עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 34

אשכול: (כ"ע) מה גורם לאופנוע להחליק?

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    יפה אמרת! (:
    שמך מתאים.

    בכל מקרה אמרתי שזה לא מדויק.

    בשביל זה יש מערכת עם שיפוע.
    סכום הכוחות משתנה בכל ציר וצריך להיות מחושב במדויק.

    האופנוע מפר את סכום הכוחות ככה שהוא "מבטל" את החיכוך ויותר את הפועלה שהוא יוצר.

    אל תשכח ש Mar או mat שווה למעשה ל מסה כפול מהירות בריבוע חלקי רדיוס.
    צריך להיות שווי מהירות לתאוצה משקית שהוא גם מבטל.

    בכל מקרה זה פיזיקלי וככה זה נעשה.

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  2. #17
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    13
    תודה אבל שוב אני מצטער זה נשמע שאתה ממש לא מבין על מה אתה מדבר.

    צנטריפטלית ar = w^2*r =v^2/r
    את w אומגה - אפשר לפרק גם.

    משיקית at=gsina

    אלה שתי תאוצות שונות כאמור אחת משנה כיוון ושניה גודל מהירות.
    גודל התאוצה הכוללת לוקחת גודל של שתיהן.
    0.5^(at^2+ar^2)

    האופנוע לא מפר שום דבר יש ביקום שימור אנרגיה כל מה שהוא עושה חוזר אליו בעקיפין.
    צריך להיות שווי מהירות לתאוצה משיקית שהוא גם מבטל?
    המשפט הזה גם לא מובן.

  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    כל מיני חישובים פיזיקליים תיאורתים זה טוב ויפה אבל אין לזה שום קשר למציאות.
    במציאות (ודיברו על זה בעבר) יש שם כנראה שיפוע הפוך ובגלל זה כולם מתהפכים שם.
    אגב, מבטיח לכם שגם מרקז וגם וולנטינו לא יודעים את כל החישובים שכתבתם כאן עכשיו.

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    פיזיקה זה המהות של הכל ויש קשר גדול למציאות פשוט לא בהסברים שרשומים כאן.
    כל דבר ניתן להסביר בצורה פיזיקלית כשמבינים היטב מה עושים.

  5. #20
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    הפיסיקה המעורבת בניתוח האינטראקציה של צמיג-כביש מורכבת הרבה יותר מנוסחאות כיתה ט1 שהעלו פה.

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    וזה משהו שאתה בטוח יודע להסביר ..ואגב הנוסחאות שרשמו כאן משמשות הרבה מעבר לכיתה ט'.

  7. #22

  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    אתה מדבר על חיכוך צמיג.
    אנחנו מדברים על יכולת מעגל מבחינת הצורה שבתוכו.

    אגב אומגה כבר שייך לסכום כוחות וחוקי ניוטון.
    סיגמה (כוח ניוטון) שווה לתאוצה משקית/רדיאלית.

    מה שרשמתי מאוד קשור אם אתה לא זוכר את הבסיס ידיד תעשה רענון.
    בהתאם למעגל האופנוע מנסה לשמור על כוח אנכי למהירות (תאוצה רדיאלית).
    sigmaF =mar
    SingmaF = mv^2/r
    בהתאם הוא גם מייצר מהירות.
    כאשר הוא עובר את המהירות (כן יש גם זווית למעגל) המותרת למעגל/משנה את החיכוך בעזרת אז הוא מתחיל להחליק החוצה - אין ויכוח פה.
    נוסחאות של כיתה ט' עד יב' וככה מסבירים את זה לכל ילד בישראל (בסיס של הבסיס, רוצה להיכנס לעוד חוקי של תואר א' גם אפשר - זה הבסיס)

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  9. #24

  10. #25
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ג'יזס! אני מבקש.. מלשון Jesus Christ. הוא נצלב בגלל חטאינו מגיע לו לכל הפחות שנבטא את שמו נכון!


  11. #26
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    אתה מדבר על חיכוך צמיג.

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
    אני מכוון לכוחות הפועלים על צמיג שהוא גוף לא קשיח המתעוות בתאוצות ובהטיות, ולאינטראקציה עם האספלט של הרכב הגומי.
    כל אלו קובעים מתי האופנוע יאבד אחיזה שזה נושא השרשור.

  12. #27
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    ציטוט נכתב במקור על ידי FixeR צפיה בהודעה
    תודה אבל שוב אני מצטער זה נשמע שאתה ממש לא מבין על מה אתה מדבר.

    צנטריפטלית ar = w^2*r =v^2/r
    את w אומגה - אפשר לפרק גם.

    משיקית at=gsina

    אלה שתי תאוצות שונות כאמור אחת משנה כיוון ושניה גודל מהירות.
    גודל התאוצה הכוללת לוקחת גודל של שתיהן.
    0.5^(at^2+ar^2)

    האופנוע לא מפר שום דבר יש ביקום שימור אנרגיה כל מה שהוא עושה חוזר אליו בעקיפין.
    צריך להיות שווי מהירות לתאוצה משיקית שהוא גם מבטל?
    המשפט הזה גם לא מובן.
    ואת כל זה אני צריך לחשב לפני כל עיקול?

  13. #28
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ami צפיה בהודעה
    ואת כל זה אני צריך לחשב לפני כל עיקול?
    תקרא גם תהילים במקביל.

  14. #29
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    כמו רובנו, גם אני למדתי פיזיקה חמש יחידות. בסופו של דבר, כל שניה הנוסחאות היפות הללו מקבלות כל כך הרבה משתנים חדשים שלא חשבתם עליהם, שגם אם תהיו מאושפזים חצי שנה עם שברים מהמעקה וכוויות מהאספלט לא תצליחו לחשב בדיוק למה....
    אז הדיון התיאורטי הוא נחמד כדי לנפח קצת את האגו, אבל בד"כ, ככל שרוכב יודע יותר פיזיקה, הוא יותר גרוע. בגלל העובדה הפשוטה, שהוא גם כנראה יודע גם סטטיסטיקה, ויודע שיש סיכוי של 50 אחוז שהוא לא ישלים את העיקול הבא.....

  15. #30
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    לא נכון. בהינתן שלא ידוע על משהו מיוחד על הסיבוב הבא - יש לו 99.99999999999% להשלים אותו בשלום. (בערך, הבנת את הרעיון).

אשכולות דומים

  1. איחור בטיפולי האופנוע - גורם נזק?
    על ידי bikerider בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 28-04-2017, 18:20
  2. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 06-11-2016, 16:34
  3. אגזוז מזוייף- גורם נזק לאופנוע?
    על ידי aviv_a103 בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-04-2016, 02:12
  4. איך אפשר להחליק ב-130 קמ"ש ולצאת בלי שריטה?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 16-10-2015, 14:23
  5. צמיגי אורן זיתוני
    על ידי yuval בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 06-08-2015, 17:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO