ציטוט נכתב במקור על ידי liron8h צפיה בהודעה
1. גיר לא נהרס מבלימת מנוע, גיר נהרס כשמעבירים הילוכים בלי קלאץ'
2. לקלאץ' יש בלאי כמו לבלמים, בכל פעם שמשתמשים בו יש חיכוך בזמן החיבור (כשעוזבים את הידית) כמו שאפשר לגמור ברקסים מהר יותר בבלימות חזקות ככה אפשר להאיץ שחיקה של הקלאץ' במצבי עומס על הקלאץ'
3. מנוע לא נהרס מבלימת מנוע אבל כן נהרס מסלדים גבוהים, צריך פשוט לדעת מתי להעביר הילוך ולא להגיע למצבים שהמנוע בסלדים גבוהים לא בתאוצות ולא בבלימות מנוע

בלימת מנוע היא חלק מנהיגה נכונה
כשבולמים נכון בלימת מנוע מפחיתה את הבלאי
כשבולמים לא נכון בלימת מנוע מאצה את הבלאי
עם הנסיון אתה כבר תרגיש לבד
מה מאמץ את הכלי ומה רגוע ונעים לך ולו

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
אתה מתבלבל בין גיר מסונכרן של אוטו ומשאית לבין גיר לא מסונכרן של אופנוע
אין שום צורך בקלאץ להעברת הילוכים בגיר של אופנוע כל עוד זה נעשה נכון.
בלימת מנוע שוחקת מזלגות ודוגס בגלגלי שיניים לא שוחקת קצת אונסת להם את האמאמאמאמאמא
כי כל הגיר לא בנוי לזה.
כבר הסברתי פה פעם בפורום בדיון למה ואיך זה עובד תריץ חיפוש תמצא, אם לא אנחנו כאן



Sent from my PRO 6 using Tapatalk