אהלן חברים, לאחרונה חשבתי הרבה על הנושא של הורדת הילוכים באמצעות המנוע. מהמורה לנהיגה שלי הבנתי שהדבר הזה לא מומלץ לעשייה עקב בלימה מהגלגל האחורי וסכנת החלקה. אם אפשר קצת מידע על הנושא או סידור העניינים, יעזור מאוד חברים, תודה !
אהלן חברים, לאחרונה חשבתי הרבה על הנושא של הורדת הילוכים באמצעות המנוע. מהמורה לנהיגה שלי הבנתי שהדבר הזה לא מומלץ לעשייה עקב בלימה מהגלגל האחורי וסכנת החלקה. אם אפשר קצת מידע על הנושא או סידור העניינים, יעזור מאוד חברים, תודה !
מה זאת אומרת להוריד הילוכים מהמנוע?
אולי הוא מדבר על בלימה של הכלי באמצעות הורדת הילוכים ולא באמצעות בלמים. אחרת אני לא ממש מבין על מה הוא מדבר.
אני מאמין שהוא דיבר איתך על בלימת מנוע, אני צודק?
אם כן אז כן, במידה והורדת הילוך בטורים קצת גבוהים הגלגל יכול להנעל לך וזאת סכנת החלקה.
בדיוק, אני רואה הרבה אנשים שמורידים הילוך בלי ברקסים בטורים גבוהים ואז המנוע "צועק".
הגלגל יכול להנעל ובכל זאת עושים את זה?
בקשר לחוקי הפורום, אקרא, תודה על העזרה!
עמית, שיניתי את הכותרת ואני ממליץ לך לקרוא את חוקי הפורום לפני שתמשיך.
ברוך בואך לפורום...למד בבקשה לנסח כותרות ושאלות כדי שתקבל תשובות ברורות.
ללא קשר לגלגל זה גם הורס את הגיר , וגם שוחק קלאצ וסלסלה .
בקיצור כמו שקיט קוד סיכם את זה יפה מאוד
מנוע מאיץ ,בלמים בולמים.
לתקן מנוע עולה יותר מלהחליף בלמים
Sent from my PRO 6 using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
1. גיר לא נהרס מבלימת מנוע, גיר נהרס כשמעבירים הילוכים בלי קלאץ'
2. לקלאץ' יש בלאי כמו לבלמים, בכל פעם שמשתמשים בו יש חיכוך בזמן החיבור (כשעוזבים את הידית) כמו שאפשר לגמור ברקסים מהר יותר בבלימות חזקות ככה אפשר להאיץ שחיקה של הקלאץ' במצבי עומס על הקלאץ'
3. מנוע לא נהרס מבלימת מנוע אבל כן נהרס מסלדים גבוהים, צריך פשוט לדעת מתי להעביר הילוך ולא להגיע למצבים שהמנוע בסלדים גבוהים לא בתאוצות ולא בבלימות מנוע
בלימת מנוע היא חלק מנהיגה נכונה
כשבולמים נכון בלימת מנוע מפחיתה את הבלאי
כשבולמים לא נכון בלימת מנוע מאצה את הבלאי
עם הנסיון אתה כבר תרגיש לבד
מה מאמץ את הכלי ומה רגוע ונעים לך ולו
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
אתה מתבלבל בין גיר מסונכרן של אוטו ומשאית לבין גיר לא מסונכרן של אופנוע
אין שום צורך בקלאץ להעברת הילוכים בגיר של אופנוע כל עוד זה נעשה נכון.
בלימת מנוע שוחקת מזלגות ודוגס בגלגלי שיניים לא שוחקת קצת אונסת להם את האמאמאמאמאמא
כי כל הגיר לא בנוי לזה.
כבר הסברתי פה פעם בפורום בדיון למה ואיך זה עובד תריץ חיפוש תמצא, אם לא אנחנו כאן
Sent from my PRO 6 using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
תגדיר בלימת מנוע בבקשה
להגיע לפנייה בשישי ולהוריד לשני תוך כדי התאמת מהירות מנוע בין כל הילוך על ידי בליפ של המצערת תוך כדי בלימה חזקה של קדמי וליטוף של אחורי פוגע בגיר?
ואם כן זה פוגע כמו הורדה מרביעי לשני מבלי בליפ באמצע על מנת לנעול אחורי ולצאת בדריפט?
עלה בשיחה עם חבר אתמול בערב
האופנוע שלו כרגע בשיפוץ גיר והוא לא חושב שזה בגלל ה"דריפטים" וכו'
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
תודה לכולם, קיבלתי תשובה אפשר לנעול.
פה אם נועלים אין דרך חזרה עדיף שישאר פתוח![]()
KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה
שוב פעם יש בעיה הגיר לא בנוי לקבל הרבה עומס הפוך(בלימה)
אין בעיה ליסוע בירידה ולהיות בהילוך ככה שהאופנוע לא יאיץ.
אין בעיה להיות בהילוך ולעזוב גז ולתת לאופנוע להאט.
יש בעיה להוריד הילוך על מנת לגרום לעוצמת בלימה חזקה זה גומר על הגיר.
באוטו אין את הבעיה כי הגיר מסונכרן.
באופנוע הגיר לא מסונכרן ויש שטח מגע מאוד קטן בצד המאט בין גלגלי השיניים.
פלוס השטח משופע, כשמאיצים זה גורם לגלגלי שיניים להתחבר ,ככל שמאיץ יותר ככה הם מנסים יותר להתחבר שזה מעולה.
אבל אותו המנגנון גורם לגלגלי שיניים לנסות להיתנתק בבלימה וככל שיש יותר עוצמת האטה הם מנסים להתנתק חזק יותר והמזלג והתוף צריכים להחזיק את כל העומס .
מה שכמובן מביא למצב נחמד של הילוכים קופצים והלך גיר
Sent from my PRO 6 using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor