עשיתי את הנסיעות האלה במשך כחצי שנה עם דיוורז'ן 400 שנת 93'.
כל יום אריאל - מרכז (כ-50 ק"מ לכיוון) ופעמיים שלוש בשבוע נסיעה לקריות אחרי עבודה, וחזרה בבוקר (120 ק"מ לכיוון). פה ושם עוד יצאתי לטיולים בסופ"ש...
כ-4 אלף ק"מ בחודש. אז זה היה נראה לי מאוד "אופנועני" ורומנטי, ובדיעבד - זאת הייתה תקופה נפלאה.
כך שכל מי שאומר שאי אפשר לעשות את זה עם אופנוע קטן - אתם סתם מעפנים.
עם זאת, יש מספר שיקולים שכדאי לקחת בחשבון.
1. עייפות. זה קשה כשעושים את זה על אופנוע קטן. הדיוורז'ן אפשר שיוט נינוח ב-120-140, רוב אופנועי ה-250 (וכל ה-250 החלשים והזולים) יהיו מחוץ לאיזור הנוחות שלהם במהירות הזאת.
2. בלאי מואץ. צריך להתכונן מראש לא לקרוע את האופנוע (משמע - להישאר רחוק מהמהירות המירבית, גם אם השעה אחת בלילה ומתים להגיע כבר). אחרת, שיפוץ מנוע יהיה עניין של כמה חודשים.
3. עלויות אחזקה. או, במילים אחרות -מטפלים לבד, אחרת זה יהפוך לנטל כלכלי בלתי נישא. באותה תקופה מאושרת, כל יום שישי היה מוקדש לתיקון הליקויים שהתפתחו בדיוורז'ן הזקן במהלך השבוע, שימונים וגירוזים. בנוסף - אחת לחודש - חודש וחצי החלפת שמן ופילטר, ניקוי פילטר אויר. אחת לחצי שנה שרשרת, צמיגים, פלאגים. באופנוע ישן מצטרפות הפתעות - תקלות חשמל, שיפוצי פרונט, החלפות מיסבים, פתרון בעיות בקרבורטור. שוב - אז זאת הייתה עבורי מהות הרומנטיקה האופנוענית, אבל לא הייתי נכנס לזה ללא היכולת לבצע את הדברים האלה לבד.
4. דלק. הדיוורז'ן הזקן טחן 1/17 בממוצע, וזאת הייתה מעמסה כלכלית. אופנוע 250 מודרני ייתן ברכיבה מתונה 1/25, וזה עדיין יהיה המון דלק.
עכשיו, להמלצות:
1. אם התקציב מוגבל ל-10K - תשקול האם תהיה לך יכולת לתחזק את האופנוע. זה יהיה הרבה יותר יקר מהקניה.
2. האופציה הכי בטוחה זה להעלות את התקציב לכיוון ה-20, ולרכוש משהו עם נפח גדול יותר, או 250 כמעט חדש עם אלפי ק"מ בודדים. ב-10 רוב האופנועים עייפים.
3. נובע מ-2. אם זה התקציב, ואתה ממש רוצה את ה"רומנטיקה" הזאת (לגיטימי בעיני) - תעריך באופן שקול את כישורי המכונאות שלך. אם אתה בונה על מוסך, פשוט רד מהרעיון.
4. אם אתה מחליט שאתה נכנס לזה ומסתמך עלך כישורי המכונאות שלך - בחר את הכלי בחוכמה. המצב הקוסמטי פחות חשוב, אבל המצב המכאני צריך להיות טוב מאוד ומעלה. תמנע מכלים חלשים באופן קיצוני (GN/TU/CBF/YBR ודומיהם). מהישנים, כלים שיענו לדרישות שלך הם סוזוקי GS500, DR650, קאוואסאקי GPX250 (אם תמצא - אני חושב שהאחרון שנוסע טוב נמצא אצלי), נינג'ה 250 (לא סביר שתמצא משהו טוב בתקציב), הונדה CBR250 (כנ"ל).
כשמצאת את הכלה - קח בחשבון שמדובר באופנוע ישן, ותתייחס אליו בכבוד. אל תקרע אותו, תחליף שמן בזמן או לפני הזמן, תבדוק נוזלים מידי יום ותוסיף במידת הצורך, תקפיד לבדוק בנסיעה את מד החום לעיתים קרובות (אם זה מקורר נוזל). תהיה ערני להתנהגות חריגה, כדי לתפוס בעיות לפני שהן משביתות את הכלי. תעקוב אחרי הבלאים, תחזיק חלקים ספייר, תדאג לשימונים וגירוזים לעיתים תכופות.
אתה עדיין בקטע?


ציטוט ההודעה בתגובה