והנה אני חשבתי שהם מלמדים אותך לרכב בכבישים של העולם האמיתי...
השתתפתי באומנות הרכיבה 1 + 2 ועכשיו אני צריך לתרגל את מה שלמדתי.
יש המלצה לתרגילים שאני יכול לעשות במגרש ליד הבית?
בלי התרגול אני מרגיש שלא ניצלתי טוב את הכסף שהושקע.
והנה אני חשבתי שהם מלמדים אותך לרכב בכבישים של העולם האמיתי...
יש הבדל בין ללמוד לבין להטמיע.
אני לא מצפה אחרי תרגול של 30 דקות לשלוט במשהו בצורה מושלמת.
צריך מאות שעות של תרגול לפני שמשהו נהיה אוטומטי.
זה במיוחד חשוב למצבי חירום.
האמת שציפיתי לקצת יותר שליטה ממה שיש לי עכשיו אבל זה כנראה לא ריאלי.
בכל מקרה, מחפש המלצות לתרגילים.
עדיין מחפש המלצות לתרגילים
האמת היא שאני לא מומחה גדול... אבל גם אני עשיתי את הקורסים ומנסה לתרגל. חשבתי שאם אף אחד לא מגיב אולי תיאור של איך אני מתאמן יעזור.
הכל תלוי במגרש שיש לך. הוא חייב להיות ריק לגמרי, גם לא רכבים חונים וכמובן ללא אנשים שמסתובבים שם ומופתעים מאופנוע שבא לקראתם. אני פשוט מתכנן מסלול בתוך המגרש (בלי קונוסים כתומים כי אין לי) ואז עושה אותו הרבה פעמים. בהתחלה ממש לאט ואחרי כמה זמן קצת יותר מהר. בכל מקרה זה נשאר מהירות של חניון. כמובן שחשוב לזכור לעשות הפסקות ולא להתרוצץ במגרש שעתיים רצוף כי אז מאבדים את הראש והסיכוי לטעות גדל...
מבחינתי מסלול יכול להיות גם פצפון. יש לי למשל ליד המושב מגרש בו אני עושה את הדרך הבאה: כיכר, שתי שמאלה קטנות, וחוזר לכיכר. בחלק אחר של אותו מגרש שתיארתי יש מסלול קצת יותר ארוך (כמה עשרות מטרים) ואז פרסה וחזור. ברור שמסלול יותר מעניין היה יכול להיות יותר כיף אבל גם כאן יש הרבה מה לתרגל. פתאום הנושאים מהקורס חוזרים אליך ואתה שם לב למבט בזמן הפרסה, לשחרר כידון, וכל שאר הבייסיק שמלמדים.
דגש שנראה לי חשוב זה להגיע למגרש בפעם הראשונה, לעצור ולרדת מהאופנוע. לא להתעצל לסרוק את השטח, לזהות בעיות פוטנציאליות, לוודא לפחות לאורך כמה דקות שאנשים לא עוברים דרך המסלול שתכננת, ובעקרון להבין שזה לא מסלול סגור שגורם מקצועי בדק ואישר עבורך. בעזרת שכל ישר וזוג עיניים אני מוודא ככל שניתן שהמקום בטיחותי עבורי ועבור אחרים שעשויים להמצא בו. חוץ מזה, גיליתי שאם אם אני סתם מגיע למגרש שנראה לי סבבה, נכנס ועושה מייד כמה סיבובים, באותה מהירות אני מאבד עניין ונוסע משם. לעומת זאת, מקום שבדקתי הופך להיות מגרש אימונים קבוע ואין לי מניעה לבלות שם גם שלוש שעות. היו לי כמה כאלה, כי עד שמצאתי מגרש טוב עברתי דירה...
האמת שלמרות שאני עושה גם אימונים מהירים יותר באיזורים הרריים ברחבי הארץ המוכרים לכולם, עדיין אני מוצא טעם רב באימונים האיטיים במגרש סגור, ומצאתי שהשיפור במגרש הוא הרבה יותר איטי וקשה. למשל, את אחת הפניות במגרש שמתי לב שאני תמיד לוקח ב 34 קמ"ש. אני יכול לנסות לעשות את זה בשני קמ"ש יותר מהר אבל יקח לי הרבה זמן וזיעה עד שזה יצליח, אם בכלל... עד שאמצא קו טיפה יותר טוב שמאפשר את זה, עד שאמצא אומץ להשכיב טיפה יותר נמוך, או שאולי עד שאחליף לאופנוע טוב יותר?? אני באמת לא יודע...
בכל מקרה תהנה ואם תקפיד ברכיבה על השילוש מבט-כידון-גז, אז אתה גם מתרגל...
נערך לאחרונה על ידי Xiaomi; 19-08-2015 בשעה 00:26.
לא הבנת אותי.
Sent from my GT-I9515 using Tapatalk
קרא את תשובתי בשרשור התחתון ( לשאלה דומה), אולי זה יענה על שאלתך
דרך לתרגל מבטים ותיכנון נתיב נסיעה:
קח את הנתיב הקבוע שלך, ותספור כמה פעמים אתה בולם
כשתגיע לאפס, ברכות!
עכשיו תנסה בנוסף לזה, לרכב כמה שיותר חלק
כלומר, שלא יראו עליך שאתה מעביר הילוכים
חלקות ברכיבה זו טכניקה מאוד חמקמקה, אבל ברגע שלומדים אותה....היא מדהימה.
בעיקר עבור צופים מהצד
בברכה,
SM26
אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.
אין שניה על הכביש שאני לא מוקף במכוניות. זה לא ריאלי
אני אענה לך מתוך ניסיון של מה שאני עשיתי אחרי הקורסים שעברתי.
בהתחלה ראוי לציין שמהרגע שלמדתי ממגרש האימונים הנסיעה שלי התחילה להשתנות, זאת אומרת שכל מה שלימדו אותי התחלתי ליישם בכביש הציבורי, אם מדובר במבט ותכנון דרך יותר רחב, בצורה שכפות הרגלים שלי יושבות על הרגליות, בצורה שאני בולם ואיך אני משתמש יותר בשרירי הבטן בעת הבלימה ומלטף את האחורי טיפה( למרות שזה משהו שאיבדתי בהמשך אחרי שני מקרים של דריפט באחורי שהבנתי שאני מעדיף להישאר עם הקדמי באופן קבוע) בפניות תירגלתי את עצמי בדיוק כמו בקורס איך להשתמש בגוף ובחביקת המכל בשביל לפנות ולפעמים אף איך להגיע לזווית פנייה יותר נמוכה ונמוכה בפניות קבועות בנסיעות היומיומיות שלי.
אם אתה רוצה, אתה יכול תמיד לגשת למגרש ריק ולהתאמן על הדברים שלמדת, אבל אני לא חושב שאימון פעם ב... במגרש ריק יקנה לך את היסודות שלמדת בצורה אינסטינקטיבית כמו אם תתרגל זאת בנסיעה היומיומיות שלך על האופנוע.
בברכה,
SM26
אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.