ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
וואלה אתם לא למדתם כנראה יום בחיים שלכם.

בעברית פשוטה:
האופנוע נחלק לשני משקלים לפני המנוע ואחרי המנוע.
כשאר נכנסים למעגל סיבובי כלשהו יש mat/mar (תאוצה משיקית, תאוצה רדיאלית).
תאוצה משיקית = מהירות לכוח תמיד שוות.
תאוצה רדיאלית = הכוח שווה לרדיוס המעגל במהירות.

(לא מדויק בכלל אבל בשביל ההסבר).
כאשר יש למעגל זווית מסוימת לא מתוכננת נכון קורים לכביש אחד משני הדברים הבאים, אחד הוא עלול להתפרק מהר מידי (אחיזה גבוהה - כביש 471) או שהרכבים מחליקים עליו.

לכל כביש יש תכנון מיועד למשאיות ומכוניות במהירות מסוימת. שמציינים, נגיד 50, אפשר גם 80, אבל כשזה מגיע למהירות גבוהה יותר חוק uk (חוק חיכוך) נכנס לפעולה ונהיה מקסימלי אז הרכב יוצא ממעגל אט אט.

לגבי אופנוע - אם המשקל שלו עושה את אותו הדבר מהכידון הקדמי (וכן זה יכול לקרות עם הטיית יתר של הכידון), אז כל הכוח ג'י זורק אותו יותר מהרגיל ואתה למעשה "מדלג" על כוח החיכוך והוא כבר לא פקטור. תוסיף לזה אחרי זה סל"ד ישיר לגלגל האחורי מהמנוע ואתה מקבל החלקה.
כל זה בלי או עם קשר לצבע שמן שיש.
לפי ההסבר הפיזיקלי גם לך יש עוד מה ללמוד.

תאוצה משיקית גורמת לשינוי גודל המהירות והיא gsina כוח הכובד כפול סינוס הזווית ביחס למרכז המעגל.

תאוצה רדיאלית גורמת לשינוי כיוון המהירות - נקראת mar וזה שווה ל m*ar - מסה כפול תאוצה צנטריפטלית,ששווה למהירות הזוויתית בריבוע כפול הרדיוס של הסיבוב או מהירות קווית בריבוע חלקי רדיוס הסיבוב.
רדיוס המעגל במהירות זה מושג שלא תרגמת טוב.

כוח חיכוך לא חוק חיכוך,חוק יש חוק הוק שזה של קפיץ וחוקי ניוטון.
כוח חיכוך לא נכנס לפעולה,הוא פועל כל הזמן מרגע שהנחת את הצמיג על הקרקע.

כוח החיכוך במעגל אופקי יושב על הציר הרדיאלי בציר הזה סך הכוחות שווה ל mar.

החיכוך בראש ובראשונה תלוי במסה של הכלי רכב,שם יש תאוצת g ואין לה השפעה ישירה בציר הצנריפטלי שכן יש לה השפעה רק על גודל כוח החיכוך.
אז הכוח ג'י אם כבר שואף שתתמיד בקו שהתחלת ולא תפנה בצורה מעגלית אבל החיכוך מאזן אותו ואתה פונה.