קטגוריית ה300 לא מובנת לי.
או 250 בשביל באמת להוזיל עלויות, או לפחות 500.
אני חושב שהאם אתה מכניס את הcb500 כאפשרות אז זה הכוון שהייתי בוחר בו.
היי,
רוצה לקנות חדש (רוצה להחזיק בו כמה שנים), ההתלבטות שלי היא בין 300 סמ"ק חדש או 500 סמ"ק. אני בן 40 (זקן...) נוסע רגוע בלי שגעונות וההתלבטות שלי היא האם בשביל אופנוע ראשון מספיק 300 או שכבר עדיף 500 כדי לא להתבאס מחוסר כח ולרצות להחליף עוד שנה.
מן הסתם הביטוח המקיף והעלות הבסיסית של האופנוע (וגם ההפסד מירידת ערך) נוטה כמובן לכיוון ה-300 סמ"ק. חושב על CB500X או לחכות לversys 300
היה לי 125 סמ"ק והתבאסתי כי חסר לי כח. חושש שגם ה-300 לא יהיה מספיק חזק וארצה להחליף ל-500.
קטגוריית ה300 לא מובנת לי.
או 250 בשביל באמת להוזיל עלויות, או לפחות 500.
אני חושב שהאם אתה מכניס את הcb500 כאפשרות אז זה הכוון שהייתי בוחר בו.
500 בלי שום ספק, 300 מיותר לדעתי (אתה גם ככה לא ילד). ה 500 לא מאיים והוא בית ספר טוב.
Tracer 900
אני באותה דילמה כמו שלך. התצורה המועדפת עלי היא התצורה האדוונצ'רית (ישיבה זקופה, מתלים ארוכים, בלי באמת יומרות שטח) והכוונה היא לקנות אופנוע שישאר איתי כמה שנים (3-6 לפחות). מצד אחד יש את כל המיני אדוונצ'רים שאמורים להיכנס בקרוב- G310GS, Versys 300x, baby vstrom, CRF250L , שאמורים להיות מאוד ידידותיים למתחילים (אופנוע ראשון). מצד שני יש את ה CB500X שהעלות שלו לא רחוקה מהעלות הצפוייה של ה'תינוקות' לעיל. ובצד עוד יושבות להן האופציות הוותיקות שניתנות להגבלה והסרה מהבית הבווארי. אני אישית נוטה ל CB500X, בגלל הסיבות שציינת (חשש למחסור בכוח אחרי זמן מה), ולאור העובדה שהמחיר קניה לא רחוק, ואף זול יותר במקרה של יד שניה, והביטוח זהה במקרה של ה 300'ים. הרבה דילמות...
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...ghlight=cb500f
בזמנו כתבתי התיחסות למבחן של ה- CB500F. המסקנה האישית שלי - מי שחבל לו על הכסף שלא יקנה 300 סמ"ק שיוחלף אחרי כמה חודשים, שיתחיל ישר מ-47 כ"ס. יש היום היצע גדול של כלים בהספק הזה, הידידותיים גם בהתנהגות וגם במחיר.שלום,
אני בעלים של הנדון, ושייך בדיוק לאחת מאוכלוסיות היעד שלו - במחצית השניה של שנות ה-40, אופנוע ראשון, רישיון A1.
שקלתי להתחיל מ-300 סמ"ק (Z300, MT03) אבל במהלך רכיבות המבחן הבנתי שאני אמצה די מהר את האופנועים האלה והחלטתי להתחיל ישר מהמגבלה העליונה של ההספק. משפחת ה-CB500 היתה היחידה שתוכננה מראש למגבלה. יכולתי לבחור בכלי מוגבל, אבל לא מצאתי סיבה טובה להשקיע את אלפי השקלים הנוספים (לפחות) שעולה כלי עם מנוע גדול יותר מבלי לקבל את התמורה בביצועים (ה-SV, שקרוב במחיר, לא היה עדיין רלוונטי. שמח שיש אופציה נוספת לרוכבים החדשים).
לאחר מספר חודשי רכיבה אני יכול להגיד שהכלי כמעט מושלם בשבילי - בגודל ובמשקל נוחים, המנוע ותגובת המצערת שמשעממים חלק מחברי הפורום הם יתרון גדול עבורי, כיוון שהתגובה הצפויה והחלקה לא שמה אותי ואת האופנוע במצב לא נעים, ורק העדר מיגון הרוח מפריע קצת (פשרה שעשיתי ביודעין, מה גם שאינני מהממהרים).
בקיצור - כפי שנכתב - כלי אידיאלי לרוכבים עם רקע וצרכים כמו שלי. אני מתפלא שאין עוד יצרנים שמציעים כלים עם מאפיינים דומים, לדעתי ככל שתהיה תחרות המחירים ידחפו כלפי מטה ויותר אנשים יכנסו לתחום, גם בגילאים הבשלים יותר.
אם בכלל בא לך להשתגע על עוף מוזר - טנרה 660 גם מגיע כa1 ותמיד שוכחים אותו.
אם הייתי אתה - זה היה או זה או הcbx500 מכיוון ששניהם גבוהים מהתנועה, נוחים בהשתחלויות עירוניות ונותנים עבודה גם בכביש מהיר.
עדיף 500 מ300.
הן מבחינת ביטוח ותמורה והן מבחינת מחיר ותמורה.
הייתי במקום שלך, רק שאני בן 32
עוד 15 אלף היה לי קצת מיותר ל 15 ק"מ לכל כיוון שאני עושה יום יום
כמה חודשים עם דיוק 390, מרוצה![]()
500.
יותר מנוע, יותר אופנוע, ותגלה מהר מאד שהצרכים שלך
עולים בלי פרופורציה ככל שתרכב יותר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני חושב שעולם ה300 הולך להעלם בקרוב.
עולם ה300 סמ"ק הגיע כתוצאה משינוי הרשיונות מסמ"ק לכ"ס!
ברגע שהורידו את הכ"ס ל33 אופנועי ה500 של אותה תקופה היו חזקים מידי לקטגוריה השנייה אך חלשים מידי לאנשים שרצו להתקדם
היום המצב חזר להיות דומה לפעם, העלו את רישיון הביניים ל47 כ"ס. כתוצאה מכך אופנועי ה500 יחזרו לשוק ואני צופה נפילה בשנתיים הקרובות של אופנועי ה300
במקרה שלך אני גם בעד לקנות 500 סמ"ק. נכון שהם גם סלחניים אבל לא כמו ה125 שהיה ברשותך. שים לב בהתחלה לא לעשות שטויות
בכל מקרה רק נסיעות טובות![]()
** תשלח תמונות של האופנוע החדש !