בחירת היעד היא פונקציה של המון דברים והיא הולכת (כמו הזמנת האופנוע וקניית הכרטיסים) יד ביד
עם חישוב התקציב.

כמו בביצה והתרנגולות אי אפשר לקבוע מה קודם למה, בחישוב גס (שוב על פי מדרג האופנוע) צריך
לקחת בחשבון:
1. מחיר הכרטיסים-שווה לבדוק להשוות מחירים ולקחת בחשבון זמני נחיתה והמראה (שיכולים להוסיף ימי שהייה).
2. הוצאות יומיות-לנו לוקח בין 80-100 יורו ליום הכולל כניסות לאתרים, אוכל, שתייה, קניה מזדמנת וכד'.
(יש ימים שההוצאה מגרדת את תקרת התקציב ויש ימים שפחות מה שניצבר עובר לתקציב היום הבא)
3. מחיר האופנוע ליום בתוספת דלק (מדובר בערך בתדלוק כל יומיים המחיר לא גבוה אבל חשוב לדעת).
4. בתי מלון- אני אגע יותר מאוחר איך לבצע בקלות את ההזמנה וההתאמה למסלול מבחינת המחיר בסביבות 80
יורו בממוצע לזוג או אדם בחדר זוגי. חשוב לזכור המלון הוא האמצעי ולא המטרה אבל מלון נוח שממוקם
ב מקום אסטרטגי נכון חוסך כסף בחישוב הגדול וממלא מצברים ליום הבא מלון דפוק הורס!.
5. שונות-דמי מעבר, דמי שירותים (עולה כסף לעשות פיפי) אגרות כבישים, בערך 10 יורו ביום.
6. אישי- משתלם לקנות ציוד אופנועים בחו"ל. מי שיכול להרשות לעצמו לקנות קסדה/מעיל/כפפות שם, עדיף.

עכשיו להכפיל את ההוצאות היומיות בימי החופשה לקחת בחשבון שיום ההגעה ויום הטיסה חזרה נכללים בחלק
מהתחשיב, למרות שאם חוזרים לפנות בוקר משלמים עדיין על יום מלון אבל אין הוצאות יומיות ביום זה.

ישנם יעדים יקרים וישנם יעדים אטרקטיביים לא פחות שנחשבים זולים, לדוגמה אוסטריה שוויץ וגרמניה נחשבות
יקרות יותר מאיטליה סלובנייה וארצות מזרח אירופה, ספרד זולה אבל פורטגל זולה ממנה.

לכן כחלק מבחירת היעד (סבלנות נגיע גם לזה) צריך להחליט מה מועדפים יותר ימים במדינה זולה או טיול קצר
במדינה יקרה.

אז מה היה לנו עד עכשיו:
קביעת מסגרת תקציב בהתאם לרצון והעדפה בחישוב גס אל מול מספר הימים.

עכשיו אנחנו צרכים להחליט על יעד, העדפות, רצונות, ואיך מתחילים משם לקבוע מסלול חכם והגיוני.