עמוד 3 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 55

אשכול: מה אתם הייתם בוחרים? אופנוע 300 או 500 סמ"ק?

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי kobish צפיה בהודעה
    היי שושנים, יכול להסביר את הסיבה שנפח גדול מהווה יתרון בטיחותי ומיטיב להתמודד עם הנהג הישראלי, וגם למה הוא תורם לשמירה על המנוע?
    יתרון בטיחותי-יותר נפח ויותר מומנט, כלומר יותר כוח זמין בכל רגע ללא צורך לשחק עם ההילוכים כל הזמן על מנת להתחמק ממכשולים/סכנות.
    שמירה על המנוע-מנוע גדול יותר-בעל אורך חיים גדול יותר.
    Tracer 900

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי kobish צפיה בהודעה
    היי שושנים, יכול להסביר את הסיבה שנפח גדול מהווה יתרון בטיחותי ומיטיב להתמודד עם הנהג הישראלי, וגם למה הוא תורם לשמירה על המנוע?
    חצי בולשיט.
    הוא צודק שנפח גדול יותר מסייע לנסוע בסל״ד נמוך יותר וכך לצבור פחות בלאי לקילומטר.
    עניין הבטיחות לא קשור לנפח מנוע אלא למכלולים.
    אופנועים עתירי נפח מגיעים עם מכלולים טובים יותר שמתמודדים טוב יותר עם דרך משובשת ובלימה מהירה ונפח המנוע במקרים מאוד, מאוד ספציפיים מסוגל להוציא אותך מבעיה על ידי מומנט זמין שפשוט לא קיים בכלים חלשים.
    יש שיגידו שעם סוסים רבים באורווה באה אחריות גדולה ואצל הרבה מהרוכבים זה גם מתכון לצרות אך אני תומך בזה שרוכב בעייתי ייכנס לצרות גם עם כלי חלש.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    חצי בולשיט.
    הוא צודק שנפח גדול יותר מסייע לנסוע בסל״ד נמוך יותר וכך לצבור פחות בלאי לקילומטר.
    עניין הבטיחות לא קשור לנפח מנוע אלא למכלולים.
    אופנועים עתירי נפח מגיעים עם מכלולים טובים יותר שמתמודדים טוב יותר עם דרך משובשת ובלימה מהירה ונפח המנוע במקרים מאוד, מאוד ספציפיים מסוגל להוציא אותך מבעיה על ידי מומנט זמין שפשוט לא קיים בכלים חלשים.
    יש שיגידו שעם סוסים רבים באורווה באה אחריות גדולה ואצל הרבה מהרוכבים זה גם מתכון לצרות אך אני תומך בזה שרוכב בעייתי ייכנס לצרות גם עם כלי חלש.

    רוכב חדש צריך רזרבות כוח מספיק בכדאי להיות מהיר מהתנועה הצפופה ומנוע שיחלץ אותו
    במשיכת גז מתקלות של חוסר ניסיון שרוכב מנוסה שרגיל לבעוט בהילוכים ידע להסתדר איתם.

    מנוע חזק זה בדיוק כמו אקדח על המותן, אולי לא תשתמש בו אבל טוב לדעת שהוא שם.

    בעוונותיי צמחתי מהר בסולם הסמק"ים והיום אני עומד על 1200 4V ארבעה שסתומים לצילנדר
    שהם 140 כ"ס בהתערבות וי בוסט, ואני יכול להעיד שהמנוע הזה חילץ אותי כמה פעמים ממצבים מסוכנים.

