בסרטון שהבאתי של minute physics, הוא חולק על זה שפרסציה היא הגורם העיקרי להיגוי בפוך.
זה כח חלש יחסית לשאר הכוחות הפועלים.
הוא גם מדגים אופניים עם גלגלים מאוד קטנים שאצלהם כמעט ואין פרסציה ואף על פי כן הן עדיין מתנהגות כמו אופניים.
בהיגוי הפוך, כשמסובבים את הגלגל ימינה, הגלגל אכן הולך ימינה. אבל זה רק הגלגל, שאר האופנוע ממשיך בקו שלו אבל עכשיו הוא לא יציב. לכן הוא נופל שמאלה. לאחר הנפילה שמאלה יש שילוב של מספר גורמים שמפעילים כוח היגוי ומסובבים את גלגל בחזרה שמאלה.
1. משקל ציר ההיגוי הוא מקדימה של הציר עצמו.
2. זוית ה trail יוצרת נקודת מגע דמיונית מעבר לנקודת המגע של הצמיג בכביש.
3. פרסציה של הצמיג המסתובב


ציטוט ההודעה בתגובה