תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: אופנוע משתנק לא עולה בסל"ד לאחר רכיבה בסלד גבוהה

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    154

    אופנוע משתנק לא עולה בסל"ד לאחר רכיבה בסלד גבוהה

    שלום,

    יש לי אופנוע בנפח 250 סמ"ק (הזרקת דלק), בשבת האחרונה רכבתי איתו בסל"ד גבוהה רוב הזמן, ולאחר הרכיבה התאמנתי קצת על תאוצות חזקות ובלימות במגרש חניה ריק.
    במגרש החניה בזמן שאני פותח גז ומשחרר את קלאץ ,אחרי מספר פעמים ,האופנוע מתחיל לגמגם, משתנק, לא עובר את ה 4 אלף סלד לא משנה כמה גז אני מוסיף.
    כיבית את האופנוע חיכיתי כמה דקות והדלקתי וזה חזר על עצמו כל 2-3 מכות גז.
    למזלי הייתי ליד הבית אז פשוט נסעתי איתו לאט הביתה, חשבתי אולי שהצפתי עם הרבה דלק את המנוע, ובערב לפני שיצאתי לעבודה התנעתי אותו ו
    בנסיעה לעבודה הכל היה תקין בהלוך ובחזור.
    כמובן שבדקתי שמן לפני הרכיבה ונוזל קרור הכל מלא. ולא נדלקה לי אף נורה בכל המקרה הזה.

    יש למישהו הסבר או רעיון מה בדיוק קרה? חושש שזה יחזור על עצמו.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    73
    איזה דגם ושנה האופנוע,אני מניח שהמנוע היה בטמפ גבוה מאוד ועקב החום כל מיני רכיבים מתפשטים בעוד כמה מילימטרים ואז האופנוע לא עובד בצורה תקינה.
    דרך אגב,זה קירור אויר או מים?

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי Mark צפיה בהודעה
    איזה דגם ושנה האופנוע
    +1 .

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    4
    נוזל קירור


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    תבדוק משבת רגלית צד.
    אם תקין תבדוק את המשאבת דלק.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    154
    זה gd250 של יוסאנג , קירור מים, מאז זה לא חזר על עצמו.
    מעניין מה גרם לזה.
    מה התסמינים של הצפת מנוע בדלק מישהו יודע?

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    קרבורטור נוטה להצפות לא הזרקה.
    סימנים להצפה הם ריח חריף של דלק וגם עישון ו\או פיצוצים מהאגזוז בחלק מהמצבים.
    תקלות מהסוג הזה יכולות לקרות בגלל שלא מגיע דלק,בגלל שיש בעיה בהצתה - אין אותה או מתרחשת בתזמון שגוי ובגלל חיווי לא נכון של חיישן גל זיזים או קראנק בהתאמה לדגם של המערכת - לא מחייב שיש את שניהם.
    אם זה קורה שוב תתחיל מהמשבת של הג'ק צד (מפסק שהג'ק לוחץ עליו כשהוא מורם).

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    אם האופנוע מניע ונוסע, אבל מסרב לעלות בסלד מדי פעם, הבעיה ככל הנראה (באופנוע מוזרק) בחיישן למבדה שמותקן במערכת הפליטה (נראה כמו פלאג). החיישן משדר מידע על כמות הco בגז הפליטה למחשב ניהול מנוע, והמחשב מנהל את כמות הדלק שמוזרמת למזרקים.
    אם החיישן מזייף, המחשב לא יתן דלק למנוע והמנוע לא יעלה בסלד.
    הייתי בודק מהקל לקשה:
    1. שלמות החיווט שמגיע לחיישן.
    2. מצב המגע בין החיווט שמגיע לחיישן לחיישן עצמו.
    3. תקינות החיישן (ייתכן שתזדקק למוסך לשם הבדיקה).
    4. אם הלמבדה תקין הייתי עובר לבדיקות של משעבת הדלק.


    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    החיישן משפיע על זמן פתיחת המזרק ולא חותך את הזנת הדלק.
    התפקיד שלו הוא קיזוז.
    מערכת הזרקה נורמלית עוברת למפה "דיפולטיבית" כאשר הוא מנותק ואם אין אופציה כזאת יש אפשרות של תערובת עניה או עשירה שתגרום לזיופים רציניים.

