ברוך הבא לפורום,
השאלה על חוקיות או בעיות טכניות?
Sent from my m3 note using Tapatalk
אהלן מה שלומכם שאלה לי שלא מצאתי לה תשובה ברחבי הרשת אז בתקווה שאולי אתם תוכלו לעזור לי..
אני מעוניין לקחת ימאהה ויראגו ולהפוך אותו לקפה רייסר
עכשיו מעבר לבעיות הטכניות שהן פתירות השאלה שלי האם הדבר הזה חוקי מבחינת הרישוי במדינת ישראל?
אם כן אני אשמח להפניות לאתרים המתאימים.
תודה רבה ויום טוב!
ברוך הבא לפורום,
השאלה על חוקיות או בעיות טכניות?
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
נראה שהוא שואל על החוקיות:
עכשיו מעבר לבעיות הטכניות שהן פתירות השאלה שלי האם הדבר הזה חוקי מבחינת הרישוי במדינת ישראל?
תישאר על אותן מידות גלגלים.
תהפוך את האופנוע בבלנדר,שים טורבו,צבע לסגול עם כוכבים ירוקים,שים פנסים של משאית,הרכב ג'ק פניאומטי וכו' אבל שוב,תישאר על אותן המידות.
בתור בעלים לשעבר של 750 ה"בעיות" הן ממש לא פתירות בהסבה של כלי כזה לקפה.
מדובר בפרוייקט שמצריך ידע וניסיון של בניית כלים והתעסקות מקיפה בשינוי השילדה.
מעצם השאלה ניכר שלא התעסקת בתחום זה בעבר ולכן אני ממליץ לך לא להתעסק באופנוע הזה.
עדיך לך CB400 אספנות שעולה חצי מהויראגו והרבה יותר פשוט להסבה (או cb750 אם יש תקציב)
בכל מקרה כל שינוי לאופנוע בישראל שלא נעשה ע"י מוסך מוסמך הוא לא חוקי
מידות צמיגים,שידרוג לבלמים/בולמים,וכו וכו
טכנית,אפילו אם ברצונך לשנות את הגובה של החלק האחורי ע"י החלפת את שני הלינקייגים האחוריים (באופנוע בעל תצורת מונו שוק) הוא לא חוקי ונחשב לשינוי מבנה.
אבל,כמו שכתבו לפניי,מידות צמיגים ומספרי מנוע ושלדה זה בערך כל מה שמעניין את הטסטרים בישראל.
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
כמובן שאתה צודק וזה פרויקט לא פשוט ומורכב מאוד ויש לי עוד מה ללמוד כמו קורס טכנאות אופנועים וכו אך כמו שאמרתי זה בסופו של דבר רק ידע שצריך לרכוש.
אז לפי מה שהבנתי ממך וממכם אם אני נשאר עם אותם מידות צמיגים ומנוע אז הכל בסדר והכלי יוכל לעלות על הכביש באופן חוקי העניין הוא שאני רוצה להחליף גם מזלג קדמי ולקצר של התת שלדה האם שני הדברים האלה בעייתים ברישוי?
הבנת לא נכון.
כל שינוי שאתה עושה באופנוע הוא בניגוד לחוק, שלא מאשר שום שינוי שלא על ידי מוסך מורשה.
כך שהכלי עקרונית לא "יוכל לעלות על הכביש באופן חוקי" ברגע שיש בו שינוי.מעשית, כמו שפלג אמר לך - אין אכיפה קלה למשהו שהוא לא מידות הצמיגים.
לכן, הסיכוי שהמשטרה תוריד אותך מהכביש אם השארת מידות צמיגים מקוריות הוא נמוך - כי המשטרה אוכפת מה שקל לאכוף.
מזלג קדמי מבלי להחליף מידות צמיגים? קפה רייסר? ויראגו?
בהצלחה.
בכל מקרה
קיצור מושב זה אומר לחתוך שלדת זנב,לא חוקי בעליל ואם זה יראה כמו קומבינה יש סיכוי של אחד למאה שלא תעבור.
רוב ה"קפה" בישראל עברו את השינוי הזה,עד עכשיו לא שמעתי על אחד שלא עבר טסט
קח בחשבון ש"המושב" הזה הוא גם חלק מכל מערך הבולמים האחוריים ואתה צריך לשים לב שאתה לא מחליש אותו יותר מידי או מבטל אותו אלא אם אתה בונה על שינוי לתצורת מונו שוק.
מזלג קדמי ובהנחה וזה רק הבולמים והבלמים והצמיג הקדמי נשאר על אותה המידה אף בוחן לא ישים לב.
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
אז את הטסט אפשר לעבור כל עוד המספרים תואמים לרשיון.
הבעיה עם הביטוח, בזמן הצורך (לא על אף אחד ב"ה..) הם יכולים להוציא את השדים מהארון.
האם יש הקלות על רכב אספנות? במיוחד צמיגים שלא ניתן להשיג את המידות?