
נכתב במקור על ידי
2 Strokes
וואלה אתם לא למדתם כנראה יום בחיים שלכם.
בעברית פשוטה:
האופנוע נחלק לשני משקלים לפני המנוע ואחרי המנוע.
כשאר נכנסים למעגל סיבובי כלשהו יש mat/mar (תאוצה משיקית, תאוצה רדיאלית).
תאוצה משיקית = מהירות לכוח תמיד שוות.
תאוצה רדיאלית = הכוח שווה לרדיוס המעגל במהירות.
(לא מדויק בכלל אבל בשביל ההסבר).
כאשר יש למעגל זווית מסוימת לא מתוכננת נכון קורים לכביש אחד משני הדברים הבאים, אחד הוא עלול להתפרק מהר מידי (אחיזה גבוהה - כביש 471) או שהרכבים מחליקים עליו.
לכל כביש יש תכנון מיועד למשאיות ומכוניות במהירות מסוימת. שמציינים, נגיד 50, אפשר גם 80, אבל כשזה מגיע למהירות גבוהה יותר חוק uk (חוק חיכוך) נכנס לפעולה ונהיה מקסימלי אז הרכב יוצא ממעגל אט אט.
לגבי אופנוע - אם המשקל שלו עושה את אותו הדבר מהכידון הקדמי (וכן זה יכול לקרות עם הטיית יתר של הכידון), אז כל הכוח ג'י זורק אותו יותר מהרגיל ואתה למעשה "מדלג" על כוח החיכוך והוא כבר לא פקטור. תוסיף לזה אחרי זה סל"ד ישיר לגלגל האחורי מהמנוע ואתה מקבל החלקה.
כל זה בלי או עם קשר לצבע שמן שיש.