לאן הרכב נעלם במצלמה האחורית?![]()
תגובה מצויינת של הרוכב למצב מסוכן שמנעה תאונה.
לגבי מי שאמר שהיה ניתן לזהות מוקדם יותר את הסכנה על סמך האטת הרכב לפני שחתך את אי התנועה, לדעתי זה מה שהרוכב אכן עשה בפועל, ואיפשר לו לתכנן את ההתחמקות.
אני מסכים שהמעבר של הרוכב לנתיב הימני לפני המזלג גרם לסיכון מיותר, והיה עדיף להישאר בנתיב השמאלי.
דעתי?
קודם כל אחלה של רעיון להתקין גם מצלמה קדמית וגם אחורית. אני רואה שהן מקובעות לאופנוע. אשמח אם פות"ש ישתף לגבי סוג המצלמות, עלויות, אופן ההתקנה (מיקום) וכו'. אני מעוניין להתקין כאלו לאבא שלי באופנוע שלו.
לגופו של עניין, לא חושב שהיתה פה סכנה אמיתית. היה פה רכב שבאופן מאוד צפוי וזהיר יחסית יש לומר (יחסית לנהגים רבים שהיו שוברים בחדות 2-3 נתיבים שמאלה) גלש חזרה לנתיב במהירות נמוכה. באופן כללי - כן, מה שהוא עשה זה מסוכן. באופן ספציפי - לא הייתי קורא לזה "כמעט".
תגובה נכונה יותר, שוב - לדעתי בלבד, היתה להעיף מבט במראה השמאלית ולעקוף את הסכנה דרך הנתיב האמצעי.
ואם אני אלך שלב אחד אחורה, אז המעבר מהנתיב השמאלי ביותר לימני ביותר בזמן שהרכב בנתיב האמצעי נמצא קרוב כל כך וחוסם את לי את שדה הראיה של מה שמתרחש בצד ימין (ובמיוחד לפני יציאה ימינה) - שגוי, ויש לו חלק בסיטואציה שנוצרה. אישית הייתי "מפחד" / חושד שהרכב בנתיב האמצעי יחליט לחתוך ימינה כדי לצאת ביציאה, שזה המקרה הנפוץ יותר במצבים כאלו.
קצת גז כדי להשלים עקיפה (חוקית) משמאל, וכמה שערות לבנות היו נחסכות פה.
רק רכיבות טובות.
מוזר, אני למדתי שברירת המחדל היא שאין מה לחפש בנתיב שהוא לא הימני אם לא עוקפים רכב אחר.
מצד שני בהתחשב במה שרואים על הכביש כל יום אני די בטוח שאני למדתי חוקי תנועה שונים מכל שאר הנהגים בישראל, אז תרשה לעצמך להתעלם ממה שכתבתי בשורה הראשונה.
ברקסים שכמעט ננעלו זה לא ברור בכלל.
ממליץ לך להירשם לקורס רכיבה מתקדמת כדי לתרגל נושא של בלימה נכונה וחמיקה ממכשול.
ודווקא היה לאן לברוח, הנושא של התמצאות במרחב התנועה ותכנון הרכיבה, חשוב מאוד - מה שגורם לי לחזור על ההמלצה מהפסקה הקודמת בנוגע לקורסים.
נערך לאחרונה על ידי nimi9; 28-06-2017 בשעה 13:32.
וואו. או שאנחנו לא רואים את אותו סרטון או שאנשים כאן ממש חדים.
לפני מה שאני רואה עד שנייה 13 אי אפשר לראות בכלל שהוא חותך שמאלה לתוך הנתיבים.
בזמן הזה המרחק מהקטנוע קטן מ50 מטר.
מדובר בכביש בגין, כביש שנוסעים בו בערך על 100 קמ"ש (עד המצלמה).
100 קמ"ש זה 27 מטר בשנייה. ז"א פחות מ2 שניות כולל להבין מה המטומטם הזה עושה + לנסות לעצור\לחמוק.
אפשר לראות גם שלמרות הבלימה שגורמת להאטה הוא נעצר אחרי פחות מ3 שניות ליד הרכב.
לקרוא לכמעט תאונת חזית-צד במהירות גבוהה זה לא סכנה נראה לי ממש מנותק. אולי חסר לכם רעש חריקה של צמיגים בשביל לתת תחושה את התחושה הדרמטית.
חוקים משתנים כל הזמן. גם למדתי שעל השוליים לא נוסעים, אבל אין לי ספק שזה עדיף מאשר לנסוע בין שורות של פחיות שמתים לחסוך כל שניה ולהתפרץ לרווח הכי קטן בנתיב שלידם.
לדעתי נסיעה בנתיב האמצעי או השמאלי תהיה הבטוחה ביותר, שתוכל למנוע מצבים כאלו או הפוכים כשחכם מהנתיב האמצעי מחליט לחתוך שתי נתיבים על מנת לתפוס את היציאה שפספס.
זגזוג נתיבים מאוד שכיח שם, במיוחד בשעות שפחות עמוסות בכביש (או בחופש הגדול, כבישים ריקים יחסית..) אז הנהגים פחות מחשבנים אם בא מישהו בנתיב ליד..
בדר"כ מדובר בנהגים שלא ממש מכירים ולא סגורים על עצמם אם הוויז עובד עליהם והם לא באמת צריכים לצאת ימינה או שאפשר לסמוך עליו..
או כאלה שמחפשים איפה להוריד טרמפיסט שביקש לעצור שם כשהם צריכים להמשיך ישר..
וכשכל ההתלבטות הזאת נעשית על 80-100 קמ"ש, זמן ההחלטה קצר והתגובה בהתאם.. לרוב יש תגובות הרבה יותר חותכות נתיבים (כמו שציין נימי9)
אני כמעט ולא נוסע בימני באותו אזור מהסיבה הזו (ראיתי אינסוף מיקרים כאלה שם של כמעט..), רק באמצעי/שמאלי..
x-max 250 2013 -> nc700x 2012
אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !
x-max 250 2013 -> nc700x 2012
אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !