יש לנו רק יומיים חופפים, ככה שאני עדיין מחפש, יעדכן אותך אם ביומיים החופפים אנחנו קרובים.
ובנוסף בתאריכים לחוצים יחסית הסיכוי למצוא מלון טוב וזול פחותים מאשר לשבת בבית ולבחור את המלון בפינצטה.
אתה מצטרף אלי לבירה?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
יש לנו רק יומיים חופפים, ככה שאני עדיין מחפש, יעדכן אותך אם ביומיים החופפים אנחנו קרובים.
אחלה. תיהנה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אז בחרנו את היעד, זו יכולה להיות ארץ אחת או שתיים וזה יכול להיות איזור גאוגרפי.
במסגרת המגבלות אנחנו יודעים את מס' הימים המבוקש, ואת מיקום הסוכנות בה נשכיר
את האופנוע, משם בעצם נדקור את המפה לראשונה אבל כמה מילים קודם.
ניתן לשכור אופנוע במקום אחד ולהחזירו במקום אחר, אני שכרתי אופנוע בברצלונה ומסרתי
אותו לאחר שמונה ימים במדריד, זה עלה לי יותר כסף (בערך עוד יום שכירות) אבל שינה
את אופי וגמישות המסלול.
האפשרות הנוספת היא לתכנן מסלול מעגלי מהסוכנות ואליה חזרה, אז איך בעצם יודעים מה לראות?
פשוט קוראים. אם היעד הנבחר הוא גרמניה (הסוכנות הנוכחית ע"י מינכן) אותי עניינה תמיד טירת
ליכטנשטיין:
אז בעצם דקרתי במפה 2 דקירות האחת שם וכתובת הסוכנות, והשנייה כתובת הטירה. סיננתי בגוגל מפות הימנעות
מכבישים מהירים וכבישי אגרה, וקיבלתי את האופציה הראשונה איך להגיע וכמה זמן ייקח לי להגיע.
הגדלתי את המפה והתחלתי לעבור עד דרכים שונות להגעה מקומות נחמדים לעצירה, במקביל קראתי על מקומות
מעניינים בגרמניה והמלצות תיירים וככה ידעתי להתכוונן פחות או יותר על מסלול. כיוון שהמרחק לטירה היה בערך
שלוש שעות נסיעה מצאתי עיירות נחמדות בדרך כמעט כל שעה ואת המעניינות בהן הוספתי למסלול. את המלון ליעד
הבא בחרתי כשעה מהטירה לכיוון היעד הבא שוויץ.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אז בחרנו יעד, דקרנו את המסלול ועכשיו צרכים לבחור מלון, החלטנו שחיפוש מלון בדקה
התשעים הוא קצת מעבר לכוחותינו או רצינו לבחור מלון שייתן לנו מקסימום תמורה, עכשיו
יש באפשרותנו לעשות מהכיסא בבית חיפוש מושכל. אבל קודם כל להגדיר לעצמינו מה אנחנו
מחפשים.
המלון אינו המטרה הוא אמצעי, ולכן רצוי למצוא מלון שייתן את המענה האמתי לכל הדרישות
הבסיסיות שלנו בתקציב הראוי.
כמה כללי אצבע:
ככל שנתרחק ממרכז העיר לפריפריה המחירים יורדים. בדרך כלל מלונות רחוקים לא גובים מחיר על חניה
או מוסיפים ארוחת בוקר חינם. מלונות אלה בגלל החיסרון שלהם במרחק מפצים בהרבה דברים אחרים.
מלונות משפחתיים קטנים באירופה או צימרים טובים נותנים מענה נהדר לילה אז לא להתקבע על מלונות רשת.
בחלקים מהמלונות באירופה אין מזגנים, יש מלונות ואכסניות שהשירותים/מקלחת משותפים. אני נמנע מהם.
בחיפוש נכון ניתן להשיג יותר תמורה לאותו הכסף.
יש מלונות שארוחת הבוקר/חניית רכב/אופנוע היא בתשלום נוסף. לשים לב.
אם מדובר בהזמנת הרבה בתי מלון בטיול אני אוהב לגוון בין מלונות משפחתיים קטנים, למלונות רשת, מלון דירות
וצימרים ,כיוון שלכל אחד מהם יתרונות ברורים משלהם.
במלון דירות ישנם לרוב מכונות ומייבשי כביסה ורצוי לשלב אחד כזה אחרי שבוע לצורך רענון הבגדים.
עיירות קטנות על הדרך, יותר ידידותיות מערים גדולות.
אם כתוב בכניסה למלון "Motorcycle friendly" הרווחתם.
בכל מלון תמצאו המון מידע אצל פקיד הקבלה, כולל מפות מקומיות ואטרקציות מעניינות, ואפילו
ניתן להזמין בהנחה מקומות למופעים/מסעדות ולשמוע המלצת מקומיים על דברים שמעניינים אתכם.
אני אוהב להזמין מקומות דרך האתר בוקייניג שנותן מענה אמתי למטייל בחו"ל כולל ביטוח מסוים שאם לא
אהבת את המלון שהזמנת הוא יעביר אותכם למקום אחר טוב יותר. קיימת אפליקציה לטלפון שנותנת
גם הסבר ומפה חיה איך להגיע למלון שלך בעזרת הוויז/גוגל מפות, מעלה את ההזמנה שלך ומונעת
את הצורך בוואוצ'ר מהבית. אני הזמנתי עד היום כ-45 מלונות דרכם ואני נחשב שם VIP ומקבל הנחה.
לציין שמעולם לא "נפלתי" בבחירת המלון להפך!
תכלס איך עושים את זה. על המפה בגוגל יש אפשרות לדקור את מקום הסיום אליו נגיע בערב ולחפש
ע"י קליק ימיני או לחצן במקרא "מה בסביבה" משם לעבור ללשונית מלונות והגוגל יעלה לכם דגלים
עם מלונות בסביבה ומחירים, כניסה לשם המלון דרך האתר תיתן את כל האופציות במלון כולל מחירים
ותמונות.
הכי חשוב לקרוא את חוות הדעת של האנשים והציון של המלון. ניתן לעשות כפי שאני נוהג
לבצע סינון ראשוני של מלונות שקיבלו ציון 9 ומעלה במחיר קבוע שלי מראש, ועוד דברים הנחוצים לי
ככה אני מקבל מלונות בהתאמה אישית.
אח"כ נכנס לתמונות של החדר ומלון בודקים קרבה לאתרים נחמדים ומסעדות ולוקחים את המועדף:
דוגמה למלון קמפיינג park am see שבחרתי באוסטריה:
https://www.booking.com/hotel/at/par...s=1&#hotelTmpl
שימו לב שבחרתי מלון יקר מעל לתקציב ומיד אסביר למה.
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 23-06-2017 בשעה 16:38.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני משתדל לעבור על הדרך בה תוכנן הטיול בעיקר בצורה מסודרת על מנת להקל על אלה
שרוצים לתכנן טיול דומה בעתיד בעצמם, מדי פעם אני מכניס תובנות משלי, בחירות והעדפות
שלמדתי במשך הזמן שבעצם "עושים" את הטיול.
בשלב הבא כשאצא לטיול אמשיך לתאר את הדרך ואצרף תמונות על מנת לבדוק כמה התכנון
ענה על הציפיות.
אם לדוגמה הטיול הנוכחי שלי יהיו לי 16 לינות במלונות, (יום הנחיתה וההגעה לעיירה בה אני
לוקח את האופנוע ובנוסף עוד 14 ימי רכיבה ויום אחרון לפני הטיסה הביתה) והתקציב למלונות
עמד על כ-80 אירו ללילה, בחלק מהמלונות שילמתי פחות ולכן בעצם בתקציב נותרה אפשרות
לשדרג חלק מהמלונות ליקרים יותר.
בעקומת הרכיבה יהיו על פי התכנון ימי רכיבה ארוכים יותר שרוב היום יוקדש לתיור נופים בהרים
ופחות לעיירת, יהיו ימים "קלים" יותר שיאפשרו שחיה באגמים, רכיבה נינוחה, וכניסה לאתרים
ויהיו ימים שיקדשו לטיולים עירוניים (לוצרן טון ועוד עיירות מימי הביניים). חלוקת המלונות לוקחת
את אינטנסיביות היום ואופיו בבחירת המלון, כך שאחרי יום רכיבה "קשוח" יחכה לנו מלון מפנק,
לפני יום "קל" יהיה לנו פארק לשחייה והתרעננות, וליום האחרון יהיה מלון "מפואר" שירכך את
העצב בצורך לחזור.
כיוון שהטיול הוא בזוג ובעיקר עבורנו המלונות הנבחרים תמיד יכילו מאין מגע אישי שמדבר אלינו:
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לתזמון היציאות והכניסות למלונות יש משמעות רבה רוב המלונות יאפשרו לאורחים להישאר עד שעה 11:00
וקבלת החדרים החל משעה 14:00 ולפעמים מאוחר יותר, בקיץ באירופה מתחיל להחשיך בין השעות 21:00-20:00
מה שמאפשר יחסית הרבה זמן אור ופורס את היום לרכיבה נוחה.
גיליתי שיציאה מהמלון לאחר התארגנות בוקר באזור השעה 08:30 והגיעה למלון הבא לפני החשכה המוחלטת
עדיפה. לוח זמנים זה מאפשר הרבה תמרון ומשאיר זמן רב לאטרקציית, לדוגמה אם ביום מסוים מתוכננות 3.5
שעות רכיבה, בעצם עוד לפני ארוחת הצהרים ניתן לבקר במקום אחד ללא לחץ לצאת למקום הבא, ולהגיע בשקט
למלון, עד לשעה 19:00. עכשיו זוכרים שאמרנו שהעצירות מתוכננות או ע"י אטרקציות מעניינות או בעיר שאותה
רוצים לבקר?
אז מתקלחים מתרעננים ויוצאים לאכול ארוחת ערב בחוץ בעיר החדשה, הנהנים מחיי הלילה ובבוקר אחרי ארוחת
בוקר או במלון או במקום שמצאנו בלילה, אפשר לסייר בעיר ולבקר במקומות שפתוחים בדרך כלל בין השעות
09:00-18:00. (מבצרים, מוזאונים, טירות, וכד') ואז לצאת לכיוון היעד הבא אחרי מספר שעות שינה מכובד.
איך בחרתי את הדרך ולמה אני "תופר" את האלפיים מכל הכיוונים בהמשך.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בעת תכנון הטיול כפי שאנחנו כבר יודעים, חשוב "להבין" את אופי האזור ומה בעצם אנו רוצים לחוות.
צריך לזכר ש-"טיול אופנועים" מתפרש שונה אצל כל אחד, הרוכבים הספורטיביים יחפשו בעיקר מסלולים
וכבישים מפותלים שמהות הטיול בגדול תהייה רכיבה רכיבה רכיבה. רוכבים רגועים יותר שמחפשים תיור
מתקדם ומאסו כבר ברמת הגולן/ציפורי/בית ג'וברין, יחפשו נופים אחרים, עיירות ציוריות והאופנוע יהיה הכלי
למעבר בנוף, רוכבי ההרפתקה יחפשו מסלולים מאתגרים וטיולי אקסטרים, כל אחד צריך לחשוב היכן הוא
ממוקם בסקלה ומשם ייגזר אופי הטיול.
בשבילי הטיול הוא התנתקות מהכל ושקיעה של פרק זמן ארוך יחסית בסגנון חיים אחר, נופים אחרים,
ונופש מהול בהרפתקה, ישנן מקומות שמנקרים לי בראש שנים ובכל טיול אני משתדל לבקר כמה מהם,
בשבילי רביצה על שפת אגם רגוע אחרי פרק רכיבה ולהאכיל את הברבורים הוא סוג של שקט השווה
מליונים.
לכל יעד יש את היתרונות והחסרונות שלו, ולכן שילוב של הרבה דברים שונים בטיול אחד יוצר גיוון ועניין
וככל שהטיול ארוך יותר הסיכוי שתגיעו למיצוי גדול יותר ויש להיזהר.