    מה יהיה אחריו? הפתרונים לקרוסטורר של הונדה...
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2016
    הודעות
    2
    הי,
    אני עשיתי את אותה הדרך והיו לי את אותם שיקולים בדיוק.
    עשיתי נסיעות מבחן על כל מה ש A1 הרשה ולבסוף קניתי Z300 חדש מהשקית (2015)
    כשעשיתי את נסיעת המבחן על ה CB500F (אני אוהב נייקדים) הרגשתי שזה לא זה בשבילי - סובייקטיבי ביותר.
    ולמספרים: ה Z300 = 39HP , ה CB500 = 47HP . זה הבדל אבל האופי וההתנהגות של ההונדה גורמים לו להרגיש די כמו ה Z.
    ועכשיו לאמת הכואבת , אחרי שנה של רכיבה גם ה Z300 וגם ה CB500 ירגישו לך חלשים (כי מה לעשות הם קצת חלשים). זה לא אומר שלא נהנתי מה Z300 כי האמר שאהבתי כל רגע שרכבתי עליו אבל שבוע אחרי ששידרגתי את הרישיון ל A כבר התחלתי לחפש ועד מהרה שידרגתי ל GSR750.
    את הZ300 מכרתי בהפסד די גדול בעיקר בעיקבות הורדת המכירים הפתאומית של מטרו .
    לסיכום יש לי בשבילך שתי תובנות:
    1. לך ותעשה נסיעות מבחן על כל האפשרויות ששחשבת עליהן כי אין כמו התנסות.
    2. מכיוון שאתה לא ילד ולדעתי הכלים בתחום ה A1 הם טיפה חלשים לנסיעה יומיומית אני מציע לך ללכת על כלי משומש בלי לחשוש ולחכות לשידרוג הרישיון לA שם חיים הדגים היותר גדולים באגם ואיתם כבר תוכל להשאר זמן רב.
    אלו היו ה 2CENT שלי...
    בהצלחה

  5. #5
    אני לא חושב שהבעיה/ הרצון לעבור לאופנוע גדול, קשור ישירות בכ"ס
    אני חושב שאנחנו השתננו. ושעצה האופנועים השתנה

    לפני 10 שנים (לא תקופה כל כך ארוכה) המון אנשים היו מסתפקים ב50 כ"ס ונשארים איתם שנים ולא משדרגים אלה רק מתחדשים מידי פעם
    היום כולם רצים מהר ל700-1000 סמ"ק במהירות.

    אפשר לראות את התופעה הזאת דווקא מאנשים שלא מבינים באופנועים. אני בטוח שלכל רוכב פה לפחות פעם אחת שאלו אותו:
    הבחור ששואל - וואוו אתה רוכב אופנוע
    אתם - כן
    הבחור ששואל - איזה אופנוע יש לך?
    אתם - (אתם יודעים שהוא לא מבין כלום באופנועים אז אתם זורקים לו שם של חברה ונפח) דוקאטי 800
    הבחור ששואל- 800 סמ"ק?!? וואוו זה לא גדול? חשבתי שיש רק 500??

    פה אני עוצר (כי כמובן שזה גם ממשיך ל"כמה אתה סוגר וכאלה").

    אני עוצר כי שימו לב לשינוי שנוצר אצלנו הרוכבים.. השאלה מי פה ישתנה? אנחנו? האופנועים?

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    חכה שתעבור לאופנוע חשמלי וישאלו אותך כמה סמ"ק זה

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    41
    ציטוט נכתב במקור על ידי mastery צפיה בהודעה
    היי,
    רוצה לקנות חדש (רוצה להחזיק בו כמה שנים), ההתלבטות שלי היא בין 300 סמ"ק חדש או 500 סמ"ק. אני בן 40 (זקן...) נוסע רגוע בלי שגעונות וההתלבטות שלי היא האם בשביל אופנוע ראשון מספיק 300 או שכבר עדיף 500 כדי לא להתבאס מחוסר כח ולרצות להחליף עוד שנה.
    מן הסתם הביטוח המקיף והעלות הבסיסית של האופנוע (וגם ההפסד מירידת ערך) נוטה כמובן לכיוון ה-300 סמ"ק. חושב על CB500X או לחכות לversys 300
    היה לי 125 סמ"ק והתבאסתי כי חסר לי כח. חושש שגם ה-300 לא יהיה מספיק חזק וארצה להחליף ל-500.
    למה אתה מעלה את רק את סוגית הסמ"ק. מה שחשוב שתיתן יותר מידע שנוכל לעזור לדוגמא:
    איזה דרגת רשיון יש לך?
    כמה נסיון יש לך ברכיבה?
    מה השימושים שלך (רכיבה יום יומית או רק לטיולים)?
    מה התקציב?
    אני חוזר לרכוב אחרי שקרוב ל- 18 שנה לא רכבתי (אני בן 48) ומתחיל שוב מאופנוע של 450 סמ"ק/38 כ"ס (אספנות) בכדי לצבור בטחון שוב (הגדלתי גם רשיון ל- A) ואח"כ אקנה משהו יותר חזק (אני לא רוכב יום יום באופנוע) ליותר זמן (אני מקווה). אני חושב שלגבי כלי רכב ובמיוחד אופנועים קשה מאוד לשמור על כלי לכמה שנים במיוחד אם איןם לך נסיון קודם. רק לאחר רכיבה ממושכת שאתה כבר מגובש על עצמך ומה מטרת האופנוע אזי שווה לקנות את ה"אופנוע" שיהיה לשימוש ארוך טווח. אני רואה אנשים בגילי ואפילו יותר מבוגרים שהם באמת נעולים על האופנוע שלהם ומחזיקים בו בדרך כלל הרבה זמן

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    354
    האמת שהסיפור שלי מאוד דומה, אני רכבתי על 50 סמק ברחבי הקיבוץ בילדותי ומעולם לא רכבתי על אופנוע מאז.
    כיום בגיל 33 מסיים בקרוב רשיון A1 וגם אני לא יודע מה לקנות.
    חשבתי להתחיל בכלל ב125 ואחרי הרבה קריאה בכל מיני פורומים אבל בעיקר בפורום זה חשבתי ללכת על 300 סמק, למשל על Z300 אבל אחרי שאני קורא פוסט זה אני כבר לא יודע אולי כבר כדאי לי ללכת על CB500F שזה כבר תוספת של 15 אלף.
    ואולי בכלל כן כדאי להתחיל עם הZ300 ואז אחרי שנה לעשות A ולעבור ל Z800 או משהו אחר שמעל 500 סמק? אבל אין לי שמץ...
    מה שדי ודאי זה שנראה לי כדאי לקנות אופנוע ראשון משומש, משהו כמו שנת 2015 ומעלה עם לא יותר מידי קילומטרז.
    מה דעתכם?

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי Thelegend צפיה בהודעה
    האמת שהסיפור שלי מאוד דומה, אני רכבתי על 50 סמק ברחבי הקיבוץ בילדותי ומעולם לא רכבתי על אופנוע מאז.
    כיום בגיל 33 מסיים בקרוב רשיון A1 וגם אני לא יודע מה לקנות.
    חשבתי להתחיל בכלל ב125 ואחרי הרבה קריאה בכל מיני פורומים אבל בעיקר בפורום זה חשבתי ללכת על 300 סמק, למשל על Z300 אבל אחרי שאני קורא פוסט זה אני כבר לא יודע אולי כבר כדאי לי ללכת על CB500F שזה כבר תוספת של 15 אלף.
    ואולי בכלל כן כדאי להתחיל עם הZ300 ואז אחרי שנה לעשות A ולעבור ל Z800 או משהו אחר שמעל 500 סמק? אבל אין לי שמץ...
    מה שדי ודאי זה שנראה לי כדאי לקנות אופנוע ראשון משומש, משהו כמו שנת 2015 ומעלה עם לא יותר מידי קילומטרז.
    מה דעתכם?
    אני מתכנן לעבור מ CB500F לקראת אפריל ולפי כל המידע שאספתי, המליצו לי לא לקפוץ לZ800/MT 09 ישר
    אלא ללכת על דגם ביניים כמו הCBR650F

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    בשאלת ה-500 מול 300 סמ"ק - חבר רוכב על 300 סמ"ק מבית קוואסאקי ששמו כאות האחרונה בשפה האנגלית, ואני רוכב על 500 סמ"ק ישן מבית סוזוקי חולק את שמה של סדרת האדוונצ'ר של B.M.W
    שנינו רוכבים מנהלתי לעבודה, ככלי רכב יחיד, וטיולים בסופי שבוע. שנינו עומדים בקצב התנועה בלי שום בעיה. מבחינת הסאונד - לשנינו אגזוזים מקוריים, ולא רק לטעמי הסוזוקי שלי נשמע יותר "אופנוע" מהקוואסאקי.
    בטיולים ארוכים קיבלתי תלונות מצד החבר על המושב שמאוד לא נוח לאחר כ-200 ק"מ (וזאת עם עצירות למנוחה על 50-70 ק"מ) ומעט מייסר. מבחינת תוחלת חיים של המנוע - עם טיפול מסור גם 300 סמ"ק אמור לשרוד לא מעט, אני מכיר בחור עם נינג'ה 250 סמ"ק ששרד 83 אלף ק"מ על מנוע מקורי.
    לטענתו - הוא מתחיל להשתעמם מהאופנוע, ואני מרוצה מאוד משלי ומהעובדה שגם לאחר 8 שעות באוכף אני לא מרגיש תשוש על יתר המידה.
    היות שהרבה טוענים שה-500 החדשים של הונדה הם האקוויבלנט המודרני של ה-500 הישן שלי, מקווה שאיכשהו עזרתי.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    500 יהיה עדיף בתוחלת חיים הרבה יותר.
    במיוחד לרוכב שקול ורגוע.

  12. #12
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    הודעות
    32
    כמוך בדיוק חזרתי לאופנועים אחרי גיל 40 עם רישיון מוגבל וניסיון מועט ברכיבה בצעירותי. היום רוכב כבר כמעט שנה על קטמ דיוק 390 שעושה עבודה מצוינת (רוכב 70 קמ כל יום).
    עשיתי לאחרונה נסיעת מבחן על הונדה 500x ולא התחברתי. אולי בגלל שהתרגלתי לתגובות המהירות של הדיוק ולשלדה והמתלים המצוינים.
    ממליץ לך לתאם נסיעות מבחן על כל הכלים שיכולים להיות רלוונטיים, עדיף באותו יום אם אפשר, ולרכוב בדרך שהכי קרובה במאפייניה לנסיעה היומיומית שלך. רק כשרוכבים עליהם מבינים איזה מהם נכון עבורך.

    Sent from my Redmi 3S using Tapatalk

  13. #13
    ציטוט נכתב במקור על ידי יגאל.ש צפיה בהודעה
    כמוך בדיוק חזרתי לאופנועים אחרי גיל 40 עם רישיון מוגבל וניסיון מועט ברכיבה בצעירותי. היום רוכב כבר כמעט שנה על קטמ דיוק 390 שעושה עבודה מצוינת (רוכב 70 קמ כל יום).
    עשיתי לאחרונה נסיעת מבחן על הונדה 500x ולא התחברתי. אולי בגלל שהתרגלתי לתגובות המהירות של הדיוק ולשלדה והמתלים המצוינים.
    ממליץ לך לתאם נסיעות מבחן על כל הכלים שיכולים להיות רלוונטיים, עדיף באותו יום אם אפשר, ולרכוב בדרך שהכי קרובה במאפייניה לנסיעה היומיומית שלך. רק כשרוכבים עליהם מבינים איזה מהם נכון עבורך.

    Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
    דווקא לרכיבה של 70 ק"מ ביום אופנוע טווין אמור להיות יותר נוח מסינגל לא?

  14. #14
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    הודעות
    32
    ככה אומרים המומחים, אני מניח שזה נכון. אבל אלי ה-500X לא דיבר. משהו בפשטות של המתלים ובמנוע האנמי לא עשה לי את זה. אולי בגלל שהתרגלתי לתגובות החדות של הדיוק390 ולמתלים האיכותיים. מה שחשוב שתיקח מדברי זה את הצורך בנסיעת מבחן בכבישים שיהיו הכי דומים לאלו שבהם תיסע בשגרה. אתה מהר מאוד תדע מה נכון לך.

  15. #15
    Member הסמל האישי של rider
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    335
    ציטוט נכתב במקור על ידי shembar1 צפיה בהודעה
    דווקא לרכיבה של 70 ק"מ ביום אופנוע טווין אמור להיות יותר נוח מסינגל לא?

    כן.
    הבדל גדול מאוד לטעמי.
    למרות שהייתי מחריג את הטנרה 660 לסביר ל 70 ק"מ ביום (35 לכיוון)

אשכולות דומים

  1. תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 01-09-2016, 15:41
  2. הייתם קונים אופנוע ספורט קיצוני עם גיר אוטומטי?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 29
    הודעה אחרונה: 30-03-2016, 20:24
  3. אז איך באמת בוחרים ציוד רכיבה ? תגדישו רגע לקרוא
    על ידי כלבוטקס בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-01-2016, 17:08
  4. מה אתם הייתם בוחרים
    על ידי hanan בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 08-06-2015, 18:54

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO