מדהים.... אפשר לדעת איפה אפשר למצוא עוד נשים כאלה? :P
עברו שנתיים כמעט בדיוק מהטיול הזוגי שעשינו הג'ינג'ית ואני על גבי ה-G/S1200 בפירנאיים.
הסיפור כזכור מתחיל אי שם באמצע שנות השמונים של האלף הקודמת כשבתכנון היה טיול
אופנועים באירופה מתנה לעצמי בסיום השירות הצבאי, שנדחה בעקבות מפגש חזיתי מול ג'ינג'ית
מופלאה אחת.
לאורך השנים הקפדתי להזכיר לה שאת הטיול המתוכן, שהיה המפלט שלי בשעות קשות של מסעות
ארוכים ואימונים מפרכים דחיתי "בגללה"...
לקראת ים ההולדת ה-50 שלי החלטנו להגשים אותו באמת ויצאנו למסע מדהים של 21 יום בספרד-
צרפת כשמתוכם 8 ימים ראשונים באופנוע כשאנו חוצים את הפירנאיים ומזגזגים בין דרום צרפת לספרד.
הג'ינג'ית ניווטה מהמושב האחורי, צילמה והייתה שותפה נאמה לכל ההרפתקה ודי התבאסה כשהחזרנו
את האופנוע במדריד ועלינו על רכב להמשך הדרך.
לכבוד יום ההולדת שלה החלטתי להפתיע אותה בטיול לזנזיבר רגוע רומנטי ומלא בים וחופים לבנים,
"לא !!!" הייתה התשובה, "בשום אופן לא, רוצה טיול עם אופנוע והפעם אחד ארוך..."
אז אי שם בחודש ינואר החל נרקם הטיול הבא שלנו לאלפיים, המועד נקבע לתחילת החופש הגדול
בגלל מטלות עבודה (שלה שלה) יעד היציאה היה נתון ברור העיירה לנדשוט ע"י מינכן, מקום מושבו
של הרמן ונבחר ציר "משוגע" שמתאים בדיוק לאופי של הטיולים שלנו מלא בהרבה אטרקציות תופעות טבע
ואתרים מיוחדים ששמענו עליהם במהלך החיים.
השרשור הזה מתחיל לפני הטיול, אשתדל לתאר קצת איך מתכננים טיול של שבועיים ותופרים נקודות
שאין בהם הגיון מעשי אבל מהווים אוסף של אטרקציות ונקודות חן.
לציין שכרטיסי הטיסה נרכשו כבר לפני חצי שנה וקצת אחרי זה גם הוזמנו מקומות הלינה בבתי מלון מיוחדים
(עוד תראו בהמשך) אם אצליח להסתדר עם הסלולרי שלי משם אולי אוכל גם לצרף לדף גם תמונות ואנקדוטות
בזמן אמת אם לא, תאלצו לחפש אותי בפייסבוק או להמתין עד שאחזור עם הסיפור כולו.
בינתיים עד ליציאה ב-3/7 אני אעלה קצת מתוך התכנון עם תמונות לגרות את הדמיון.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זה לא אשה, זה יהלום..
מגניב לאללה!
גם אני בתכנון לעשות טיול רכיבה באלפים בשלב מסויים.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
be a racer club
היי
כמה נוח היה לה במושב האחורי של הgs 1200?
עשינו טיול קצר עם אופנוע לא מתאים( 3 שעות עם הרבה הפסקות), מאז היא אומרת " אופנוע עם ספא מאחורה ! ולא אין טיול"
ה-GS נוח ברמה אחרת לא נצפו בעיות בעבר, הקטע הוא לדעת לשלב מקטע דרך עם אטרקציה
ואז שוב רכיבה ושוב אטרקציה והפסקות קפה/פיפי.
בשלב התכנון (אני אגיע לזה המשך הפוסט בו אני מפרט איך ניגשים לתכנון) החלטתי שלא לעבור
יותר מ-300 ק"מ ביום, צריך לקחת בחשבון שמדובר ב-5 שעות רכיבה +- ויש ימים אינטנסיביים
יותר וימים שפחות בכדי להתאושש.
הרעיון המסדר הוא לישון בעיר שאותה אתם רוצים לראות, לדוגמה הגעתי לטולוז (צרפת) בשעה 17:00
אחרי רכיבה מאנדורה וביקור בכמה עיירות בדרך, התקלחנו במלון ויצאנו בערב לטייל בעיר
(כל עיר מרגישה אחרת ביום מאשר בלילה). ניצלנו את הזמן לארוחת ערב שהפכה לארוחה העיקרית,
בבוקר אכלנו במלון ויצאנו לאטרקציות שפתוחות ביום משם יצאנו ליעד הבא באזור הצהרים והגענו עם ערב
לעיר הבאה אותה רצינו, ככה מנצלים היטב את שעות היממה.
לכל זוג או קבוצה הרגלים ואהבות אחרות שצריכות לתת ביטוי בזמן התכנון לדעת למה לתת זמן.
רכיבה של שעה היא בדרך כלל גבול הריכוז והסבלנות ואז עדיף לעצור לקפה התרעננות ו/או אטרקציה.
עם הטכנולוגיה של היום ניתן לתכנן טיול עד רמה של הכרת החדר במלון מיקום תחנות דלק/קפה
שעות פתיחה של אטרקציות וזמן מומלץ לשהייה בהם. אני מעדיף להזמין מלונות מראש ככה נמנעים
בעיקר בעונת התיירות מלבזבז זמן על חיפוש ונפילות של מלונות גרועים. אבל כמו שאמרתי בהמשך
אפרט איך עושים את זה.
מקווה שעניתי על השאלה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
רגע רגע-המפכל",
זה לא גם החלום של דרזדנר מאגף חולמים
אלפים?
הערת אזהרה:
ישנם דרכים רבות לתכנן טיול, חלקן אולי יותר מוצלחות משלי, השיטה שלי מתאימה לי, היא לא בהכרח
הזולה ביותר, כיוון שאני מאמץ את הפתגם של אבא שלי "כשאתה רוצה להשתכר, אל תספור את הכוסות"
בפני מגלי העולמות על שתי גלגלים ישנם כמה אפשריות, הפשוטה ביותר לצאת לטיול מאורגן, מה שצריך
זה זוג ביצים (הכתוב מופנה לנשים וגברים כאחד) ארנק תפוח והרבה מזל. היתרונות רבים, החסרונות
שזה טיול קנוי שאתה משלם על תכנון של מישהו אחר, מגיע עולה נוסע אחרי המדריך, רואה מה שנקבע
לך בזמנים של אחרים, תלוי בקבוצה ואנשים שאתה לא מכיר ובמחיר יקר יחסית. לי זה לא מתאים,
כי אם לג'ינג'ית מתחשק להאכיל את כל הברווזים באגם, היא תעשה את זה ונראה מי מסוגל לעצור אותה...
דרך נוספת היא לצאת עם אופנוע שלך לחו"ל שזה בעצם משתלם רק אם הטיול עובר את מחסום השבועיים
ויש לך כוח להתעסק עם כל פרוצדורת השילוח תיאום הזמנים הביטוחים וכד. יש בזה עניין אבל אלי זה
פחות מדבר.
הדרך האחרונה והנבחרת על ידי היא שכירת אופנוע מסוכות עם המלצות במקום היציאה. רוב הסוכנויות
היום מחזיקות מגוון אופנועים בטווח מחירים שונה ויש להם דפי אתר שניתן לבצע בקלות הזמנה צפייה
והכנה מראש של כל הדברים שתצטרך.
את ההזמנה הנוכחית ביצעתי לאחר המלצות רבות כאן: http://motorentals.de/
הכרת הסוכנות תעזור לעשות את החישוב היומי למחיר ההשכרה, כפול מס' הימים המתוכן ותסייע בהגדרת
התקציב.
צריך לזכור שכל פריט נוסף משמעו עוד כסף שכירת קסדה למשל יכולה להגיע לכדי 10 יורו ליום כפול מס'
הימים כפול מספר הרוכבים (זוג או פרד). כך גם מעיל כפפות וכד' - אני הבאתי ציוד מהבית.
השלב הבא לוודא זמינת האופנוע הנבחר אל מול מועדי הטיול שנגזרים ממועד הכרטיסים שנרכשו רצוי לעשות
את הבדיקות במקביל. וגם את הרכישות, כך מוודאים שיש כרטיסים ויש הזמנה תואמת לאופנוע מאושרת.
בחירת האופנוע היא קריטית ורצוי לדעת שגובה הרוכב והיכולת שלו תואמת את ההזמנה ובמידה ורוכבים עם
בת זוג החלק המיועד לה מתאים, חשוב מאד לזכור לקחת כלי עם מקום לציוד, אצלי אני לא מתפשר על פחות
משלוש ארגזים ואפשרת לקשור תיק נוסף.
אז יש לנו כרטיסים (מיד אגע בבחירת היעד) יש אופנוע שנגזר מבחירת היעד ואיך בעצם מתכננים את הטיול?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בחירת היעד היא פונקציה של המון דברים והיא הולכת (כמו הזמנת האופנוע וקניית הכרטיסים) יד ביד
עם חישוב התקציב.
כמו בביצה והתרנגולות אי אפשר לקבוע מה קודם למה, בחישוב גס (שוב על פי מדרג האופנוע) צריך
לקחת בחשבון:
1. מחיר הכרטיסים-שווה לבדוק להשוות מחירים ולקחת בחשבון זמני נחיתה והמראה (שיכולים להוסיף ימי שהייה).
2. הוצאות יומיות-לנו לוקח בין 80-100 יורו ליום הכולל כניסות לאתרים, אוכל, שתייה, קניה מזדמנת וכד'.
(יש ימים שההוצאה מגרדת את תקרת התקציב ויש ימים שפחות מה שניצבר עובר לתקציב היום הבא)
3. מחיר האופנוע ליום בתוספת דלק (מדובר בערך בתדלוק כל יומיים המחיר לא גבוה אבל חשוב לדעת).
4. בתי מלון- אני אגע יותר מאוחר איך לבצע בקלות את ההזמנה וההתאמה למסלול מבחינת המחיר בסביבות 80
יורו בממוצע לזוג או אדם בחדר זוגי. חשוב לזכור המלון הוא האמצעי ולא המטרה אבל מלון נוח שממוקם
ב מקום אסטרטגי נכון חוסך כסף בחישוב הגדול וממלא מצברים ליום הבא מלון דפוק הורס!.
5. שונות-דמי מעבר, דמי שירותים (עולה כסף לעשות פיפי) אגרות כבישים, בערך 10 יורו ביום.
6. אישי- משתלם לקנות ציוד אופנועים בחו"ל. מי שיכול להרשות לעצמו לקנות קסדה/מעיל/כפפות שם, עדיף.
עכשיו להכפיל את ההוצאות היומיות בימי החופשה לקחת בחשבון שיום ההגעה ויום הטיסה חזרה נכללים בחלק
מהתחשיב, למרות שאם חוזרים לפנות בוקר משלמים עדיין על יום מלון אבל אין הוצאות יומיות ביום זה.
ישנם יעדים יקרים וישנם יעדים אטרקטיביים לא פחות שנחשבים זולים, לדוגמה אוסטריה שוויץ וגרמניה נחשבות
יקרות יותר מאיטליה סלובנייה וארצות מזרח אירופה, ספרד זולה אבל פורטגל זולה ממנה.
לכן כחלק מבחירת היעד (סבלנות נגיע גם לזה) צריך להחליט מה מועדפים יותר ימים במדינה זולה או טיול קצר
במדינה יקרה.
אז מה היה לנו עד עכשיו:
קביעת מסגרת תקציב בהתאם לרצון והעדפה בחישוב גס אל מול מספר הימים.
עכשיו אנחנו צרכים להחליט על יעד, העדפות, רצונות, ואיך מתחילים משם לקבוע מסלול חכם והגיוני.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
היעד:
בחירת היעד היא עניין אישי וכל אחד ימצא עניין במקומות אחרים,חלק יעדיפו את דרום אמריקה, או המזרח,
חלק ירחיקו למרוקו או אפריקה, לטיול ראשון או שני עדיף להתחיל לדעתי באירופה. (גם יוון זה סוג של אירופה).
אם מטרת הטיול היא הרכיבה עצמה והרצון להגיע ליעדים מסוימים הוא משני, תמיד אפשר לחפש מקום עם כבשים
מפותלים או כזה המשלב בקרבת מקום מסלול מרוצים בו ניתן לעלות עם האופנוע לסיבוב או שנים.
אם המטרה היא גם ביקור בערים ועיירות חשוב לדעת שהתנועה והמחירים בערים אלה קשה ויקרה יותר בגלל
הצפיפות.
יולי אוגוסט הם החודשים של החופש ושיא עונת התיירות כאשר באוגוסט גם האירופאים בעצמם יוצאים לחופשה
הכל יותר יקר יש עומס על יעדי התיירות הפופולריים. אם מישהו יכול להרשות לעצמו יוני וספטמבר עדיפים,
גם מבחינת מזג האוויר.
עכשיו החלק הקשה, כל אחד (ואני מתייחס גם לזוגות כאחד) צריך להבין מה הוא רוצה לראות, על מה הוא
לא מוכן לוותר ומה מבחינתו זה טאבו שהוא לא מוכן לעשות. מי שלא הולך למוזיאונים לאומנות בארץ ולא ממש
מתעניין יגלה מהר מאד שגם בחו"ל המוזיאונים לא מעניינים אותו, גם אם מוצגים בהם תמונות של שועיי עולם.
מצד שני מי שמתעניין באופנועים מכוניות שוק עתיקות שווקי אוכל פרחים ארכיטקטורה אדריכלות עיירות ימי ביניים
וכד' ימצא בכל אירופה אתרים ככל שיחפוץ.
מרגע שנבחר היעד והאתרים עוברים למעשה לשלב התכנון.
אז איך מתכננים מסלול כשרוצים לראות הרבה דברים ובעצם לא יודעי מה יש ליעדים להציע?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
עניין של אופי אבל אני לא הזמנתי מלונות מראש (חוץ מפעם שעשיתי טיול מאורגן עם מדריך) פחות או יותר הסכמנו בקבוצה איזור וכל ערב הסתכלנו במפה והחלטנו מה עושים מחר.
זה שיש דדליין בסוף כל יום יכול להעיק למרות שמצד שני לפעמים חיפוש מלון בסוף היום לפעמים יכול להסתבך קצת תלוי בכמות המשתתפים.