עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 19

אשכול: איך הקשחתי טלסקופים ב- sv 650 2017.

צפייה משולבת

  1. #1

    איך הקשחתי טלסקופים ב- sv 650 2017.

    כבר בנסיעת המבחן לפני הרכישה, היה לי ברור שהבולמים באופנוע הזה הם החוליה החלשה. לאחר הרכישה הבנתי שהמצב עוד פחות טוב ממה שחשבתי.
    הבעיה הייתה בעיקר במיתלה הקידמי שהרגיש "סמרטוטי" נתן תחושה מעורפלת והתקשה להתמודד עם מהמורות בעיקר במהירות גבוהה.
    פניתי למ"ס מומחים בתחום (בלי שמות). כולם היו תמימי דעים שהמיתלים הם בסיסיים, (באופנוע תקציב זה צפוי) חלקם העלו אפשרות להחליף שמן בטלסקופים לצמיג יותר, (עלות שמן ועבודה מתקרב לאלף ש"ח) והיה מי שהציע לעשות שינויים פנימיים יותר מעמיקים. (טלסקופים 3K + מ.ע.מ ואם רוצים לגעת גם בבולם האחורי תוספת של 1.5K + מ.ע.מ).
    במקביל חקרתי מעט ברשת וראיתי שבעולם רוכבים מחליפים קפיצי טלסקופים לפרוגרסיביים + שמן איכותי יותר. מי שרוצה ללכת לקיצוניות מחליף לפרונט של GSXR. מאחור מחליפים לבולם של קאווסאקי ZX10 (אני לא מעוניין באופנוע ספורט).
    מאחר ויש לי רקע טכני וניסיון עם אופנועים מעל 40 שנה, החלטתי ללכת עצמאית, מהקל אל הכבד ולהתחיל ראשית בהקשחת הטלסקופים. מאחר ואין ברגי כיוון החלטתי ליפתוח את הטלסקופים ולהגדיל את הלחץ על הקפיץ ע"י ספייסרים.
    הרמתי את חלקו הקידמי של האופנוע, שחררתי את הכידון ופתחתי את הפקקים שבחלקו העליון של כל טלסקופ. השתמשתי בשייבות כספייסרים. (שמתי 4 שייבות בכל טלסקופ. סכ"ה קיבלתי עובי של כ 6 מ"מ. קוטר השייבות 35 מ"מ) סגרתי פקקים והחזרתי את הכידון. (זמן עבודה ברגוע כשעה, עלות פחות מעשרה שקלים).
    אז איך התוצאה? מעל ומעבר לציפיות שלי. המיתלה הקידמי עושה מה שהוא אמור לעשות. התחושה הכללית הרבה יותר למחוברת לכביש העירפול שהיה נעלם ההיתמודדות עם מהמורות הרבה יותר טובה ויש יותר הרמוניה בין הקידמי לאחורי. המדד הטוב ביותר מבחינתי, שבלי לשים לב הרכיבה הפכה להיות מהירה יותר.
    (רוכב בעיקר מינהלתית מהירה, חלקה בכבישים טכניים). ברור שניתן עוד לשחק עם מ"ס השייבות ולהגיע לכיוון מדוייק יותר ואף לנסות להעלות צמיגות שמן. (לי אין בעיה לעשות את זה לבד). מבחינתי כרגע אין לי צורך ביותר מזה.
    אין באמור כל המלצה או הצעה למישהו לעשות מה שעשיתי. כל שניכתב כאן הוא שיתוף במה שאני בחרתי לעשות.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065


    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    מתחילים מספייסרים ורואים איך התוצאה שזה בדיוק מה שעשית.

  4. #4
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,338

  5. #5
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של nimi9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2015
    מיקום
    שם
    הודעות
    715
    תודה על השיתוף.
    נשמע לא רע בכלל.

    מה שמעלה אצלי את התהיה - למה בסוזוקי בחרו שלא להקשיח את הבולמים מקדימה בצורה דומה (לדחוס את אותם הקפיצים ב-5-6 מ"מ) אם זה כ"כ פשוט והתוצאה כזו טובה?
    מה (עשויות להיות) המשמעויות של שינוי כזה?

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    זה אופנוע תקציב והיצרן מנסה לקלוע לכמה שיותר לקוחות (גבהים ומשקלים שונים של רוכב).
    אם היצרן יוציא את האופנוע עם בולמים רכים - 90-95% מהרוכבים המיועדים של הכלי לא יבחינו בכך.
    לעומת זאת אם היצרן יוציא את האופנוע מוקשח יותר כולם יבחינו בכך, לטוב ובעיקר לרע כי רוב האנשים יעדיפו אופנוע רך יותר לשימוש יום יומי.
    אגב השיקול היצרני הזה קורה בפועל כמעט בכל כלי שאינו מוכוון מטרה (כביש ספורטיבי או כלי שטח נטו), הכלים מגיעים תמיד מוכוונים לצד הרך יותר בבולמים.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    אם האופנוע מתאים לך ולסגנון שלך שאפו, זה בעצם הדבר החשוב ביותר.

    ראיתי כבר רוכבים ששיפרו את האופנוע באלפי שקלים ורוכבים עליו בניגוד
    הפוך ליכולות שלו, כך שבפועל בתצורה המקורית היו נהנים יותר.

    ישנם היום "שיפורים" אפנתיים, ושמות מותג מפוארים, שמעבר להיותם
    יקרים להחריד, מתאימים לסוג מסוים של רכיבה ולא לכזה שבעל האופנוע
    רוכב בפועל.

    בקרנף שלי החלטתי ללכת על קפיץ פרוגרסיבי מוכר מבית טוב לאחר שבעקבות
    16 שנות שימוש החליט אחד ממחזרי השמן (ומשך את השני אחריו) לצאת לפנסיה.

    בחרתי בשיפוץ מלא של החלפת כל החלקים הפנמיים מחזרי השמן ומגני האבק
    כך שבפועל קיבלתי מזלג "חדש" השיפור באופנוע מוצלח מאד ומכסה את כל
    תחום המסגלות של הרכיבה שלי.

    על מנת להשוות את היכולות בין הפרונט לזנב, בחרתי גם להקשיח את המתלים
    המקוריים האחוריים קליק אחד לפני הסוף וההרגשה נהדרת.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    42
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה

    על מנת להשוות את היכולות בין הפרונט לזנב, בחרתי גם להקשיח את המתלים
    המקוריים האחוריים קליק אחד לפני הסוף וההרגשה נהדרת.
    תמיד חשדתי שאתה אוהב את זה מוקשח מאחור :-)

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ציטוט נכתב במקור על ידי alina צפיה בהודעה
    תמיד חשדתי שאתה אוהב את זה מוקשח מאחור :-)
    נו חולם על הארלי ובגדי עור........

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    93
    עוד שיפור חובה לאופנוע הזה הוא לדעתי צינורת בלמים מפלדה, הבלמים שם ממש זקוקים לקצת שיפור

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643
    תסתכל בחתימה שלי, מה עשיתי עם הפרונט של SV בין היתר. האתר הזה מוכר קפיצים קצרים וקשיחים יותר (חוזק לפי משקל הרוכב) בצירוף נוזל בריכוז גבוה יותר, נותן פרונט אגרסיבי.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    גם להחליף את השמן ל-20w נותן שינוי משמעותי בתחושה.
    הבאסה הוא הקפיץ האחורי שאין לו פתרון זול כמו בארה״ב.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    גם להחליף את השמן ל-20w נותן שינוי משמעותי בתחושה.
    הבאסה הוא הקפיץ האחורי שאין לו פתרון זול כמו בארה״ב.
    מנסיון, השיפור הכי משמעותי שאפשר לעשות. (מביאים במזוודה)

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    כנראה שהאופנוע מתוכנן לפי רוכב יפני קטן

  15. #15
    במיסגרת מחקרי ברשת קראתי גם את מה שכתבת "להפוך את הטוב המצויין ". כאמור החלטתי ללכת מהקל אל הכבד וליראות עד כמה יש לי באמת צורך להשקיע בנושא. אגב בדגמים הישנים של ה sv והגלדיוס, יש ברגים לכוון עומס קפיץ בטלסקופים. כניראה שבמרוץ למחיר האטרקטיבי גילחו גם את זה.

אשכולות דומים

  1. קעקועים לאופנוענים
    על ידי השושנים בפורום אוף טופיק
    תגובות: 37
    הודעה אחרונה: 04-08-2017, 22:01
  2. מוצרים תקועים במכס!!
    על ידי Rousseau בפורום אוף טופיק
    תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 01-03-2017, 16:39
  3. למכירה משולש תחתון ושני טלסקופים
    על ידי הפלג הצפוני בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 13-02-2017, 22:02
  4. 6 טלסקופים קידמיים וחלקי מנוע.
    על ידי הפלג הצפוני בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 26-03-2016, 10:58
  5. החלפת שמן טלסקופים
    על ידי Yuv_Coehn בפורום פורום טכני
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 03-12-2015, 21:44

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO