצב! אני גבר עם נפח גדול! אני אקנה קטמ 450 ואוכל איתו חרא שנתיים עד שאחליט ששטח זה מבאס וארד מכל העניין.

    בסינגלים שרוב רוכבי השטח בארץ רוכבים בהם (סטייל בן שמן) ה-125 דו"פ וה-250 מרובע הם המלכים. כל אופנוע גדול/חזק מזה יהיה מיותר ואף יקשה על הרוכב. ה250 דו"פ הוא אופנוע נהדר ומהנה מאד, ואין ספק שכל רכיבה על כזה מעלה חיוך על הפנים, אבל זה לא אומר שהוא יותר "טוב" מ-125 ואין כל קשר לנפח שפות"ש בא ממנו. ביום יום אני נוסע בטנדר עם מנוע 1600, מה הקשר לאופנוע אינדורו שלי?
    אם הוא היה אומר שהוא רוצה לרכב רק או בעיקר שבילים / דיונות, אז אולי היה הגיון בדבריך.

    ואם 250 דו"פ כל כך מצוין, למה רכבת ארבע שנים על 125? והאם בכלל רכבת בשטח? למיטב הבנתי לא ממש.

    אבל אם נחזוק לפות"ש - אופנוע שטח זה תחביב, לא מקצוע, וזה עניין מאד רגשי. עם מה שמושך ועושה לך את זה זה 250/300 אז בהחלט כדאי לשקול את זה גם אם זה לא הדבר ה"נכון" ביותר לעשות, כי הרי מה שחשוב הוא שבשישי אחרי הרכיבה תחזור עם חיוך כמה שיותר גדול.
    וזו גם לא חתונה קתולית. אם לא מתאים, אפשר להחליף אחרי שנה - שנתיים

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    Back to the lab אני מניח...
    הדרך הכי טובה לקבל פרופורציה ליכולת ה125 וה250/300 תהיה רק כאשר אלך לרכוב על כל אחד מהם. החשש שלי הוא שאני פשוט מעולם לא רכבתי על אופנוע שטח ולבקש ממישהו שאתה רוצה לקנות את האופנוע ממנו "סיבוב" זה לא בהכרח מהלך חכם כי אולי אגרום לו לנזק לאופנוע.

    נ.ב: תודה על ההסבר של מושג הספיישל.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    נשמה טובה, אני לא רוכב כביש ולא סובל אופנועי ספורט.
    אני רוכב שטח, לבד עם עצמי, אני לא רוכב עם חברים ולא מעלה סרטונים, הנשמה שלי מסופקת וזה מספיק לי.
    איך אתה משווה טנדר לאופנוע.
    גם טרקטורון ואופנוע שונים אבל לא בכזו דרסטיות כמו טנדר.
    לעולם לא רכבתי על נפח גדול מ500.
    אתה כנראה מהרוכבים המקצועיים עם החליפה התואמת של KTM.
    אני סתם חאפר שחורש בבוץ עם חולצה של אחי הובלות ומגפי שטח וכפפות.
    רייזור, אני יכול להבטיח לך שאתה לא תסתפק ב125.
    ה125 מצויין כשצפוף, אבל כשהשבילים נפתחים פחות.
    רשמת שאתה לא רק תבלה בסינגלים ושיש חברים עם כלים יותר חזקים.
    250 דו"פ יכול לזרוק המון "מנוסים" אבל אני בטוח שאתה עם ריסון עצמי ומשמעת.
    טרקטורון יש לו ארבעה גלגלים, לאופנוע שניים..
    כל עוד תזכור שאתה כבר לא עם ארבעה גלגלים הכל יסתדר מבטיח.
    בסוף תחליט אתה, מה הנשמה שלך צריכה?
    אם תיהיה בטוח שתתגעגע למומנט הזמין כמו ברפטור אז לך על 250 או 300.
    אם לא אכפת לך לעבוד קצת עם הקלאץ' ולהיות בסל"ד גבוהה בשביל מומנט אז תתחדש ב125.
    נ.ב רק בגלל שבאת מטרקטורון ולא מאופנוע ספורט או איזה RZR אתה תסתדר.
    יש חברים שהתחילו עם טרקטורונים לא רעים בכלל(DS,YFZ)ואחרי זה עברו למוטוקרוסים, KX,YZ,CR.
    אם תרצה אקשר אותך עם אחד מהם שיוכל אולי לתת דעה מניסיון אמיתי של מעבר כזה.
    נערך לאחרונה על ידי JohnnyDee; 01-05-2017 בשעה 16:42.

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    אין צורך להתווכח ככה חבר'ה. הכל ברוח טובה

    אני אלך לבדוק את ה300 ונראה איך הוא מרגיש לי.
    אעדכן אתכם כמובן.

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    שלא יתחילו כלום, ולא יהיה כלום.
    אני לא דיברתי על דעות של אחרים, זה אינטרנט לכל אחד יש דעה ויש מצב גם שהיא מסריחה.
    בהצלחה תעדכן אותנו

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    37
    הולך שבוע הבא לבדוק אופנוע באיזור בית שאן. מישהו מכיר מוסך אמין שאפשר ללכת לבדוק שם את הכלי?

אשכולות דומים

  1. רוכב מתחיל
    על ידי Shimon בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 15-05-2016, 21:47
  2. רוכב מתחיל
    על ידי matanccc בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 09-05-2016, 11:10
  3. רוכב מתחיל HM CRE 125 2T
    על ידי מיכאל HM בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 07-05-2016, 15:00
  4. שאלות של רוכב מתחיל
    על ידי נוראל בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 25-02-2016, 19:07
  5. רוכב מתחיל
    על ידי levi בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 19-08-2015, 07:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO