התופעה הפיזיקלית שבגללה "היגוי הפוך" הוא הדרך היחידה לפנות עם כלי דו גלגלי במהירות שעולה על כ20 קמש נקראת "פרסציה" (אותה התופעה שמאפשרת לסביבון להסתובב על הרגל שלו בלי ליפול).
להסבר ממצא וציורי:
https://youtu.be/NeXIV-wMVUk
הפעלה של כח ב90 מעלות לציר הגלגל וב0 או 180 מעלות לקרקע יוצר תגובה ב90 מעלות לשניהם כלומר ימינה ולמטה אם דוחפים את הידית הימנית קדימה ואת השמאלית אחורה, ושמאלה ולמטה אם מפעילים כח על הידיות בכוון ההפוך.
זו התנהגות הפוכה לנסיעה במהירות נמוכה בה תופעת הפרסציה זניחה ומאפשרת לשנות את כוון הגלגל, ומכאן שמה "היגוי הפוך".
ככל שמהירות הסיבוב של הגלגלים עולה, תופעת הפרסציה נותנת תגובה חזקה יותר, עד שבמהירות מסויימת, לא ניתן לשנות את כוון הגלגל לפני שהאופנוע יתהפך על צידו.


Sent from my GT-I9500 using Tapatalk