ברישיון של האופנוע אכן כתוב שהוא L2, שזה באמת משחק לרעתי.
הקו הגנה העיקרי שלי מתבסס על מה שכתוב בתקנות התעבורה תשכ"א:
"רישיון נהיגה דרגה A2 הוא רישיון לנהוג באופנוע שנפח מנועו עד 125 סמ"ק ושהספק מנועו אינו עולה על 11 קילווט (להלן – KW),
(14.916 כוח סוס ) ובלבד שהיחס בין ההספק למשקל העצמי לא יעלה על 0.1 KW לקילוגרם."
ביקשתי מהיבואן את המפרט הטכני המלא של הקטנוע ואכן מצויין שם שההספק הוא 11KW והנפח 124.8 סמ"ק. אני הולך לטעון שלא מצוייין בחוק סוג האופנוע עליו מותר לנהוג (L1, L2 וכ'ו), ושהקטנוע שלי עומד בשני הקריטריונים העיקריים של סמ"ק ו-KW, ואילו כ"ס נמצא בסוגריים ובגלל זה פחות משמעותי. אם השופט לא יקבל את הטענה הזאת אני אזכיר לו שמדובר בסטייה של 0.044(!) כ"ס, ושאת העונש שלי כבר קיבלתי רק בעצם זה שהחרימו לי את הכלי.
בנוסף אני כמובן אזכיר את העובדה שהשוטרים הנחמדים השאירו אותי ואת חברה שלי לצעוד ב-12 בלילה על איילון, בלי בכלל לבדוק איך אנחנו מתכוונים לצאת משם. מקווה שזה ייתן להם קצת פרופורציות לגבי דברים מסוכנים באמת.
בכל מקרה, עו"ד אני לא מתכוון לקחת. כבר עלה לי מספיק כסף השיט הזה. אם אני אקבל עונש חמור אני אקח אחד ואערער על העונש.