שאלת הדיוט.,
אתה שומר על האופנוע ולא קורע אותו, שמור גם על המלצת היצרן (כולל טבלת הטמפרטורות וטווח הצמיגויות).
זה מה שישמור הכי טוב. נקודה.
מנוע שיעבוד עם שמן בצמיגות נמוכה מדי עלול שלא לקבל שימון מספיק.
שאלת אדיוט, אבל לא מצאתי תשובה חד משמעית ברשת.
לצורך העניין, אופנוע. מומלץ לשים בו 10W50 בארצינו.
נניח והאופנוע מיועד להשאר אצלי לעשור הקרוב, ואני מעוניין לשמור עליו ככול הניתן.
נניח והאופנוע מותנע כל יום כמה פעמים עם הפרש זמן ביניהם,כך שהמנוע מתקרר כל פעם.
נניח והאופנוע אף פעם לא "נקרע בגז" אלא תמיד ברגוע. (לעיתים נדירות עובר את ה6K סלד, לרוב על 4K)
האם שימוש בשמן איכותי בצמיגות נמוכה יותר וההאם יש בזה בכלל לפתו בתדירות גבוהה יותר תגרום לנזק כלשהו?
האם יש בזה בכלל יתרון, או שסתם הבנתי לא נכון איך העסק עובד.
בין הפותרים נכונה, יוגרל פותר שלא פתר נכונה. יעקב.
שאלת הדיוט.,
אתה שומר על האופנוע ולא קורע אותו, שמור גם על המלצת היצרן (כולל טבלת הטמפרטורות וטווח הצמיגויות).
זה מה שישמור הכי טוב. נקודה.
מנוע שיעבוד עם שמן בצמיגות נמוכה מדי עלול שלא לקבל שימון מספיק.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
לא
גם אחרי שעתיים או ארבע שעות השמן עדיין חמים
יורדים מתחת להוראות יצרן בטמפרטורות מאוד נמוכות
אני בחרתי לעלות מ10W40 ל15W50 בגלל שהאופנוע שלי עובד בטמפרטורות של מדינתנו היפה.
ובהנחה שהמנתק שלך נמצא ב10K ומעלה...לרכב על האופנוע יותר מידי עדין לא בריא למנוע..
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
שמן בצמיגות נמוכה לא ישמור על מנוע - הוא יהיה דליל ולא יפריד בין החלקים ושמן בצמיגות גבוהה יאחר להגיע לאזורי ההפרדה בזמן בגלל שההתנגדות לזרימה תהיה גבוהה וזה יעכב אותו מלהגיע ויצור תנאיי "הרעבה".
ככל שטמפ' הסביבה עולה יש צורך בצמיגות גבוהה יותר בגלל שצמיגות וטמפ' עומדים ביחס הפוך.
בספר יש טבלה עם מעלות ושם יהיה מצוין באיזו צמיגות להשתמש כתלות באיזו טמפ' - זה יהיה הכי נכון למנוע שלך.
הנעות מרובות ללא רכיבה מרוקנות את המצבר אין בזה צורך.
מטען מצברים\הנעה עם רכיבה או הרצה בסל"ד בינוני.
תודה חברים. החכמתי.
בנוסף למה שנאמר קודם לגבי טווח טמפרטורות.
במנועים שעברו הרבה ק"מ, לעתים ניתן להחליף לשמן בצמיגות גבוהה יותר כדי להתמודד עם אכילת שמן.
זה לכאורה פלסטר, אבל הרבה פעמים זה עדיף על אוברול, ואפשר לנסוע כך עשרות רבות של אלפי קילומטרים.
(במידה ואכילת השמן היא בטווח נסבל).