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    החיישן משפיע על זמן פתיחת המזרק ולא חותך את הזנת הדלק.
    התפקיד שלו הוא קיזוז.
    מערכת הזרקה נורמלית עוברת למפה "דיפולטיבית" כאשר הוא מנותק ואם אין אופציה כזאת יש אפשרות של תערובת עניה או עשירה שתגרום לזיופים רציניים.
    החיישן לא משפיע על כלום, הוא רק נותן מידע למחשב.
    המחשב מקבל החלטות.
    אם יש בעיה במגע או שהחיישן מעביר מידע לא תקין (ייתכן בגלל התחממות), בהתאם למידע יכול לגרום לכך שלא יעלה בסלד (למשל להחליט על תערובת ענייה).
    ייתכן, דא"ג, שבמצב כזה עדיף לנתק את החיישן ולתת למנוע לעבור למפה הדיפולטית.


    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

  11. #11
    ציטוט נכתב במקור על ידי guyn1212 צפיה בהודעה
    שלום,

    יש לי אופנוע בנפח 250 סמ"ק (הזרקת דלק), בשבת האחרונה רכבתי איתו בסל"ד גבוהה רוב הזמן, ולאחר הרכיבה התאמנתי קצת על תאוצות חזקות ובלימות במגרש חניה ריק.
    במגרש החניה בזמן שאני פותח גז ומשחרר את קלאץ ,אחרי מספר פעמים ,האופנוע מתחיל לגמגם, משתנק, לא עובר את ה 4 אלף סלד לא משנה כמה גז אני מוסיף.
    כיבית את האופנוע חיכיתי כמה דקות והדלקתי וזה חזר על עצמו כל 2-3 מכות גז.
    למזלי הייתי ליד הבית אז פשוט נסעתי איתו לאט הביתה, חשבתי אולי שהצפתי עם הרבה דלק את המנוע, ובערב לפני שיצאתי לעבודה התנעתי אותו ו
    בנסיעה לעבודה הכל היה תקין בהלוך ובחזור.
    כמובן שבדקתי שמן לפני הרכיבה ונוזל קרור הכל מלא. ולא נדלקה לי אף נורה בכל המקרה הזה.

    יש למישהו הסבר או רעיון מה בדיוק קרה? חושש שזה יחזור על עצמו.
    כיוון נוסף:
    משאבת הדלק נמצאת בתוך מיכל הדלק.
    הדלק בתוך המיכל תפקידו גם לקרר את המשאבה.
    יום שבת היה יום מאוד מאוד חם. כאשר סל"ד המנוע גבוה גם המשאבה עובדת יותר ומתחממת.
    אם היה לך מעט דלק במיכל, המשאבה התחממה ולא תפקדה כמו שצריך,
    לכן כנראה חווית אי-ספיקת דלק זמנית.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי anton.dorofeyev צפיה בהודעה
    החיישן לא משפיע על כלום, הוא רק נותן מידע למחשב.
    המחשב מקבל החלטות.
    אם יש בעיה במגע או שהחיישן מעביר מידע לא תקין (ייתכן בגלל התחממות), בהתאם למידע יכול לגרום לכך שלא יעלה בסלד (למשל להחליט על תערובת ענייה).
    ייתכן, דא"ג, שבמצב כזה עדיף לנתק את החיישן ולתת למנוע לעבור למפה הדיפולטית.
    Sent from my gt-i9500 using tapatalk
    חיישן 02 גם לא נותן מידע למחשב,הוא מודד יחס אוויר - גז ומתרגם את זה למתח,המתח מוחזר למחשב ומשפיע על זמן פתיחה של המזרק ועל פיגור הצתה,חיישן O2 חשוף לגז שלעתים עובר את ה 1000 c אז התחממות זה הדבר האחרון שאתה צריך לדאוג לגביו.

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    חיישן 02 גם לא נותן מידע למחשב,הוא מודד יחס אוויר - גז ומתרגם את זה למתח,המתח מוחזר למחשב ומשפיע על זמן פתיחה של המזרק ועל פיגור הצתה,חיישן O2 חשוף לגז שלעתים עובר את ה 1000 c אז התחממות זה הדבר האחרון שאתה צריך לדאוג לגביו.
    סמנטיקה ... מבחינת המחשב, המתח שהחיישן מוציא הוא בסך הכל מידע.
    הטווח של החיישן הוא בין 0.1 ל0.9 ולט.
    שינוי מזערי יחסית למוליכות של המגעים יגרור בקלות קריאות שגויות או קריאות מחוץ לטווח שהבקר מצפה לקבל והתנהגויות שקשה להסביר.
    מגע רופף או לא יציב יגרום לקפיצות בקריאות, מה שיכול "לשגע" את הבקר ולהכניס אותו למצב הגנה שגם לו התנהגות משלו.
    מה, גם, שהנסיון מלמד שגם החיישנים האלא נדפקים .
    מצד שני יש את עניין המשאבה שהוזכר כאן.

    שלמות של חיווט הכי קל לבדוק.
    לנקות מגעים זה השני.
    למדוד תקינות של חיישן, יהיה צורך במכשיר מדידה וידע איך להשתמש בו.
    לפרק את המשאבה מתוך מיכל הדלק זה המורכב מבין כולם, וידרוש רכישה של אטמים מראש.

    ותמיד יש את האפשרות לקחת את הכלי למוסך. אם זו בעיה נפוצה, הם כבר נתקלו בה ויודעים מה לעשות.

    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי anton.dorofeyev צפיה בהודעה
    סמנטיקה ... מבחינת המחשב, המתח שהחיישן מוציא הוא בסך הכל מידע.
    הטווח של החיישן הוא בין 0.1 ל0.9 ולט.
    שינוי מזערי יחסית למוליכות של המגעים יגרור בקלות קריאות שגויות או קריאות מחוץ לטווח שהבקר מצפה לקבל והתנהגויות שקשה להסביר.
    מגע רופף או לא יציב יגרום לקפיצות בקריאות, מה שיכול "לשגע" את הבקר ולהכניס אותו למצב הגנה שגם לו התנהגות משלו.
    מה, גם, שהנסיון מלמד שגם החיישנים האלא נדפקים .
    מצד שני יש את עניין המשאבה שהוזכר כאן.

    Sent from my gt-i9500 using tapatalk
    המחשב לא יודע מה זה טווח החיישן,מחשב מדבר בבינרית,המתח מהחיישן הוא אות אנלוגי שמגיע לרכיב adc מובנה (ממיר אנלוגי דיגיטלי) ומתורגם למספר דיגיטלי אם אתה מאוד מתעקש להיות סמנטי איתי.
    קריאות מחוץ לטווח וניתוקים של החיישן ידליקו נורת תקלה ויפעילו מערכות מסוימות בלופ פתוח.
    חיישנים לרוב נהרסים כי הם מתלכלכים ונסתמים והם לא מפסיקים את זרימת הדלק למנוע כמו שרשמת.

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    המחשב לא יודע מה זה טווח החיישן,מחשב מדבר בבינרית,המתח מהחיישן הוא אות אנלוגי שמגיע לרכיב adc מובנה (ממיר אנלוגי דיגיטלי) ומתורגם למספר דיגיטלי אם אתה מאוד מתעקש להיות סמנטי איתי.
    קריאות מחוץ לטווח וניתוקים של החיישן ידליקו נורת תקלה ויפעילו מערכות מסוימות בלופ פתוח.
    חיישנים לרוב נהרסים כי הם מתלכלכים ונסתמים והם לא מפסיקים את זרימת הדלק למנוע כמו שרשמת.
    זה מרגיש לי כמו התנצחות מיותרת על חשבון שרשור של מישהו שיש לו בעיה באופנוע
    זה מקום להביע דעה ולתת אצה, ופותח השרשור יקח את המידע למקום שלו.
    אולי אין שום סיכוי שזה הלמבדה ... מה אני יודע

    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. דו"ח שימוש (סקירה) Held Cold Champ לאחר תאונה
    על ידי יהודה פ בפורום פורום ציוד
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 04-02-2016, 14:30
  2. אופנוע ראשון לרוכב גבוהה (אופנוע כביש 250 סמ"ק)
    על ידי BassOutcast בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 15-11-2015, 15:17
  3. תגובות: 68
    הודעה אחרונה: 13-10-2015, 06:18
  4. סקירה x-max 125 2014-2015 לאחר חודש רכיבה
    על ידי omerk בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 29-06-2015, 19:19
  5. ויברציות בסלד גבוה
    על ידי shaharc94 בפורום פורום טכני
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 19-06-2015, 09:28

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO