כבר בנסיעת המבחן לפני הרכישה, היה לי ברור שהבולמים באופנוע הזה הם החוליה החלשה. לאחר הרכישה הבנתי שהמצב עוד פחות טוב ממה שחשבתי.
הבעיה הייתה בעיקר במיתלה הקידמי שהרגיש "סמרטוטי" נתן תחושה מעורפלת והתקשה להתמודד עם מהמורות בעיקר במהירות גבוהה.
פניתי למ"ס מומחים בתחום (בלי שמות). כולם היו תמימי דעים שהמיתלים הם בסיסיים, (באופנוע תקציב זה צפוי) חלקם העלו אפשרות להחליף שמן בטלסקופים לצמיג יותר, (עלות שמן ועבודה מתקרב לאלף ש"ח) והיה מי שהציע לעשות שינויים פנימיים יותר מעמיקים. (טלסקופים 3K + מ.ע.מ ואם רוצים לגעת גם בבולם האחורי תוספת של 1.5K + מ.ע.מ).
במקביל חקרתי מעט ברשת וראיתי שבעולם רוכבים מחליפים קפיצי טלסקופים לפרוגרסיביים + שמן איכותי יותר. מי שרוצה ללכת לקיצוניות מחליף לפרונט של GSXR. מאחור מחליפים לבולם של קאווסאקי ZX10 (אני לא מעוניין באופנוע ספורט).
מאחר ויש לי רקע טכני וניסיון עם אופנועים מעל 40 שנה, החלטתי ללכת עצמאית, מהקל אל הכבד ולהתחיל ראשית בהקשחת הטלסקופים. מאחר ואין ברגי כיוון החלטתי ליפתוח את הטלסקופים ולהגדיל את הלחץ על הקפיץ ע"י ספייסרים.
הרמתי את חלקו הקידמי של האופנוע, שחררתי את הכידון ופתחתי את הפקקים שבחלקו העליון של כל טלסקופ. השתמשתי בשייבות כספייסרים. (שמתי 4 שייבות בכל טלסקופ. סכ"ה קיבלתי עובי של כ 6 מ"מ. קוטר השייבות 35 מ"מ) סגרתי פקקים והחזרתי את הכידון. (זמן עבודה ברגוע כשעה, עלות פחות מעשרה שקלים).
אז איך התוצאה? מעל ומעבר לציפיות שלי. המיתלה הקידמי עושה מה שהוא אמור לעשות. התחושה הכללית הרבה יותר למחוברת לכביש העירפול שהיה נעלם ההיתמודדות עם מהמורות הרבה יותר טובה ויש יותר הרמוניה בין הקידמי לאחורי. המדד הטוב ביותר מבחינתי, שבלי לשים לב הרכיבה הפכה להיות מהירה יותר.
(רוכב בעיקר מינהלתית מהירה, חלקה בכבישים טכניים). ברור שניתן עוד לשחק עם מ"ס השייבות ולהגיע לכיוון מדוייק יותר ואף לנסות להעלות צמיגות שמן. (לי אין בעיה לעשות את זה לבד). מבחינתי כרגע אין לי צורך ביותר מזה.
אין באמור כל המלצה או הצעה למישהו לעשות מה שעשיתי. כל שניכתב כאן הוא שיתוף במה שאני בחרתי לעשות.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
מתחילים מספייסרים ורואים איך התוצאה שזה בדיוק מה שעשית.
תודה על השיתוף.
נשמע לא רע בכלל.
מה שמעלה אצלי את התהיה - למה בסוזוקי בחרו שלא להקשיח את הבולמים מקדימה בצורה דומה (לדחוס את אותם הקפיצים ב-5-6 מ"מ) אם זה כ"כ פשוט והתוצאה כזו טובה?
מה (עשויות להיות) המשמעויות של שינוי כזה?
זה אופנוע תקציב והיצרן מנסה לקלוע לכמה שיותר לקוחות (גבהים ומשקלים שונים של רוכב).
אם היצרן יוציא את האופנוע עם בולמים רכים - 90-95% מהרוכבים המיועדים של הכלי לא יבחינו בכך.
לעומת זאת אם היצרן יוציא את האופנוע מוקשח יותר כולם יבחינו בכך, לטוב ובעיקר לרע כי רוב האנשים יעדיפו אופנוע רך יותר לשימוש יום יומי.
אגב השיקול היצרני הזה קורה בפועל כמעט בכל כלי שאינו מוכוון מטרה (כביש ספורטיבי או כלי שטח נטו), הכלים מגיעים תמיד מוכוונים לצד הרך יותר בבולמים.
אם האופנוע מתאים לך ולסגנון שלך שאפו, זה בעצם הדבר החשוב ביותר.
ראיתי כבר רוכבים ששיפרו את האופנוע באלפי שקלים ורוכבים עליו בניגוד
הפוך ליכולות שלו, כך שבפועל בתצורה המקורית היו נהנים יותר.
ישנם היום "שיפורים" אפנתיים, ושמות מותג מפוארים, שמעבר להיותם
יקרים להחריד, מתאימים לסוג מסוים של רכיבה ולא לכזה שבעל האופנוע
רוכב בפועל.
בקרנף שלי החלטתי ללכת על קפיץ פרוגרסיבי מוכר מבית טוב לאחר שבעקבות
16 שנות שימוש החליט אחד ממחזרי השמן (ומשך את השני אחריו) לצאת לפנסיה.
בחרתי בשיפוץ מלא של החלפת כל החלקים הפנמיים מחזרי השמן ומגני האבק
כך שבפועל קיבלתי מזלג "חדש" השיפור באופנוע מוצלח מאד ומכסה את כל
תחום המסגלות של הרכיבה שלי.
על מנת להשוות את היכולות בין הפרונט לזנב, בחרתי גם להקשיח את המתלים
המקוריים האחוריים קליק אחד לפני הסוף וההרגשה נהדרת.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
עוד שיפור חובה לאופנוע הזה הוא לדעתי צינורת בלמים מפלדה, הבלמים שם ממש זקוקים לקצת שיפור
תסתכל בחתימה שלי, מה עשיתי עם הפרונט של SV בין היתר. האתר הזה מוכר קפיצים קצרים וקשיחים יותר (חוזק לפי משקל הרוכב) בצירוף נוזל בריכוז גבוה יותר, נותן פרונט אגרסיבי.
גם להחליף את השמן ל-20w נותן שינוי משמעותי בתחושה.
הבאסה הוא הקפיץ האחורי שאין לו פתרון זול כמו בארה״ב.
כנראה שהאופנוע מתוכנן לפי רוכב יפני קטן
במיסגרת מחקרי ברשת קראתי גם את מה שכתבת "להפוך את הטוב המצויין ". כאמור החלטתי ללכת מהקל אל הכבד וליראות עד כמה יש לי באמת צורך להשקיע בנושא. אגב בדגמים הישנים של ה sv והגלדיוס, יש ברגים לכוון עומס קפיץ בטלסקופים. כניראה שבמרוץ למחיר האטרקטיבי גילחו גם את זה.