ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
בסרטון שהבאתי של minute physics, הוא חולק על זה שפרסציה היא הגורם העיקרי להיגוי בפוך.
זה כח חלש יחסית לשאר הכוחות הפועלים.
הוא גם מדגים אופניים עם גלגלים מאוד קטנים שאצלהם כמעט ואין פרסציה ואף על פי כן הן עדיין מתנהגות כמו אופניים.

בהיגוי הפוך, כשמסובבים את הגלגל ימינה, הגלגל אכן הולך ימינה. אבל זה רק הגלגל, שאר האופנוע ממשיך בקו שלו אבל עכשיו הוא לא יציב. לכן הוא נופל שמאלה. לאחר הנפילה שמאלה יש שילוב של מספר גורמים שמפעילים כוח היגוי ומסובבים את גלגל בחזרה שמאלה.
1. משקל ציר ההיגוי הוא מקדימה של הציר עצמו.
2. זוית ה trail יוצרת נקודת מגע דמיונית מעבר לנקודת המגע של הצמיג בכביש.
3. פרסציה של הצמיג המסתובב
הטענה נכונה לגבי אופניים בהם המסה של הגלגל ומהירות הסיבוב נמוכים.
ואכן, גם באופנוע עד מהירות מסויימת זה בדיוק מה שקורה.
במהירויות גבוהות, ובזכות המסה הגבוהה של גלגלי האופנוע, הפרסציה הופכת מזניחה למשמעותית ולמעשה מונעת לחלוטין את האפשרות לשנות את זוית הגלגל.
אפשר להרגיש את ההשפעה שלה ככל שמהירות הנסיעה עולה. בתחילה אפשר ממש לסובב את הגלגל. אח"כ ניתן להרגיש את התופעה שתיארת (יש הצלחה חלקית בשינוי זוית, שגורמת ל"נפילה" לכוון הנגדי) וככל שהמהירות עולה, האפשרות לשנות את זווית הגלגל יורדת עד שלא ניתן לשנות אותה כלל.
למען הניסוי אבדוק בבוקר באיזו מהירות זה קורה בבנדיט שלי ואדווח כאן בשירשור


Sent from my GT-I9500 using Tapatalk