שוב פעם יש בעיה הגיר לא בנוי לקבל הרבה עומס הפוך(בלימה)
אין בעיה ליסוע בירידה ולהיות בהילוך ככה שהאופנוע לא יאיץ.
אין בעיה להיות בהילוך ולעזוב גז ולתת לאופנוע להאט.
יש בעיה להוריד הילוך על מנת לגרום לעוצמת בלימה חזקה זה גומר על הגיר.
באוטו אין את הבעיה כי הגיר מסונכרן.
באופנוע הגיר לא מסונכרן ויש שטח מגע מאוד קטן בצד המאט בין גלגלי השיניים.
פלוס השטח משופע, כשמאיצים זה גורם לגלגלי שיניים להתחבר ,ככל שמאיץ יותר ככה הם מנסים יותר להתחבר שזה מעולה.
אבל אותו המנגנון גורם לגלגלי שיניים לנסות להיתנתק בבלימה וככל שיש יותר עוצמת האטה הם מנסים להתנתק חזק יותר והמזלג והתוף צריכים להחזיק את כל העומס .
מה שכמובן מביא למצב נחמד של הילוכים קופצים והלך גיר
Sent from my PRO 6 using Tapatalk