מלכודת נוספת שכדאי להיזהר ממנה היא מלכודות התיירים, באלפיים לדוגמה יש קרחונים או הרים מפורסמים
מאד שתיירים נוהגים לפקוד אותם, במיוחד החודשי הקיץ מד שני לא רחוק מכל יעד כזה ישנם הרים או קרחונים
לא פחות יפים ומתוירים פחות שם התורים נסבלים והמחירים נוחים יותר.
חשוב גם להימלט משעות העומס והפקקים ולנצל את השעות בהם עומס האנשים נמוך.
אחרי הפתיחה הארוכה הזו אנסה עכשיו לתאר לכם את הטיול שתכננתי ואנסה בעוד שבוע וקצת גם לשתף
אתכם באופן חי מתוך הטיול עצמו.
x 1155.jpg
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שלושה ימים לפני היציאה וההתרגשות בעיצומה, החבר האלקטרוני שלי הודיע לי שהטיסה למינכן
שהייתה מתוכננת לשעה נוחה 09:30 בבוקר יום ב' הוקדמה לשעה 06:00.
מה שאומר שבקום לקום לפנות בוקר ולצאת רעננים אצטרך לקום באמצע הלילה על מנת להגיע
לשדה התעופה, שלוש שעות קודם.
הקטע הוא שבעצם התפנה לי יום לא מתוכנן בלנדשט (העיירה בה אני שוכר את האופנוע) יפה
ככל שתהייה אין מצב "לבזבז" בה יום שלם אז...מיד התארגנתי על כמה אפשרויות מלבבות:
1. כמה קבוצות של חברים ששכרו אופנוע מהרמן והגיעו יום קודם לסדר את העניינים הרשמיים
קיבלו את האופנוע יום קודם ללא חיוב-שמבחנתי זה נחמד אבל...אי אפשר לבנות על זה.
2. נמצאה עיירה נוספת Regensburg כ-43 דקות בנסיעה ברכבת, עיר מורשת עולמית שלא
נחרבה במלחמת העולם השנייה יש בה מונומנטים רבים ועתיקות עד תקופת הרומאים.
היופי בכל העניין שהחושך יורד באירופה בשעה 22:00 כך שבעצם ישנם המון שעות אור לטייל
וליהנות.
אז בעצם הרווחנו עוד קצת הרפתקה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
תענוג... נהנה לקרוא את ההסברים - תודה לשיתוף.
אגב, לא יודע אם אתה מכיר את האפליקציה HERE WE GO
היא מאפשרת לך לנווט בלי תקשורת סלולארית, אתה חייב להוריד את המפה הרלוונטית לפני כן ורצוי ב WIFI שכן הנפחים גדולים.
חזרתי השבוע מרומניה ונווטתי רק איתה, הדיוק ראוי לציון.
ממתין לרשמים ותמונות מהטיול.
https://play.google.com/store/apps/d....here.app.maps
GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.
כעיקרון הורדתי מפות של גוגל שניתן לנווט איתן אוף ליין, ויש כמובן וויז.
במקרה הצורך תמיד אוכל להוריד עוד.
מהארץ קניתי כרטיסי סים בין לאומיים שניתן להטעין אותם בכל פעם ע"י אפליקציה
הכרטיסים נשארים איתי גם לטיולים הבאים ככה שיהיה לי מס' טלפון קבוע לחו"ל
ויכולת הטענה בכל רגע נתון של כמות השימוש הרצויה.
הכרטיסים האלה פעלו נהדר במזרח הרחוק גם במקומות שלאחרים לא הייתה קליטה
ושמעתי עליהם דברים טובים מכל מי שניסה, במהלך הטיול אעדכן עליהם גם.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
48 שעות וקצת פחות והג'ינג'ית מחוברת לאינפוזיה כנראה בגלל התיבשות... אוי האימה....
מקווה ששלומה הוטב!
לפחות אתם בלב אירופה ולא באיזה מדבר או ג'ונגל...
תהנו ושיהיו רק רכיבות טובות.
ובריאות טובה לשניכם.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!