עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 30

אשכול: כמה באמת עולה אחזקת אופנוע כנגד רכב? נינג'ה 300 VS טויוטה קורולה

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2017
    הודעות
    6

    כמה באמת עולה אחזקת אופנוע כנגד רכב? נינג'ה 300 VS טויוטה קורולה

    אני כבר הרבה זמן מתלבט מה כדאי לי, רכב (טויוטה קורולה 2015)או אופנוע (נינג'ה 300 2015-חדש) ואני פשוט לא מצליח לעשות חישוב של העלויות אחזקה ודלק וכל היתר, פשוט בגלל שאני לא מוצא באף פורום את המידע הרלוונטי.

    כל הזמן אומרים לי שלקנות רכב זה קל, להחזיק קשה, אני לא מצליח להבין את המשפט הזה. אופנוע עולה בכללי(מחירון) פחות מרכב אז משמע שאופנוע יותר קל לקנייה, אבל הביטוח להיפך, הרבה יותר יקר באופנוע מאשר ברכב.
    גם בכל פורום שאני מחפש טיפולים לנינג'ה רשום טווחי טיפולים רק עד 24000 ק"מ, מה קורה אחרי? כל כמה זמן הולכים לטיפול?
    יש לי את הציוד רכיבה שנחוץ (קסדה מעיל קיץ/חורף כפפות ומכנס).

    בכל מקרה בלי להפוך את הפוסט הזה לארוך מידי, מישהו יכול לעזור לי עם העלויות של טיפולים באופנוע / רכב שציינתי לתקופה שנתית?

    אני יודע שפורום אופנועים זה לא המקום הכי "נכון" לשאול מה כדאי, אופנוע או רכב, אבל מעדיף לקבל חוות דעת מכמה מקומות. לגבי ניידות וכו', למשפחה יש רכב ואני גר אצל ההורים כרגע, מה שלא מחייב אותי לקנות רכב.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    זה מאוד תלוי בשימוש, כדאי שתציין כמה קילומטר שנתי אתה הולך לעשות כדי להשוות.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    בהערכה גסה - העלויות דומות. בד"כ האופנוע חוסך זמן, לא כסף.
    האופנוע יקר יותר בטיפולים, צמיגים ואורך חיים כללי.
    ביטוח חובה וצד ג' גם כן זול יותר ברכב.
    הרכב יקר יותר בדלק ועלויות חניה.
    מכאן - כדי לחשב, צריך לשבת עם דף ועט, ולשקלל בהתאם לתוואי הנסיעה שלך. למשל - אם אתה צריך מדי יום להוציא 20 שקל על חניה, זה מיידית נותן יתרון לאופנוע.
    אם בא לך - תעלה טבלת טיפולים עם עלויות של נינג'ה, טבלה דומה של קורולה, עלויות ביטוח, ציין את תוואי הנסיעה (ק"מ חודשי, עירוני/בינעירוני, צורך בחניה בתשלום במידה ויש) - ואני אעזור לך לעשות את החשבון.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    23
    שיקול נוסף, טסט שנתי זול יותר לאופנוע. כנו כן צריכת דלק נמוכה יותר וחיסכון בזמן.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    5
    מחזיק Z300 שיחסית דומה בעלות לנינג'ה,עם נסיעה של 10 קמ ביום ו200 בסופש(הערכה כללית) וביטוח חובה ללא השתתפות עצמית+ צד ג ואזעקה יוצא לי 1000 שקל חודשי וזה לפני בלתמים.
    תעשה את החישוב שלך של עלות מול תועלת (אני נניח גר בתל אביב אז כל עלות מתקזזת לי מול זמן נסיעה וחניות)

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אם השיקול בקניה זה עלויות, כדאי שתוותר על אופנוע.
    מי שלא קונה אופנוע כי זה כיף לו, יוותר עליו אחרי קיץ אחד או חורף אחד.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2017
    הודעות
    6
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    בהערכה גסה - העלויות דומות. בד"כ האופנוע חוסך זמן, לא כסף.
    האופנוע יקר יותר בטיפולים, צמיגים ואורך חיים כללי.
    ביטוח חובה וצד ג' גם כן זול יותר ברכב.
    הרכב יקר יותר בדלק ועלויות חניה.
    מכאן - כדי לחשב, צריך לשבת עם דף ועט, ולשקלל בהתאם לתוואי הנסיעה שלך. למשל - אם אתה צריך מדי יום להוציא 20 שקל על חניה, זה מיידית נותן יתרון לאופנוע.
    אם בא לך - תעלה טבלת טיפולים עם עלויות של נינג'ה, טבלה דומה של קורולה, עלויות ביטוח, ציין את תוואי הנסיעה (ק"מ חודשי, עירוני/בינעירוני, צורך בחניה בתשלום במידה ויש) - ואני אעזור לך לעשות את החשבון.
    ציטוט נכתב במקור על ידי Oznik צפיה בהודעה
    זה מאוד תלוי בשימוש, כדאי שתציין כמה קילומטר שנתי אתה הולך לעשות כדי להשוות.
    אני עושה כרגע נסיעות של כ-15ק"מ לכיוון לעבודה, בקרוב אני נכנס לעבודה יותר רצינית שתאלץ אותי לעשות 30ק"מ לכיוון יומי, כ-10 ימים בחודש.
    אני גר בעמק-חפר זאת אומרת שפקקים הם לא בעיה עיקרית אצלי. אני חושב על אופנוע גם בהיבט של הכיף, מאוד מושך אותי עניין הרכיבה וכל הסיפור של טיולים, מצדה וכו'.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Lostam צפיה בהודעה
    מחזיק Z300 שיחסית דומה בעלות לנינג'ה,עם נסיעה של 10 קמ ביום ו200 בסופש(הערכה כללית) וביטוח חובה ללא השתתפות עצמית+ צד ג ואזעקה יוצא לי 1000 שקל חודשי וזה לפני בלתמים.
    תעשה את החישוב שלך של עלות מול תועלת (אני נניח גר בתל אביב אז כל עלות מתקזזת לי מול זמן נסיעה וחניות)
    אתה מתכוון חודשי אתה משלם 1000ש"ח שכוללים בתוכם ביטוח, דלק, וטיפולים למיניהם?

    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    אם השיקול בקניה זה עלויות, כדאי שתוותר על אופנוע.
    מי שלא קונה אופנוע כי זה כיף לו, יוותר עליו אחרי קיץ אחד או חורף אחד.
    שמע אני נכנסתי לכל הראש של אופנועים בגלל הכיף האדיר שחוויתי אחרי כמה שיעורי נהיגה וכמה נסיעות מבחן תמימות. אני מאוד בעניין של הדו-גלגלי, בעיקר הספורטיביים. לדעתי גם חורף בארץ הוא בדיחה שרוב הרוכבים צריכים לקחת בקלות אך בזהירות כמובן. אני פשוט רוצה לדעת לאן אני נכנס, אני רק משתחרר עכשיו ולהיכנס לאזרחות ברגל ימין חשוב לי.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    אם השיקול בקניה זה עלויות, כדאי שתוותר על אופנוע.
    מי שלא קונה אופנוע כי זה כיף לו, יוותר עליו אחרי קיץ אחד או חורף אחד.
    התשובה הכי נכונה, מתמצתת ומדויקת. רוצה דו גלגלי ולחסוך כסף? קטנוע. נהנית מרכיבה על האופנוע? אחלה, אז קנה אופנוע. לעלויות האלו יש מחיר שלא ניתן לכמת אותו ולספור אותו.
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי כRובי צפיה בהודעה
    התשובה הכי נכונה, מתמצתת ומדויקת. רוצה דו גלגלי ולחסוך כסף? קטנוע. נהנית מרכיבה על האופנוע? אחלה, אז קנה אופנוע. לעלויות האלו יש מחיר שלא ניתן לכמת אותו ולספור אותו.
    למה אתה טוען, שקטנוע זול יותר לאחזקה?
    בא לך להוכיח את זה - למשל, ג'וימקס 300 מול נינג'ה 300?
    כי לדעתי אתה טועה, וההפרש בתחזוקה זניח. לא אופתע אם הוא יהיה לטובת האופנוע.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    568
    אני מחזיק גם אופנוע CB100Rוגם גיפון לטיולי סוף שבוע.
    האופנוע יקר יותר לאחזקה.
    צמיגים יותר יקרים ומחזיקים חצי מהזמן, טיפולים יותר תכופים(ואני עושה לבד) בלאי של שרשרת, ברקסים, קשקושים שונים שקונים, ביטוח, איתוראן, מצד שני.
    אם הייתי מחפש דרך חסכונית הייתי מתנייד בגורייד 125 ונוסע על יונדאי גטס.

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2017
    הודעות
    6
    ציטוט נכתב במקור על ידי nitzann84 צפיה בהודעה
    אני מחזיק גם אופנוע CB100Rוגם גיפון לטיולי סוף שבוע.
    האופנוע יקר יותר לאחזקה.
    צמיגים יותר יקרים ומחזיקים חצי מהזמן, טיפולים יותר תכופים(ואני עושה לבד) בלאי של שרשרת, ברקסים, קשקושים שונים שקונים, ביטוח, איתוראן, מצד שני.
    אם הייתי מחפש דרך חסכונית הייתי מתנייד בגורייד 125 ונוסע על יונדאי גטס.
    אתה מתכוון לאופנוע CBR1000RR?
    אם כן לדעתי זה ברור שהוא יהיה פחות חסכוני מרכב כי זה אופנוע מהחזקים ביותר בקטגוריה. אני שואל ספציפית על הנינגה 300 בגלל שהוא יספק לי את הצרכים שלי וגם לדעתי יהיה די חסכוני.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    אני עושה כרגע נסיעות של כ-15ק"מ לכיוון לעבודה, בקרוב אני נכנס לעבודה יותר רצינית שתאלץ אותי לעשות 30ק"מ לכיוון יומי, כ-10 ימים בחודש.
    אני גר בעמק-חפר זאת אומרת שפקקים הם לא בעיה עיקרית אצלי. אני חושב על אופנוע גם בהיבט של הכיף, מאוד מושך אותי עניין הרכיבה וכל הסיפור של טיולים, מצדה וכו'.
    חישוב מתבסס על מספרים.
    ספק מספרים - יהיה אפשר לחשב. 600 ק"מ בחודש בית-עבודה, סבבה. עלויות חניה אין, גם סבבה. מה עם כל השאר?

    אם השיקול בקניה זה עלויות, כדאי שתוותר על אופנוע.
    מי שלא קונה אופנוע כי זה כיף לו, יוותר עליו אחרי קיץ אחד או חורף אחד.
    אין שום סיבה לוותר על כלי תחבורה יעיל ופרקטי, רק כי אתה לא מחפש להיות "אופנוען אמיתי". מעבר להיותו מכונת פאן - אופנוע זה גם כלי תחבורה יעיל.

    אני מחזיק גם אופנוע CB100Rוגם גיפון לטיולי סוף שבוע.
    האופנוע יקר יותר לאחזקה.
    צמיגים יותר יקרים ומחזיקים חצי מהזמן, טיפולים יותר תכופים(ואני עושה לבד) בלאי של שרשרת, ברקסים, קשקושים שונים שקונים, ביטוח, איתוראן, מצד שני.
    אם הייתי מחפש דרך חסכונית הייתי מתנייד בגורייד 125 ונוסע על יונדאי גטס.
    תשווה את ה-CB1000R לב.מ.וו סדרה Z. זה ישנה לך את התמונה. אחרת, ההשוואה לא במקום.
    נסיוני האישי (הקצר בינתיים) - דוקאטי מולטיסטראדה 1100 שנת 2008 זול יותר לאחזקה מאלפא רומיאו 159 שנת 2007.
    צריכת הדלק: דוקאטי 1/19-1/20, אלפא 1/9.
    סט צמיגים - דוקאטי 2100 (כולל מיגון לאחורי), אלפא 2400. הסט בדוקאטי החזיק נכון לרגע זה 34 אלף ק"מ, והוא לקראת הסוף. באלפא אני מניח הסט יחזיק 50-60, אם לא יזרק לפני בגלל יובש.
    טיפולים - בדוקאטי הכל לבד, באלפא יש הרבה דברים שאשאיר למוסך, כי אין לי תנאים לעבוד על רכב.
    ביטוח חובה + צד ג' - דוקאטי 5800 (בערך), אלפא 2800.
    עלויות חלפים - בארץ, המחירים של דוקאטי אנושיים יותר. בחו"ל - העלויות דומות (וגבוהות יחסית ליצרנים אחרים בשני המקרים).

    זה נקרא "להשוות תפוחים לתפוחים".

    עם הייתי מוותר על הדוקאטי, ונוסע על האלפא בלבד - מידי יום 40 ק"מ לכיוון (בית עבודה) + סידורים (עוד כ-500 עד 1000 ק"מ בחודש): אני בטוח שהבלאי הנמוך-יותר ברכב והביטוח הזול לא היו מכסים על הפער בעלויות הדלק והחניה.
    וזה עוד לפני שמנסים לשקלל זמן מבוזבז ועצבים.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 15-07-2017 בשעה 20:55.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2017
    הודעות
    6
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    חישוב מתבסס על מספרים.
    ספק מספרים - יהיה אפשר לחשב. 600 ק"מ בחודש בית-עבודה, סבבה. עלויות חניה אין, גם סבבה. מה עם כל השאר?


    אין שום סיבה לוותר על כלי תחבורה יעיל ופרקטי, רק כי אתה לא מחפש להיות "אופנוען אמיתי". מעבר להיותו מכונת פאן - אופנוע זה גם כלי תחבורה יעיל.
    אז פה השאלה שלי, אני כבר ממוגן מבחינת ציוד, יש לי גם מעיל ומכנס של ניו הוריזון לגשם אם יהיה כזה בכלל. נשאר רק התשלום על האופנוע, ביטוח ותחזוקה. יש לי מנעול ואזעקה ומקום לאחסן אותו. אני די נוטה יותר לכיוון האופנוע כמו שרואים בבירור.

    שוב אני מחפש ומחפש, כרגע ביטוח מצאתי שאני אצטרך לשלם 5.5 חובה ו7% מחירון כלי יעלה לי 2/3 מקיף(צד ג' מלא, אבל בלי מקיף מלא(אופנוע בפרט). אני מחפש את עלויות התחזוקה השוטפת שאת רובה אני אברר איך עושים לבד וטיפולים במוסכים. אני מחפש למצוא איך זה יוצא לי יותר זול מרכב והאמת גם אם לא זה כלי מדהים וחוויה בפני עצמה שאני כן רוצה.

  14. #14
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    חישוב מתבסס על מספרים.
    ספק מספרים - יהיה אפשר לחשב. 600 ק"מ בחודש בית-עבודה, סבבה. עלויות חניה אין, גם סבבה. מה עם כל השאר?


    אין שום סיבה לוותר על כלי תחבורה יעיל ופרקטי, רק כי אתה לא מחפש להיות "אופנוען אמיתי". מעבר להיותו מכונת פאן - אופנוע זה גם כלי תחבורה יעיל.

    תשווה את ה-CB1000R לב.מ.וו סדרה Z. זה ישנה לך את התמונה. אחרת, ההשוואה לא במקום.
    נסיוני האישי (הקצר בינתיים) - דוקאטי מולטיסטראדה 1100 שנת 2008 זול יותר לאחזקה מאלפא רומיאו 159 שנת 2007.
    צריכת הדלק: דוקאטי 1/19-1/20, אלפא 1/9.
    סט צמיגים - דוקאטי 2100 (כולל מיגון לאחורי), אלפא 2400. הסט בדוקאטי החזיק נכון לרגע זה 34 אלף ק"מ, והוא לקראת הסוף. באלפא אני מניח הסט יחזיק 50-60, אם לא יזרק לפני בגלל יובש.
    טיפולים - בדוקאטי הכל לבד, באלפא יש הרבה דברים שאשאיר למוסך, כי אין לי תנאים לעבוד על רכב.
    ביטוח חובה + צד ג' - דוקאטי 5800 (בערך), אלפא 2800.
    עלויות חלפים - בארץ, המחירים של דוקאטי אנושיים יותר. בחו"ל - העלויות דומות (וגבוהות יחסית ליצרנים אחרים בשני המקרים).

    זה נקרא "להשוות תפוחים לתפוחים".

    עם הייתי מוותר על הדוקאטי, ונוסע על האלפא בלבד - מידי יום 40 ק"מ לכיוון (בית עבודה) + סידורים (עוד כ-500 עד 1000 ק"מ בחודש): אני בטוח שהבלאי הנמוך-יותר ברכב והביטוח הזול לא היו מכסים על הפער בעלויות הדלק והחניה.
    וזה עוד לפני שמנסים לשקלל זמן מבוזבז ועצבים.
    אם אני עכשיו בודק באתר של הפול אני מקבל מחיר של 4800 שקל לביטוח חובה המלא למדרגה הכי גבוהה של הסמק עם 3 שנים וותק רשיון. עם יותר שנים המחיר יורד, אתה רוצה להגיד לי שצד ג' עולה עוד בערך 1000 שקל? כי על הקטנוע המסכן שלי צד ג' עולה 500..משום מה לא חשבתי שיהיה הבדל של פי 2 לצד ג' לאופנוע גדול. מצד שני, זה ישראל

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי whiterabbit צפיה בהודעה
    אם אני עכשיו בודק באתר של הפול אני מקבל מחיר של 4800 שקל לביטוח חובה המלא למדרגה הכי גבוהה של הסמק עם 3 שנים וותק רשיון. עם יותר שנים המחיר יורד, אתה רוצה להגיד לי שצד ג' עולה עוד בערך 1000 שקל? כי על הקטנוע המסכן שלי צד ג' עולה 500..משום מה לא חשבתי שיהיה הבדל של פי 2 לצד ג' לאופנוע גדול. מצד שני, זה ישראל
    למיטב זכרוני - פעם אחרונה שחידשתי ביטוח, החובה עלה לי 5400 (7 שנות וותק, 0 שלילות, תביעת ביטוח אחת).
    יכול להיות שהמחיר ירד מאז - דובר על הוזלה לא מזמן.
    צד ג' עולה 500 שקל.
    בוא נגיד שה-600 שקל הפרש שאתה מדבר עליהם הם 50 שקל בחודש, וזה עלות של ליטר בירה בפאב לא יקר.
    באמת שזה לא מה שיכול לשנות את המאזן, ולהכריע את ההשוואה לטובת הרכב - כי בנסועה שלי, אני חוסך קרוב ל-1000 שקל רק בדלק (דוקאטי מול אלפא רומיאו).
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 06-07-2016, 12:50
  2. איזה אופנוע קוואסקי עדיף לקנות, נינג'ה250 או z250
    על ידי joyride_125_evo2012 בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 25-04-2016, 15:51
  3. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 28-01-2016, 21:59
  4. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 24-08-2015, 02:36
  5. תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 20-08-2015, 20:09

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO