עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 38

אשכול: אופנוע לנסיעות בינעירוניות לרוכב רגוע

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2017
    הודעות
    7

    אופנוע לנסיעות בינעירוניות לרוכב רגוע

    אהלן חברים,

    אומר מראש - אם זה מתאים לאחד מתת-הפורומים, תגידו ואעביר...

    אני גר ברעננה ומתחיל עבודה בירושלים.

    מחפש אופנוע לצרכים הבאים (שקלתי גם קטנוע אך נראה לי שמבחינת בטיחות ותחושת בטחון בנסיעה עדיף אופנוע שניתן "להחזיק" בין הרגליים):

    בהתחלה אצטרך לעשות נסיעות של פעמיים-שלוש בשבוע לירושלים (בסביבות ה-90 ק"מ לכיוון) ובהמשך כנראה שאסתפק בלשים את האופנוע בחניון הנתיב המהיר בשפירים או במודיעין ולקחת את האוטובוס, אך עדיין אני רוצה את היכולת לעשות את הנסיעה לירושלים בכיף ובכל שעה, בלי להתחשב בפקקים.

    יש לי רישיון לעד 500 (הישן) ורכבתי בעבר על GS ועל קטנועי 250.

    כן חשוב לי שהכלי יהיה בטיחותי ונוח ויאפשר לי גם להרכיב את אשתי בסופי שבוע (כי אי אפשר לשכנע את האישה לקנות דו"ג אם לא כדי להגיע איתו לקפה על הים )
    הסתכלתי על אופנועי הנייקד/סטריט אבל עושה לי רושם שמיגון הרוח לא מספיק לנסיעה כזאת (אפילו אם זה כל יום רק כביש 4 מרעננה לשפירים).
    בנוסף הכלי צריך לאפשר העמסה של תיק גדול בצורה נוחה (ארגז גדול או סבל נוח, תיקי צד בספק אם יספיקו).

    מבחינת תקציב אין משהו מוגדר אבל סחבק לא זכה בלוטו, אם אפשר לקנות יד שניה באזור ה-20 ומטה יש עדיפות משמעותית. (כלומר, אם נראה לכם שיש אופנוע 250 שמספיק אז סבבה, אם 350 וכן הלאה. אין לי רצון לדווקא 500 אם אפשר לעשות את הנסיעה בצורה יפה ובטוחה גם בפחות)

    אשמח לעזרת המבינים...

    תודה

    אגב, אם מישהו כן ממליץ על קטנוע, אשמח אם יפרטו איך נושא הטיפולים משפיע (כלומר, למרות המחיר הנמוך יותר של קטנועים, טיפול כל 3000-5000 ק"מ די מצמצם את הפער מהר מאוד בנסיעה בינעירונית יומיומית נראה לי)

  2. #2
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    תחפש טנרה 660, טיפול 1 לעשר אלף.
    אופנוע בריון בהשוואה למה שיש להונדה בסדרת החמשמאות שלה עם יכולת שבילים לא רעה בכלל.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2017
    הודעות
    7
    אברי תודה על התגובה.

    הרישיון שלי מוגבל ל-500. אין משהו מספיק בקטגוריה הזאת בלי להכנס לעלויות רישיון חדש וביטוח גבוה יותר?

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    בתקציב של 20 (שאני מניח ניתן למתוח ל-30) אפשר לבדוק את האופציות הבאות. שים לב שלא יצא לי לרכב על רוב הכלים האלה, ומה שאני הולך להגיד נאמר על סמך מבחני דרכים ורשמים של אחרים שרכבו על הכלים.
    אופנועים משומשים:
    סוזוקי גלדיוס 650 מוגבל ל-A1. יעשה את הנסיעות בכיף ובביטחון, אפשר להוריד את ההגבלה (במחשב, לא חוקי רשמית) ולקבל כ-70 כ"ס. לאחר כניסת ה-SV החדש, אני מניח שתוכל לרכוש כלי בן שנה-שנתיים בקצת יותר מ-30.
    סוזוקי ויסטרום מוגבל ל-A1 (דור ישן). קצת קשה למצוא, אבל עונה לדרישות ב-100%. כנ"ל, ניתן להסיר את ההגבלה.
    הונדה CBR/CBX 500. כלים חסכוניים עם מרווח טיפולים גדול (שאני אישית, הייתי מקצר אם אתה מתכוון להישאר עם האופנוע כמה שנים). יענו על כל הדרישות. המחירים (הריאליים) מתחילים ככל הנראה ב-25-30 לאופנועים מהשנתונים הראשונים (13'-14') במצב טוב.
    קאוואסאקי נינג'ה 300 - אם אתה לא בחור גדול. לא יהיה נוח כמו הכלים למעלה, אבל יעלה פחות במעמד הקניה ויהיה משנתון מתקדם. אופנוע שמור בן 3 אמור לעלות קצת יותר מ-20 להערכתי.
    ימאהה R3 - אותו סגנון כמו הנינג'ה, תבדוק כמה עולים משומשים בני שנה.
    ק.ט.מ דיוק 390 - תצטרך לטפל במושב ובמיגון הרוח. אפשר לרכוש כלים עם קילומטראז' אפסי בפחות מ-30 עקב הגעת הדגם החדש והמשופר משמעותית.
    עריכה: מוסיף את הטנרה כמו שאברי ציין - אבל רק אם אתה בחור יחסית גבוה וחזק (פיזית). הטנרה מאוד גבוה וכבד. חוץ מזה - אחלה אופנוע, ב-20 תוכל לרכוש מודל 2008-2009 שמור, וב-30 כנראה שאנחנו מדברים על 11'-13'.

    כמובן, שכל אופנועי ה-250 ומעלה יתמודדו עם המשימה. השאלה עד כמה זה יהיה לא נוח, וכמה מוקדם תגיע הנקודה שנמאס לך לרכב לאט, אתה קורע את המנוע בשיא ההספק כדי להפסיק להיתקע בנתיב הימני - ומשלם על זה באורך חיי המנוע.
    הדגמים שציינתי יספקו להערכתי שילוב סביר בין הנאה מהרכיבה לחיסכון בעלויות ואמינות.

    קטנועים משומשים:
    הונדה סילוור וינג 400 משומש - קטנוע אמין, מאריך ימים ומאוד ונוח. לא ספורטיבי בעליל. מעולה לרוכב רגוע ושקול שמתנייד בנינוחות, לא מתאים לרוכב אגרסיבי.
    קטנועי 400 האחרים למינהם - פחות נוחים מהסילוור, אך יתנו התנהגות כביש עדיפה בד"כ. XMAX, XEVO וכו'. קח בחשבון, שהם לא צפויים להגיע בשלום ל-250 אלף ק"מ על המנוע המקורי כמו שסילוורים שמורים מצליחים לפעמים.
    קטנועים חדשים:
    פיאג'ו בוורלי 350/ קימקו דאונטאון 350.
    שניהם עולים קצת יותר מ-30K כחדשים, ואני מניח שתוכל למתוח את התקציב לשם.
    הפיאג'ו מעוצב כמו שרק איטלקים יודעים, מגיע עם בקרת אחיזה (אם כבר כ"כ חשובה לך הבטיחות...) ונותן התנהגות כביש מדהימה במונחים קטנועיים. כבונוס - מרווח טיפולים גדול (10 אלף). שוב, אם יש תכנון שהכלי ישרת אותי שנים רבות - הייתי מכניס "טיפול ביניים" של שמן ופילטר שמן. בכ"ז מדובר במנוע קטן שעובד בסל"ד גבוה לאורך זמן במהירויות של כביש מהיר.
    הדאונטאון - קטנוע מנהלים מוצלח, בתמחור די אטרקטיבי.

    כמו שאמרתי על אופנועי250 - תופס כאן עוד יותר. קטנועי 250 בהחלט מסוגלים לבצע בנוחות את הנסיעות האלה, מחיר הרכישה שלהם יהיה נמוך יותר (כ-25 לכלי חדש), והאחזקה מעט זולה יותר (צריכת דלק קצת יותר נמוכה, וביטוח זול יותר). עם זאת, על פני כמה שנים - תצטרך לבחור אחד מהשניים:
    1. להגביל את עצמך לשיוט במהירות 110 על השעון (בערך) ולצבור את המהירות בהדרגתיות. אז, יש מצב שתהנה גם מהחיסכון, וגם מחיים ארוכים של המכונה. מניסיוני האישי זה לא כיף גדול לרכב ככה, אבל בהחלט אפשרי.
    2. להתכונן נפשית שאי-שם לפני 100 אלף ק"מ (לפעמים גם הרבה לפני) תהיה לך תקלת מנוע שתשבית את הכלי.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    פות"ש, כמה תיקונים קטנים, ברשותך,
    ראשית - הרשיון שלך טוב לכל אופנוע עד 47 כ"ס (ללא קשר לנפח) ושמוגדר ברשיון הרכב L2 (כלומר, מתאים לבעלי רשיוןA1)
    ובנוסף מותר לך גם אופנוע עד 54 כ"ס אבל שמנועו בנפח עד 500.

    חוצמזה, ביטוח החובה נחלק ל3 קטגוריות מחיר (בפועל): עד 50, עד 250 ומעל 250 - ככה שעל כל כלי מעל 250 תשלם את התעריף הגבוה (אין תוספת מחיר למעל 500)
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    340
    עריכה - המלצתי על טרנסאלפ 650 ולא ראיתי שהרישיון שלך מוגבל.

  7. #7
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי קטנופען צפיה בהודעה
    אברי תודה על התגובה.

    הרישיון שלי מוגבל ל-500. אין משהו מספיק בקטגוריה הזאת בלי להכנס לעלויות רישיון חדש וביטוח גבוה יותר?
    47 כוח סוס

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי yonatan.s. צפיה בהודעה
    הטרנסאלפ 650 שלי יעשה לך את העבודה מצויין.

    הוא נראה מעולה ובמצב מעולה. המחיר לגמרי בתקציב שלך, ומגיע עם ארגז ושני תיקים.

    שלחתי לך פון בפרטי.
    הוא מעל 500 סמ"ק, ומעל 47 כ"ס.
    או שאני מפספס משהו?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2017
    הודעות
    7
    תודה רבה על התגובה הרצינית והמלאה!

    מבחינת קטנועים באמת הסתכלתי על הדאוןטאון 350, אבל ההתלבטות לאופנוע היא בעיקר בגלל מרווחי הטיפולים והתנהגות הכביש (האחיזה לאורך זמן בנסיעה ארוכה).
    האם לא עדיף לנסיעות ארוכות אופנוע?

    בנוסף, באופן אישי לא מאמין שאעשה הרבה נסיעות שטח (אפילו שבילים), במקרה הזה עדיין עדיף אופנועי אדוונצ'ר או שאפשר להסתפק ב-300 הספורטיביים (סטייל נינג'ה ו-R3 שציינת, MT-03, Z300 וחבריהם)?

  10. #10
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    אדוונצ'ר תמיד עדיף

    אתה יכול לחפש ב.מ.ווgs 650 סרטאו .

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ציטוט נכתב במקור על ידי אברי צפיה בהודעה
    אדוונצ'ר תמיד עדיף

    אתה יכול לחפש ב.מ.ווgs 650 סרטאו .
    בדיוק מה שהתכוונתי להמליץ.
    פות''ש, אם יש לך ידע טכני סביר (להבנתי) ויכולת זיהוי נבלה פוטנציאלית, אתה יכול למצוא bmw f650gs ב 20 אש''ח ומטה. הוצאות האחזקה אמורות להיות זולות, למעט הביטוח, והוא יוכל להתמודד עם כמעט כל מה שאפשר להיתקל בו בכבישי הארץ.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי קטנופען צפיה בהודעה
    תודה רבה על התגובה הרצינית והמלאה!

    מבחינת קטנועים באמת הסתכלתי על הדאוןטאון 350, אבל ההתלבטות לאופנוע היא בעיקר בגלל מרווחי הטיפולים והתנהגות הכביש (האחיזה לאורך זמן בנסיעה ארוכה).
    האם לא עדיף לנסיעות ארוכות אופנוע?

    בנוסף, באופן אישי לא מאמין שאעשה הרבה נסיעות שטח (אפילו שבילים), במקרה הזה עדיין עדיף אופנועי אדוונצ'ר או שאפשר להסתפק ב-300 הספורטיביים (סטייל נינג'ה ו-R3 שציינת, MT-03, Z300 וחבריהם)?

    אנסה לענות לפי הסדר.
    1. בשנים האחרונות, רוב היצרנים הגדילו משמעותית את מרווחי הטיפולים. אומנם יש שיפור מתמיד בתעשיית השמנים ובאיכות החומרים - אך עם זאת, יש לי תחושה שההחלטות מהסוג הזה הן לא רק הנדסיות, אלא גם (ובעיקר) שיווקיות. האדם הפשוט מעוניין להיכנס כמה שפחות למוסך, וזה עוזר למכור.
    כעיקרון, כדי להגדיל את מרווח הטיפולים - עליך לעשות מספר צעדים:
    *לדרוש שימוש בשמן סינטטי מלא, מודרני ואיכותי. זה קל היום ורוב היצרנים אכן דורשים את זה.
    *להעלות את איכות החומרים שמהם בנוי המנוע, כדי להקטין את השחיקה. אני מאמין שזה קורה בכלים היקרים, בזולים - אינני בטוח כלל. הרי זה מתנגש עם הרצון לחסוך עלויות ולמכור את הדגם במחיר תחרותי.
    *להגדיל את כמות השמן במנוע, ואת קיבולת הפילטר. עובדתית - אני לא רואה את זה קורה, להיפך - מנועים מודרנים מכילים לרוב די מעט שמן.
    כך למשל, הונדה הורנט 600 שאני משפץ כרגע (מנועו מבוסס על CBR600F3 מתחילת שנות ה-90) מכיל 3.8 ליטר של שמן (ודורש טיפול כל 6 אלף לפי הספר, שמן חצי סיננטי מתקבל). CB650F חדש מכיל 3.5 ליטר לפי האינטרנט, ומאפשר טיפולים כל 12 אלף ק"מ. וזאת עוד כמות שמן גדולה יחסית לאופנוע מודרני - ה-MT-09 מכיל למיטב זכרוני רק 2.7 ליטר. תמונה דומה, דרך אגב, ניתן לראות בתחום הרכב הפרטי.

    כמובן, שאפשר לקרוא לזה תיאורית קונספירציה. אבל אני אישית, מאמין שהגידול החד במרווחי הטיפולים (שמגיעים כבר ל-15 אלף בדוקאטי וק.ט.מ) אינו בהכרח בריא למנוע. את היצרן זה לא מעניין, משום שהתוצאות (אם הן קיימות) יבואו לידי ביטוי אחרי שהאחריות תיגמר. לכן, לכלי שנועד לשרת אותך עשרות אלפי קילומטרים - הכלל הישן ש- Oil is the cheapest insurance you can buy - תופס.
    אני מניח, שבשימוש בינעירוני עדין ומתחשב המרווחים של היצרן עובדים. עם זאת - בדוקאטי הפרטי שלי, אני מחליף שמן ופילטר כל 8 אלף ק"מ במקום 12 אלף כפי שרשום בספר. בשילוב עם סגנון רכיבה מתון, אני מאמין שזה יאפשר לי למקסם את אורך חיי המנוע.

    2. אני האחרון שימליץ לך לרכוש כלי תחבורה ללא קלאץ'... בלי קשר לכמות הגלגלים.
    דעתי האישית היא, שאופנוע איכותי נוח יותר ברכיבה ארוכה. ראשית, עקב התנוחה - הרגליים לוקחות חלק פעיל יותר בספיגת שיבושי הסלילה, בעוד שבקטנוע כל דבר שהמתלים לא מצליחים לאכול עובר ישירות לגב התחתון.
    שנית - גלגלים בקוטר גדול יותר ומתלים בעלי מהלך ארוך יותר (בעיקר כשמדובר באדוונצ'ר) תורמים גם הם ליעילות הספיגה.
    מבחינת התנהגות כביש, יתרונו של האופנוע ברור - ואתה יכול לוודא אצל כל מדריך לרכיבה מתקדמת. החיבור של הרוכב טוב יותר, משום שהוא תופס את מיכל הדלק עם הברכיים. זה מאפשר לשחרר בקלות רבה יותר את הידיים, ולהיות עדין ומדוייק יותר בביצוע היגוי ובלימה.
    שנית - רוב הקטנועים מצוידים במערכת מתלים/היגוי פשוטה יותר מאופנועים (משולש יחיד, בולמים פשוטים יותר ובעלי מהלך קצר יותר) מה שפוגם בדיוק של המכונה במהירויות גבוהות.

    3. רוב אופנועי האדוונצ'ר אינם כלים דו-שימושיים באמת.
    אלה "קרוסאוברים", כמו אלה שמציפים את שוק הרכב. מאופנועי השטח הם לוקחים מתלים רכים וארוכי מהלך (יחסית לאופנועי כביש סטנדרטיים) ותנוחה גבוהה וזקופה, ומאופנועי הכביש-טורינג הם לוקחים אוכפים נוחים, מנועים חזקים ומיגון רוח.
    יתרונם העיקרי בא לידי ביטוי בכבישים עם סלילה גרועה, שם הם מצליחים לייצר נוחות רכיבה גבוהה ולספק תחושת ביטחון לרוכב - במקומות שבהם אופנוע כביש ממוצע כבר מאותת לרוכב להוריד את הקצב משמעותית. עם זאת, הם לא נופלים משמעותית מאופנועי ספורט-טורינג בכבישים עם סלילה איכותית, כל עוד הרוכב לא עולה למהירויות גבוהות מאוד (150 וצפונה).

    4. אופנועי ה-300 יתנו לך מענה לצרכים. עם זאת, רמת החיים שתקבל באוכף תהיה נמוכה משמעותית ממה שתקבל על גבי ויסטרום, אחד מה-500-ים של הונדה או טנרה. המושב פחות נוח, מיגון הרוח פחות טוב, פחות יציבות בכביש מהיר ומפותל, ומנוע שנמצא תמידית בסל"ד גבוה.
    אם זה לא מפריע לך - אז אתה יכול להסתפק באופנוע 300.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 08-08-2017 בשעה 17:20.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2017
    הודעות
    7
    קודם כל וואו, סחתיין על התשובות הארוכות.

    מעבר למה שלמדתי בתשובות שלכם, לא משנה מה אקנה, כנראה שאחליף לו שמן ופילטר בקנאות...

    תודה רבה חברים!

  14. #14
    לפותח השירשור. מאחר ויש לך רישיון ישן עד 500 אסור!!! לך לרכב על שום כלי שניפחו מעל 500 גם אם הוא A1. עליך ליפנות למשרד הרישוי ולבקש להמיר את הרישיון ל A1 חדש (רק פרוצדורה מול פקידה) מה שיאפשר לך לרכב כחוק על כלים A1 שניפחם מעל 500.
    בהצלחה.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    ציטוט נכתב במקור על ידי רבשרשר צפיה בהודעה
    לפותח השירשור. מאחר ויש לך רישיון ישן עד 500 אסור!!! לך לרכב על שום כלי שניפחו מעל 500 גם אם הוא A1. עליך ליפנות למשרד הרישוי ולבקש להמיר את הרישיון ל A1 חדש (רק פרוצדורה מול פקידה) מה שיאפשר לך לרכב כחוק על כלים A1 שניפחם מעל 500.
    בהצלחה.
    האם יש לך סימוכין למה שאתה כותב?
    הנה שרשור עבר מפורום8 בנושא (קח בחשבון שזה מתקופה מוקדמת יותר בה היה הכל חדש ולא ברור וכמובן שבכל מקום בו כתוב 33 כ"ס תחליף ל47)
    ממליץ לקרוא את התגובות של גםגם ושל בועז בר
    http://www.tapuz.co.il/forums/viewms...A2%D7%99%D7%9D

    ולגבי השטות השניה שהמלצת לפות"ש (המרה לA1 רגיל) - הרי שהוא יאבד את ההחרגה המגיעה לו בדין (נבחן וקיבל רשיון על 500/54) - ללא סיבה.
    {ומה אם הוא ירצה לקנות EN/CB 500 ישן, למשל?}

    סליחה אם כתבתי אגרסיבי מדי ואשמח אם תתן לינק שאומר אחרת.
    נערך לאחרונה על ידי rusty james; 08-08-2017 בשעה 21:51.
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

אשכולות דומים

  1. אופנוע a1 לנסיעות בין אשדוד לתל אביב
    על ידי Orrabi בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 12-06-2017, 01:05
  2. מחפש אופנוע שטח חזק לנסיעות בשטח
    על ידי ramilani17 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 05-06-2017, 18:29
  3. מחפש לקנות אופנוע 250 סמק לנסיעות מגוונות
    על ידי Ybe בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 19-01-2017, 22:07
  4. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 19-11-2016, 11:58
  5. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 26-12-2015, 15:10

תגיות עבור אשכול הזה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO