אני רחוק מלהיות פיזיקאי אז אני לא אשתמש במילים כמו צנטריפוגלי ואפקט ג׳יירוסקופי, אבל אנסה לעשות קצת סדר...
מהסוף להתחלה, הנחת היסוד לא נכונה
בכל מהירות, החל ממהירות גילגול ועד מהירויות שהשתיקה יפה להם, ״היגוי הפוך״ (או ״היגוי נגדי״ שזה התרגום הקצת יותר מדויק של counter steering) על אופנוע עובד בדיוק אותו הדבר. אתה דוחף בצד אחד של הכידון והאופנוע מגיב בהטיה לצד השני. וזה נכון גם למין היפה ולכל דו-גלגלי כולל האופניים של הבן שלכם, והקורקינט של הבת של השכן.
הדבר היחיד אותו משנה המהירות הוא את היציבות של המכונה ומכאן מידת הכוח שאותו צריך להפעיל כדי ״לשבור״ אותה, והיגוי על אופנוע זאת פעולה שמערערת באופן רגעי את היציבות של המכונה.
ישנה נטייה לחשוב שבמהירות נמוכה (ובזוויות הטיה מתונות), כשהיציבות של המכונה נמוכה והצידוד של הכידון גדול ומוחשי, שההיגוי הנגדי ״לא עובד״.
בפועל הוא עובד. כל הזמן, בכל מהירות, וזאת הדרך היחידה לגרום לאופנוע לשנות את זווית ההטיה שלו ביחס לקרקע.