עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 17 מ 17

אשכול: אופנוע שטח ראשון לטיול קצר פעם בשבוע

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    אני לא בטוח שצריך לדבר על "למה" כשאתה מעיד שאתה רוכב על דו"פ קטן מודרני בן שש, ללא שעות שעות ומבלי שאתה יודע מה מצב הבוכנה/צילינדר ואם החליפו אותם אי פעם, תוך התעלמות מהמלצות היצרן.
    אני חושב שההגיון הפשוט יצביע על סכנה לנזק חמור למנוע, ואתה זה שצריך לענות "למה" אתה "אונס" את האופנוע שלך ללא תחזוקה ראויה.
    דרך אגב, על סמך מה אתה מחליט מתי להחליף שמן גיר?

    אבל מאחר ושאלת, אני אענה בצורה כללית, אולי לטובת קוראים עתידיים.
    איחור בהחלפת בוכנה בזמן ושחיקה יתרה של הרינגים (שלא הוחלפו גם הם אני מניח) עלולים לגרום (בין היתר) למעבר של גזי השריפה מחלל הצילינדר למנוע התחתון ולפגוע בשימון של כל המיסבים שם. המרווח העודף גם יגרום לחופש מוגזם של הבוכנה בצילינדר ולכך שהיא "תדפוק" על קירות הצילינדר במקום להחליק עליהם.
    עם הזמן תווצר שחיקה ושריטות על הבוכנה, מה שלרוב יצור נקודות חוסר שימון ולחץ לא אחיד על קיר הצילינדר שיישרט אף הוא. כל זה יגביר את חוסר השימון ויגרור חיכוך מוגבר בין הבכונה לצילינדר, עד כדי התכה של הרינגים ו/או הבכונה ותפיסת מנוע.
    עם הזמן גם יישחק מיסב פין בוכנה שלא הוחלף, וגם שם יווצר חופש שיגרום לבוכנה "לדפוק". הדפיקות האלה יכולות להגביר את השחיקה על מיסב הטלטל שעלול לקבל גם הוא חופש.

    כל זה עלול לגרום במקרה הטוב ירידה בביצועים, ובמקרה הפחות טוב (שתמיד יגיע אם ממשיכים להזניח אחרי ה"מקרה הטוב") תפיסת מנוע או נזק נרחב לחלקים יקרים הרבה יותר מבוכנה כמו צילינדר וקראנק.

    בקיצור, בוכנה ב-125 מחליפים בזמן על פי היצרן (או קצת יותר מאוחר אם אתה לא רוכב מקצועי), וזה שבאופנוע שלך לא הוחלפה בוכנה מעולם והוא עדיין נוסע, לא מעיד שאתה לא עומד בפני קטסטרופה...
    סבבה, אני די מסכים. תודה.
    מספר נקודות:
    1. אני לא מרגיש ירידה בביצועים - האופנוע עדיין חזק מאוד ברצועת הכוח, הוא מניע בקלות והפלאגים מחזיקים די הרבה. למיטב הבנתי, זה מעיד על קומפרסיה תקינה
    2. אני מניח שהייתי מזהה את השינוי בצליל כשהבוכנה מתחילה לדפוק.
    3. שלישי ואחרון - האופנוע רואה מעט מאוד פול-גז. רוב הרכיבה מתבצעת בסל"ד נמוך-בינוני, עקב שילוב של התוואי (אבנים, והרבה) עם רמת הרכיבה שלי (בינונית-מינוס).
    לכן, אני מאמין שהשחיקה איטית משמעותית מה"סטנדרט" שעליו מתבסס הספר. ומכאן, אגיע לשאלתך - "מתי אני מחליף שמן גיר". אז אפתיע אותך - "לפי הרגש". מה זאת אומרת? כשקניתי את האופנוע, שמן הגיר לא הוחלף בו תקופה ארוכה. ניקזתי אמולסיה, משהו באמצע בין שמן למים. רכבתי 300 ק"מ, החלפתי שוב - וניקזתי שמן שנראה כמעט חדש. החלפתי שוב אחרי 500 - והגעתי למסקנה שזאת החלפה בזמן. כנ"ל עם הפלאגים - אני מחליף כשאני שם לב שאופנוע חם לא מניע בבעיטה ראשונה - שניה.
    עם כל הכבוד לספר, הספר כולל המון כסת"ח. אין בעיה שתיצמד אליו אם אתה חושש לקחת את הסיכון - אבל אפשר גם לטפל לפי היגיון בריא, שלוקח בחשבון את אופי השימוש.
    אני מתכוון להזמין קיט מנוע עליון בקרוב, ולו רק כדי לפרק ולהבין עד כמה החלקים הקיימים בלויים. אם זה מעניין, אני אוכל לעדכן לגבי הממצאים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    אשמח מאד לראות את התמונות של הבוכנה והצילינדר כשאתה פותח אותם (למרות שאנחנו לא יודעים בדיוק כמה שעות או קילומטר יש לאופנוע).
    בינתיים, אם בא לך, אתה יכול לפרק את הסעפת ולהסתכל פנימה על הבוכנה, אם באמת מדובר בבוכנה המקורית, שהיא בהערכה זהירה בת מעל 200 שעות, אני מאמין שתראה שריטות.

אשכולות דומים

  1. שותפים לטיול אופנוע עצמאי בקורסיקה צרפת
    על ידי אריה.פ בפורום אוף טופיק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20-03-2017, 22:29
  2. אופנוע להתניידות מספר פעמים בשבוע
    על ידי etz301 בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 14-03-2017, 01:08
  3. תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 14-01-2017, 19:05
  4. קניית/השכרת אופנוע 125 לטיול באירופה
    על ידי TundraOG בפורום אוף טופיק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 29-08-2016, 19:07
  5. מחפש המלצות לטיול אופנוע ברומניה
    על ידי jareth בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 11-05-2016, 17:32

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO